Masszívan át fog árazódni a hirdetési piac

A mesterséges intelligencia közel olyan vérfürdőt fog hozni a digitális piacon, amit a nyomtatott lapok piacán láttunk, csak sokkal szűkebb időablakban. De a diverzifikált bevételi struktúra, a technológiai alapok és főleg az elkötelezett olvasóbázis miatt meggyőződésem, hogy a Portfolio a kevés nyertes között lesz – mondta el Bán Zoltán, a NET Média Zrt. vezérigazgatója.

- A jól megválasztott és széles tematikának köszönhetően a Portfolio látogatottsága az utóbbi években már a nagy hírszájtokéval vetekszik. Tudtok még ezen a területen növekedni, vagy más prioritások vannak?

- Nem cél a látogatottság további növelése, sokkal fontosabb, hogy a kulcscélcsoportokat továbbra is magabiztosan elérjük, és egyre több módon kössük magunkhoz. Minden további növekedés veszélyeztetné azt az egyedülálló elérést, amit az ultraprémium szegmensben nyújtunk. A fókuszunkban a minőség és a nem mennyiség áll, bár kétségkívül a számaink elég magabiztosak.

- A „húzótematikák” időről időre változhatnak. Hogyan látod, mennyire veszi át a magyar belpolitika a globális, nagy horderejű ügyek primátusát? És mi lehet még top topic a következő hat hónapban?

- A Portfolio nem politizál, kizárólag a gazdaságpolitika terén érintjük ezt a területet. A következő időszakban a pártpolitika nyilván erősödik a teljes online tartalomban, változhatnak a tartalomfogyasztási fókuszok, ugyanakkor a forgalom csökkenése sem rettent el minket, megyünk tovább a saját unikális, szemmel láthatóan sikeres utunkon. Az erős politikai tartalom felméréseink szerint sok olvasónkat taszítaná, ráadásul a gazdaság a hideg tények és előrejelzések terepe, nem a véleményeké és érzelmeké. Olvasóinknak és a gazdaságnak az őszinte, tényeken alapuló, elfogulatlan információkra van szüksége, ezek szolgáltatása a feladatunk, amit ráadásul jól is csinálunk. Huszonhat éves a Portfolio, 21 a Pénzcentrum, a bevált, sikeres termékek fókuszán nem most kell változtatni, van elég más ötletünk, hogy hogyan fejlődjünk.

- Az MI sok területen hathat egy médiacég tevékenységére. Hatékonyabb, nyereségesebb és kevesebb élő munkaerőt felhasználó lesz a Portfolio?

- Ketté kell választani a kérdést. Egyrészt hatékonyság- és termékoldalon botorság lenne nem kihasználni az MI nyújtotta előnyöket. Aki nem teszi, az kiárazza magát a piacról. Hatékonyabbak leszünk, ugyanakkor a legfelső szegmensben nagyon sokáig szükség lesz kollégáink tapasztalatára és kiemelkedő szaktudására. A másik oldalon nem tekinthetünk el attól, hogy rövid és középtávon kritikus kérdés lesz a kattintásszám csökkenése a teljes globális és magyar piacon. Megítélésem szerint az MI közel olyan vérfürdőt fog hozni, amit a nyomtatott lapok piacán láttunk, csak sokkal szűkebb időablakban. A Portfolio felkészült erre, a profil, a diverzifikált bevételi struktúra, a technológiai alapok és főleg az elkötelezett core olvasóbázis miatt meggyőződésem, hogy a kevés nyertes között leszünk. Eközben a hirdetők is megérkeznek egy másik világba, így a jelenlegi szuperhatékony és olcsó megoldások helyett a büdzsék többszörösével is hasonló hatást lehet elérni. Aki a következő 12-18 hónapban nem építi a márkáját, annak a hiányzó házi feladatot nagyon drága lesz pótolnia. Át fog árazódni a hirdetési piac is, láttunk már hasonlót, az élelmiszer és az energia is átárazódott az elmúlt négy évben, a hirdetésekkel is ez fog történni.

- Sok vállalati vezető panaszkodik arra, hogy mennyire nehéz megfelelő Z generációs munkatársakat találni. Mi a helyzet nálatok, és mit lehet tenni, hogy elégedett legyen a dolgozó és a főnökei is?

- A Portfolio története legerősebb fiatal magjával büszkélkedhet, és ennek az ereje túlmutat a rengeteg Junior Prima díjasunk által alkotott közösségen. Sokan panaszkodnak a Z generációra, én nem tartozom közéjük. Szerintem motiváltak, szupertehetségesek, akarnak dolgozni és fejlődni, az idősebb nemzedékekhez képest más látásszögükkel és módjukkal javítják, színesítik a tartalmunkat. Olyan céget, terméket és munkakultúrát kell építeni, amely vonzó számukra és megtalálják benne a helyüket, hiszen így lesznek produktívak. Elképzelhető, hogy több időt kell rájuk szánni, mint az X generációra, de ennek meg is lesz az eredménye. A Portfolio erejét mindig a szeniorok tapasztalata, kiemelkedő szaktudása és a fiatalok lendülete, frissessége adta, most sincs ez másképp.

 

Nyomárkay Kázmér