
A Toyota Woven City hivatalosan is megnyitotta kapuit, mint a jövő mobilitásának tesztpályája, az első lakócsoport, akiket „Weaver”-nek (Szövőnek) neveznek, a napokban költözik be a városba. A jövő fenntartható technológiáinak mintegy élő laboratóriumául szolgáló városban az első 20 Feltaláló már meg is kezdte a Kakezan („multiplikáció”) együttműködést, érdekesség, hogy helyet kapott közöttük a közkedvelt japán énekes-dalszerző Naoto Inti Raymi is.
A Toyota és a Woven by Toyota („WbyT”)bejelentette a Toyota Woven City („Woven City”) hivatalos megnyitását, amelyet először a 2020-as CES-en mutattak be, és amelyet a két vállalat közösen fejlesztett ki. Az esemény alkalmából a Toyota és a WbyT Shizuoka prefektúrában, Susono városában rendezett megnyitó ünnepséget, amelyen fontos szereplők is jelen voltak. Mivel a lakók elkezdtek beköltözni és a partnercégek is megkezdték az együttműködést, Woven City most teszi meg első lépéseit, mint a mobilitás működő tesztpályája, és egyben a Toyota átalakulásának kulcsfontosságú mozgatórugója a mobilitási vállalattá válás útján.
Woven City középpontjában a résztvevők két csoportja áll
Az első csoport az úgynevezett Feltalálók. Ide tartoznak vállalatok, startupok, vállalkozók, kutatóintézetek és más innovátorok, akik termékeket és szolgáltatásokat fejlesztenek és tesztelnek Woven Cityben. A Toyota gyártási szakértelmének, a WbyT fejlett szoftveres képességeinek és az egyes Feltalálók egyedi erősségeinek ötvözésével Woven City célja a Kakezan – egy japán „multiplikációs” szemlélet – előmozdítása, amelyben az eltérő ötletek és képességek találkozásából új innovációk és társadalmi értékek születnek. A Feltalálók közé első művészként csatlakozik az énekes-dalszerző, Naoto Inti Raymi, aki a hangokkal kapcsolatos Kakezan együttműködést vezeti majd a Woven Cityben, új kreatív dimenziót hozva a projekthez. Ő készítette Woven City himnuszát és a projekt hanglogóját, részvétele pedig 20-ra növeli a Feltalálók számát.
Woven City szeptember 8-án elindította gyorsító programját, amelynek részeként nyílt pályázatot hirdetett Feltalálóknak a „Woven City Challenge: Hack the Mobility” verseny keretében. A program világszerte várja startupok, vállalkozók, egyetemek és kutatóintézetek ötleteit a Kakezan együttműködésre – a pályázatok benyújtási határideje 2025. október 14.
A második csoportba a lakók és látogatók tartoznak, akiket „Weaver”-nek (Szövőnek) neveznek. Ők a termékeket és szolgáltatásokat saját tapasztalatból ismerik meg, majd visszajelzéssel segítik az új, jelentős innovációk formálását. 2025 szeptembere óta több Toyota-csoport alkalmazott és családtagja kezdte meg életét Woven Cityben, mint első Weavers tag, az első fázisban pedig összesen mintegy 300 lakót várnak. A nagyközönség számára a tervek szerint a 2026-os üzleti évben nyitják meg a várost.
A hivatalos megnyitó és a Woven Cityben induló élet ünneplésére a Toyota és a WbyT megrendezte a „Woven City Official Launch: Weaving the Future―Day 01” eseményt, amelyen az első Feltalálók, Szövők és partnerek közössége gyűlt össze. Az eseményen a vállalatok vezetői köszönetet mondtak mindazoknak, akik támogatták Woven City vízióját, és részt vettek a kihívásban, hogy elősegítsék a mobilitás jövőjét és mindenki jólétét. A rendezvényen Naoto Inti Raymi először mutatta be Woven City himnuszát is.
Akio Toyoda, a Toyota igazgatótanácsának elnöke Woven City mester Szövő tagja az eseményen a következőket mondta: „Akio Toyoda vagyok, mester Szövő. Amit itt, Woven Cityben el fogunk indítani, az a Kakezan („multiplikáció”)! Egyetlen vállalat sem tud igazán jelentős Kakezant létrehozni egyedül, legalább kettő szükséges hozzá. Ezért fogjunk össze, és hozzuk el együtt a mosolyokat! Ha sok a mosoly, ugye, úgy érezzük, tényleg közösen szőhetünk egy fényesebb jövőt?”
A Toyota 2018-ban, a CES-en jelentette be, hogy mobilitási vállalattá kíván válni, majd 2020-ban, a CES-en mutatta be Woven City koncepcióját. Azóta következetesen haladnak a víziótól a valóság felé, egy hasonlóan gondolkodó, együttműködői közösséget építve. A Kakezan együttműködés révén Woven Cityben a Toyota és a WbyT célja olyan termékeket és szolgáltatásokat fejleszteni, amelyek túlmutatnak a városon, és az emberek életét szolgálják Japánban és világszerte.