
Magyarországon több mint másfél millió ember használ SZÉP-kártyát, ám az online fizetés eddig körülményes és elavult folyamat volt, külön oldalra irányították át a felhasználókat, újra és újra meg kellett adniuk a kártya adatokat, ami nemcsak kényelmetlen, de időigényes is. A K&H Bank a Mastercarddal együttműködve most elindította saját SZÉP API- projektjét, amely korszerűsíti a digitális SZÉP- kártyás fizetést, valamint egyszerűbbé és gyorsabbá teszi a mindennapokat, egy sokakat érintő helyzet hatékony és innovatív kezelésével.
Az új fejlesztésnek köszönhetően a kártyaadatok megadása immár közvetlenül a kereskedő weboldalán történik, így a vásárló egy modern, iparági sztenderdeknek megfelelő felületen intézheti fizetéseit. Lehetőség nyílik a kártyaadatok elmentésére is, így a következő vásárlásnál mindössze egy kattintással végrehajtható a tranzakció, természetesen a megfelelő biztonsági garanciák mellett. A fizetés a jövőben one/flip payment módban is elérhető lesz, amellyel a vásárlás még gördülékenyebbé válik. A rendszerhez elsőként olyan partnerek csatlakoztak, mint a Belozzo és a Burger King, és hamarosan a Wolt, valamint a Foodora vásárlói is élvezhetik a kényelmesebb fizetési élményt.
A SZÉP- kártya technikailag hasonlít a hagyományos bankkártyához, viszont a kapcsolódó háttérfolyamatok és az elfogadói hálózat teljesen eltérőek. Ezért a K&H már 2012-ben egy speciális, dedikált fejlesztői csapatot hozott létre, amely azóta is úttörő szerepet játszik a hazai digitális innovációkban. A csapat bankkártyás és rendszertechnikai tudását ötvözve hozta létre előbb a digitális SZÉP- kártyát, és a mostani fejlesztéssel újabb mérföldkőhöz érkeztek.
„Ez nem csak egy innovatív technológiai fejlesztés, hanem egy csapatmunka sikertörténete” – fogalmazott Ozorai Dénes, a K&H IT vezetője. A szakember hozzátette: „Olyan kollégákkal dolgozunk együtt, akik nemcsak értik a rendszereket, hanem szeretik is, amit csinálnak. Az ötlettől a megvalósításig mindenki hozzátette a saját tudását, a menedzsmenttől a fejlesztőkön át egészen a partnereinkig. A K&H IT csapatánál odafigyelünk arra, hogy ne csak innovatív projekteken dolgozzanak a szakembereink, hanem lehetőségük legyen kiteljesedni abban, ami valóban érdekli őket. Így tudnak lépést tartani a digitalizációval, illetve jövőálló tudásra tehetnek szert.”
A K&H IT-csapata az elsők között hozta el Magyarországra a világ pénzügyi trendjeit, együttműködve a Mastercarddal és a legnagyobb hazai kereskedőkkel. A SZÉP API-projekt újabb bizonyíték arra, hogy a bank nemcsak követi, hanem formálja is a digitális fizetések jövőjét.