Megszorongatták a TV2-t

tévékészülék nézettség

A 18-59 éveseknél és főműsoridőben minimális volt a különbség az RTL és a TV2 között. A 18-59 éveseknél egy RTL-es, a teljes lakosságnál egy TV2-s produkció volt a múlt hét legnézettebb műsora.

Már jó ideje egész magabiztos előnnyel nyerte a heteket a TV2. A mögöttünk álló 39. héten azonban már szorosabbra fordult a verseny, legalábbis a 18-59 éveseknél és főműsoridőben. Ezen a téren mindössze 0,1 százalékpontot tett ki a két nagy csatorna közötti differencia (TV2: 13,9%, RTL: 13,8%). Az egyes esték terén ez úgy mutatkozott meg, hogy a hétfőt, keddet, szerdát és a pénteket a TV2, a csütörtököt és a hétvégét az RTL nyerte.

Minden más összevetésben (teljes napon, teljes lakosságnál) továbbra is a TV2 vezet. Illetve csoportszinten is őrzik a vezető helyüket. Bár a múlt héten – a 18-59 éveseknél, főműsoridőben – ezen a téren is a korábbiaknál kicsit szorosabb eredményt láthattunk (TV2 Csoport: 26,4%, RTL Magyarország: 24,9%).

Csatornák heti közönségaránya (százalék) – 39. hét – Főműsoridő (18:00 – 22:59)

18-59 évesek Teljes lakosság
TV2 13,9 15,4
RTL 13,8 12,9

Csatornák heti közönségaránya (százalék) – 39. hét – Teljes nap

18-59 évesek Teljes lakosság
TV2 10,4 12,1
RTL 8,3 7,7

A legnagyobb csatornaportfóliók nézői részesedése (teljes nap, százalék)

18-59 évesek Teljes lakosság
TV2 Csoport 24,7 25,5
RTL Magyarország 19,2 17,4
MTVA 5,1 9,2
AMC Networks 5,0 4,9
Network4 3,5 5,5
Antenna Entertainment Group 2,9 2,4
Warner Bros.Discovery 2,7 3,1
Paramount Global 2,0 1,5

Napi műsorok heti átlagos közönségaránya (18-59 évesek / teljes lakosság, zárójelben a korábbi hét adatai)

TV2
Tények – 15,6% / 19,4% (15,6% / 19,7%)
Tények Plusz – 11,1% / 13,9% (11,3% / 13,7%)
Ázsia Expressz – 15% / 16,2% (15,3% / 16,6%)
A Kísértés – 11,3% / 9,1% (11,8% / 9,4%)

RTL
Híradó – 17,6% / 19,3% (16,6% / 19,6%)
Fókusz – 12,6% / 10,7% (11,8% / 10,8%)
Nyerő Páros – 12,6% / 10,7% (11,7% / 10,5%)
Házasodna a gazda – 10,5% / 12,5% (10% / 12,1%)

A 18-59 éveseknél magabiztos előnyt hozott össze az RTL Híradó a Tényekkel szemben. A teljes lakosságnál a TV2-s hírműsor heti átlaga magasabb volt, de a korábbi héthez hasonlóan csak 0,1 százalékponttal. Erősödött a Nyerő Páros, de az Ázsia Expressz még így is magabiztosan nyerte a sávját. A Kísértés heti átlaga magasabb volt, mint amit a Házasodna a gazda elért a 18-59 éveseknél. Ugyanakkor az RTL-es társkereső reality a teljes lakosságnál ismét jobban szerepelt, mint a konkurens műsor.

Az X-Faktor és a Megasztár eltérően teljesített a kereskedelmi célcsoportnál és a teljes lakosságnál. A 18-59 éveseknél az X-Faktor ért el magasabb közönségarányt (20,2% vs. 16,3%), a teljes lakosságnál viszont ha nem is sokkal, de a Megasztár szerepelt jobban (16,8% vs. 16,3%).

Vasárnap a 18-59 éveseknél a Sztárban Sztár All Stars 15,8 százalékos share-t hozott össze. A Házon kívül ennél gyengébben (13,5%), a Sztárbox viszont jobban szerepelt (16,8%). A teljes lakosságnál jelentős fölénnyel nyerte a vasárnap estét a TV2 műsora.

A hét legnézettebb műsora a 18-59 éveseknél az X-Faktor (362 ezer néző), a teljes lakosságnál a Sztárban Sztár All Stars (684 ezer néző) volt.

A tíz legnézettebb műsor a 18-59 éveseknél

Csatorna AMR (fő) SHR %
X-FAKTOR RTL 361 518 20,2
SZTÁRBOX RTL 301 519 16,8
MEGASZTÁR TV2 287 201 16,3
SZTÁRBAN SZTÁR ALL STARS TV2 284 543 15,8
ÁZSIA EXPRESSZ TV2 281 772 16,2
HÍRADÓ RTL 280 809 17,9
HÁZON KÍVÜL RTL 246 528 13,5
NYERŐ PÁROS RTL 246 526 14,1
TÉNYEK TV2 226 172 20,2
FÓKUSZ RTL 211 849 13,5

A tíz legnézettebb műsor a teljes lakosságnál

  Csatorna AMR (fő) SHR %
SZTÁRBAN SZTÁR ALL STARS TV2 684 070 19,1
HÍRADÓ RTL 633 844 18,5
ÁZSIA EXPRESSZ TV2 626 679 17,0
TÉNYEK TV2 622 210 23,4
MEGASZTÁR TV2 599 727 16,8
X-FAKTOR RTL 583 132 16,3
HAZON KÍVÜL RTL 533 561 13,7
TÉNYEK PLUSZ TV2 495 032 16,0
SZTÁRBOX RTL 450 373 12,8
NYERŐ PÁROS RTL 436 764 11,7

 

Heszler Róbert

Megjegyzés: a toplista a 10 percnél hosszabb műsorokat, a legnézettebb epizódot (duplikációmentesen) és a Nielsen által műsorcímmel rögzített műsorokat tartalmazza.

Főműsoridő alatt a 18:00 és 22:59 közötti időszakot értjük.

Adat: Live+As Live

Adatok forrása: Nielsen Közönségmérés / TV2 Kutatás