
Az RTL-en elindult Az Árulók és a Tizenkét okos ember. Megnéztük, hogy mire mentek a TV2-s konkurenseikkel szemben.
Egy héttel ezelőtt arról írtunk, hogy gyakorlatilag fej fej mellett végzett az RTL és a TV2 a 18-59 éveseknél főműsoridőben. A mögöttünk lévő 40. héten is szoros eredmény született, de most azért 0,5 százalékpontnyi előnyt összehozott a TV2. Utóbbi heti közönségaránya 14 százalékot tett ki, miközben az RTL-é 13,5 százalék volt. Napi szinten nézve az adatokat: a kedd este döntetlent hozott, a hétfőt és a szombatot az RTL, a szerdától péntekig terjedő időszakot és a vasárnapot a TV2 nyerte.
A komplett portfóliók terén nyert a TV2 Csoport. Az említett 18-59 éveseknél, főműsoridőben (TV2 Csoport: 26,4%, RTL Magyarország: 25,1%), valamint az egyéb bontásokban is. Szokás szerint teljes napon a teljes lakosságnál hozták össze a legnagyobb előnyt (TV2 Csoport: 25,4%, RTL Magyarország: 17,1%).
Csatornák heti közönségaránya (százalék) – 40. hét – Főműsoridő (18:00 – 22:59)
18-59 évesek | Teljes lakosság | |
TV2 | 14 | 15,7 |
RTL | 13,5 | 12,2 |
Csatornák heti közönségaránya (százalék) – 40. hét – Teljes nap
18-59 évesek | Teljes lakosság | |
TV2 | 10,5 | 12,3 |
RTL | 7,9 | 7,2 |
A legnagyobb csatornaportfóliók nézői részesedése (teljes nap, százalék)
18-59 évesek | Teljes lakosság | |
TV2 Csoport | 24,3 | 25,4 |
RTL Magyarország | 19,5 | 17,1 |
MTVA | 6,1 | 9,6 |
AMC Networks | 5,8 | 5,5 |
Network4 | 3,6 | 5,1 |
Antenna Entertainment Group | 2,8 | 2,4 |
Warner Bros.Discovery | 2,4 | 3,0 |
Paramount Global | 1,8 | 1,4 |
Napi műsorok heti átlagos közönségaránya (18-59 évesek / teljes lakosság, zárójelben a korábbi hét adatai)
TV2
Tények – 15,3% / 19,5% (15,6% / 19,4%)
Tények Plusz – 11,7% / 14,1% (11,1% / 13,9%)
Ázsia Expressz – 15,2% / 16,4% (15% / 16,2%)
A Kísértés – 11,1% / 9,1% (11,3% / 9,1%)
RTL
Híradó – 17,3% / 19,6% (17,6% / 19,3%)
Fókusz – 12,8% / 10,5% (12,6% / 10,7%)
Az Árulók – 13,8% / 10,5% (korábbi héten a Nyerő Páros: 12,6% / 10,7%)
Tizenkét okos ember – 10,9% / 11% (korábbi héten a Házasodna a gazda: 10,5% / 12,5%)
A hírműsorok versenyét az RTL nyerte. A 18-59 éveseknél egész kényelmes előnye volt az RTL Híradónak. A teljes lakosságnál a korábbi hetekben 0,1 százalékponttal magasabb átlagokat produkált a Tények. Múlt héten viszont az RTL Híradó heti átlaga volt magasabb 0,1 százalékponttal.
Az RTL hétköznapi főműsoridős kínálata megújult a múlt héten. A Nyerő Párost Az Árulók, a Házasodna a gazdát a Tizenkét okos ember váltotta. Ahogy a fenti adatokból látható, a 18-59 éveseknél Az Árulók kicsit jobb heti share-t produkált, mint korábban a Nyerő Páros. Azonban – heti szinten – ez is kevés volt az Ázsia Expresszel szemben. Kimondottan jól kezdett Az Árulók, hétfőn és kedden még nyerték a sávjukat a TV2-s konkurenciával szemben, szerdától kezdve viszont már kikaptak. A kereskedelmi célcsoportnál az Ázsia Expressz stabilabb nézőszámot hozott, a 265-280 ezres sávban mozogtak. Ehhez képest Az Árulók nézettsége a keddi csúcs (285 ezer néző) után péntekig 196 ezerre csökkent.
