Mérő Ádám a European Marketer of The Year hazai különdíjasa

Idén már harmadik alkalommal kereste a Magyar Marketing Szövetség (MMSZ) azt a legnagyobb hatású, nemzetközi tapasztalatokkal is bíró marketingdöntéshozót, aki a hazai szakmát nemzetközi szinten is képviselheti. A European Marketer of The Year hazai különdíjának idei győztese Mérő Ádám, a The Coca-Cola Company szenior digitális igazgatója. A díjat szeptember 18-án, a Marketing Summit Díjátadó Estjén adták át.

A Hungarian Marketer of The Year díj különlegessége, hogy a hazai elismerésen túl nemzetközi színtéren is lehetőséget nyújt a bemutatkozásra, hiszen a nyertes képviseli Magyarországot a European Marketing Confederation (EMC) által szervezett, 2026-os European Marketer of The Year Award versenyen. Hazánk az eddigi megmérettetések során eredményesen szerepelt, hiszen a Magyar Marketing Szövetség által delegált Szabó Béla (Telekom) 2024-ben finalista lett, míg idén a rangos nemzetközi zsűri Bánhegyi Zsófiának ítélte oda a European Marketer of the Year 2025 megtisztelő címet.

A hazai zsűrizési folyamat egy lépcsőben zajlott. A zsűriben Bánhegyi Zsófia (MMSZ, European Marketer of The Year 2025 győztese) és Szabó Béla (a Telekom márkaigazgatója, a díj 2024-es hazai győztese) mellet Sütő Ágnes (alelnök, MMSZ), Dr. Papp-Váry Árpád (alelnök, MMSZ), valamint Dr. Katona Norbert (operatív és szakmai vezető, MMSZ) foglalt helyet. A testület egyrészt azt vizsgálta, hogy a jelöltek kiemelt szakmai eredményei miként járultak közvetlenül hozzá vállalatuk teljesítményéhez, valamint marketingkommunikációs és üzleti sikeréhez. Emellett azt is értékelték, hogyan növelte a jelölt a szakma színvonalát, illetve ismertségét és elismertségét.

A zsűri döntése értelmében, a 2025-ös esztendő legnagyobb marketinghatással bíró hazai szakembere idén Mérő Ádám, a The Coca-Cola Company Európai szenior digitális igazgatója, számos szakmai szervezet aktív tagja lett. A szakember 2017-ben csatlakozott a Coca-Cola csapatához, ahol kezdetben regionális médiamenedzserként dolgozott, majd 2019-től a teljes közép-európai régió, összesen 26 ország marketingtevékenységét irányította. A szakember 2021-től a CX Consumer & Shopper szenior igazgatói, 2024 májusa óta pedig a Digitális Akcelerációért felelős európai szenior igazgatói pozíciót tölti be. A zsűri döntésében az is szerepet játszott, hogy a díjazott fáradhatatlan munkájának és elkötelezettségének köszönhetően több olyan kezdeményezés is született, amelyek kézzelfogható módon járultak hozzá a hazai szakmai gyakorlatok fejlődéséhez.

„A magyar marketing közösség igazán szerencsésnek mondhatja magát, hiszen olyan emberek állnak a szakma élvonalában, akik bármely nemzetközi megmérettetésben méltón képviselhetik hazánkat. Szakmai pályájuk, életútjuk és eredményeik egyszerre adnak erőt és irányt a gyakorló kollégáknak, és mutatnak példát a jövő generációinak. Az idei díjazott személyében olyan példaképet ünnepelhetünk, akinek nemzetközi láthatósága mellett szerteágazó szakmai pályafutása, közösségépítő szerepe mindannyiunk számára inspirációt jelent, és bizonyítja, hogy az igazi siker nem pusztán az egyéni teljesítményekben, hanem a közösségért végzett munkában is mérhető” - emeli ki Hinora Ferenc, a különdíjat alapító szakmai szervezet, a Magyar Marketing Szövetség elnöke.