A Majka által vezetett Tizenkét okos ember heti átlaga közel járt a TV2-s Kísértéshez. A héten belüli trend azonban hasonló volt, mint Az Árulóknál. Tehát hétfőn és kedden még nyerte a sávját az új vetélkedő, szerdán és csütörtökön viszont többen kapcsoltak a Kísértésre. Illetve érdekes módon a Tizenkét okos ember a teljes lakosságnál jobban szerepelt, mint a Kísértés (ez fordítva szokott lenni, jellemzően a TV2-s produkciók szerepelnek jobban a teljes lakosságnál, mint a 18-59 éveseknél).
Szombaton érdekesen alakult az X-Faktor és a Megasztár közötti verseny. A 18-59 éveseknél nagyra nyílt az olló az X-Faktor javára (19% vs. 14,8%). A teljes lakosságnál viszont kicsivel a Megasztár nyert (16,8% vs. 16%).
Vasárnap viszont mindkét célcsoportnál dominált a Sztárban Sztár All Stars. A TV2 műsora a 18-59 éveseknél 18,5 százalékos share-rel futott, miközben a Házon kívül 11,6 százalékot, a Sztárbox 14,3 százalékot ért el. A teljes lakosságnál a TV2-s produkció közönségaránya 22 százalék volt, a Házon kívülé 12,7 százalék, a Sztárboxé 10,8 százalék.
A hét legnézettebb műsora címet a 18-59 éveseknél az X-Faktor hozta el (340 ezer néző), a teljes lakosságnál pedig a Sztárban Sztár All Stars vonzotta a legtöbb érdeklődőt (784 ezer néző).
A tíz legnézettebb műsor a 18-59 éveseknél
Csatorna | AMR (fő) | SHR % | |
X-FAKTOR | RTL | 339 519 | 19,0 |
SZTÁRBAN SZTÁR ALL STARS | TV2 | 332 633 | 18,5 |
AZ ÁRULÓK | RTL | 285 210 | 15,4 |
ÁZSIA EXPRESSZ | TV2 | 281 821 | 16,4 |
SZTÁRBOX | RTL | 269 733 | 14,3 |
MEGASZTÁR | TV2 | 261 493 | 14,8 |
HÍRADÓ | RTL | 260 438 | 15,0 |
FORMA-1 FUTAM | M4 SPORT | 239 035 | 17,9 |
HÁZON KÍVÜL | RTL | 223 123 | 11,6 |
TÉNYEK | TV2 | 214 574 | 16,9 |
A tíz legnézettebb műsor a teljes lakosságnál
Csatorna | AMR (fő) | SHR % | |
SZTÁRBAN SZTÁR ALL STARS | TV2 | 784 400 | 22,0 |
ÁZSIA EXPRESSZ | TV2 | 637 438 | 17,7 |
HÍRADÓ | RTL | 621 861 | 16,9 |
TÉNYEK | TV2 | 615 702 | 20,6 |
MEGASZTÁR | TV2 | 613 689 | 16,8 |
X-FAKTOR | RTL | 587 289 | 16,0 |
HÁZON KÍVÜL | RTL | 509 690 | 12,7 |
TÉNYEK PLUSZ | TV2 | 498 412 | 14,8 |
AZ ÁRULÓK | RTL | 442 717 | 11,4 |
FORMA-1 FUTAM | M4 SPORT | 440 230 | 16,2 |
Heszler Róbert
Megjegyzés: a toplista a 10 percnél hosszabb műsorokat, a legnézettebb epizódot (duplikációmentesen) és a Nielsen által műsorcímmel rögzített műsorokat tartalmazza.
Főműsoridő alatt a 18:00 és 22:59 közötti időszakot értjük.
Adat: Live+As Live
Adatok forrása: Nielsen Közönségmérés / TV2 Kutatás