Az RTL és a TV2 felosztotta egymás között a hetet

X-Faktor 2025 RTL

Szombaton és vasárnap az RTL, a többi napon a TV2 nyerte az estéket, összességében utóbbi végzett az élen. A Házasság első látásra továbbra sem talált kihívóra, azonban hétvégén az X-Faktor megverte a TV2-s versenytársait a kereskedelmi célcsoportnál.

A mögöttünk álló 43. héten – a 18-59 éveseknél főműsoridőben – hétfőtől péntekig a TV2, szombaton és vasárnap az RTL nyert. A teljes hetet nézve a TV2 végzett az élen 0,7 százalékpont előnnyel, ez azért jóval kevesebb a korábbi heti 4,5 százalékpontnyi differenciánál.

A teljes csatornacsoportok terén simán őrzi vezető helyét a TV2 Csoport, múlt héten az említett célcsoportnál 2,6 százalékpontot tett ki az előnyük (TV2 Csoport: 27,2%, RTL Magyarország: 24,6%)

Csatornák heti közönségaránya (százalék) – 43. hét – Főműsoridő (18:00 – 22:59)

18-59 évesek Teljes lakosság
TV2 13,9 17,5
RTL 13,2 11,9

Csatornák heti közönségaránya (százalék) – 43. hét – Teljes nap

18-59 évesek Teljes lakosság
TV2 9,5 11,8
RTL 8 7,1

A legnagyobb csatornaportfóliók nézői részesedése (teljes nap, százalék)

18-59 évesek Teljes lakosság
TV2 Csoport 24,6 25,8
RTL Magyarország 20,0 17,2
AMC Networks 5,6 5,3
MTVA 5,2 8,8
Network4 3,6 4,9
Antenna Entertainment Group 2,7 2,4
Warner Bros.Discovery 2,4 3,1
Paramount Global 1,9 1,5

Napi műsorok heti átlagos közönségaránya (18-59 évesek / teljes lakosság, zárójelben a korábbi hét adatai)

TV2
Tények – 15,5% / 18,9% (14,7% / 18,4%)
Tények Plusz – 11,8% / 14,7% (11,5% / 14%)
Házasság első látásra – 16,7% / 19,3% (18,9% / 21,4%)
Legyen Ön is Milliomos – 11,7% / 16,8%

RTL
Híradó – 16,6% / 19% (16,8% / 19,9%)
Fókusz – 11,6% / 10,5% (11,7% / 10%)
Pandora – 12,7% / 10,3% (korábbi héten Az Árulók:12,9% / 9,9%)
Tizenkét okos ember – 7,7% / 7,5% (6,4% / 7,1%)

A hírműsorok versenyét az RTL Híradó nyerte, bár a teljes lakosságnál azért eléggé kicentizve, 0,1 százalékpont előnnyel. A Házasság első látásra esetében a heti átlag kicsit csökkent a műsor induló hetéhez képest. Ugyanakkor egyrészt még ez is bőven jó eredmény és minden nap nyerték a sávjukat, másrészt – és ez igaz a többi napi műsorra is – a múlt hét rendhagyónak számított, hiszen négynapos hosszú hétvége volt. A Legyen Ön is Milliomos a 18-59 éveseknél 11,7 százalékos közönségaránnyal tért vissza, ez bő 2 százalékponttal elmaradt a TV2 főműsoridős átlagától. Bár az adott sávot ezzel is nyerte a vetélkedő.

Az RTL-en múlt héten debütált a Pandora. A rövid hét miatt még nehéz megmondani, hogy siker-e, vagy sem, hiszen csak három adás ment le a lineáris csatornán. A Házasság első látásától kikapott a műsor, de attól kikapott korábban Az Árulók is. A Pandora majdnem pontosan Az Árulók utolsó heti átlagát produkálta, de ezen belül a hétfői és keddi jó eredményt (14,9% és 14%) szerdán egy 9,3 százalékos közönségarány követte.

Csütörtökön a Futni mentem tévés premierje 12,5 százalékos share-t ért el, ami filmhez képest jónak számít, bár nem érte el az RTL-es heti átlagot. Pénteken viszont a Lego Masters egyértelműen gyengén teljesített, mindössze 6,4 százalékot tett ki a közönségaránya.

Az RTL-nek a hétvégében volt több öröme. A 18-59 éveseknél ugyanis az X-Faktor szombaton a Megasztárt, vasárnap a Sztárban Sztár All Stars-t verte meg. Szombaton 19,5% vs. 12,9% arányban, tehát elég alaposan, de vasárnap is kényelmes előnnyel: 19,2% vs. 14,2%. A teljes lakosságnál ugyanakkor más világ van, ott pont fordított volt a helyzet, szombaton nyert a Megasztár (16,7% vs. 14,8%), vasárnap a Sztárban Sztár All Stars (19,4% vs. 14,7%). Az még említést érdemel, hogy kimondottan jól teljesített a Házon kívül, a 18-59 éveseknél 16,5 százalékot, a teljes lakosságnál 16,4 százalékot tett ki a műsor közönségaránya.

Ahogy az előbbiekből sejthető, nagyon máshogy néz ki a 18-59-es és a teljes lakosságos műsoros toplista. A kereskedelmi célcsoportnál a vasárnapi X-Faktor volt a listavezető (364 ezer néző), a második helyre pedig a Házon kívül futott be (336 ezer néző). A teljes lakosságnál viszont két TV2-s produkció áll az élen, a Házasság első látásra pénteki adása (789 ezer néző) és a Sztárban Sztár All Stars (725 ezer néző).

A tíz legnézettebb műsor a 18-59 éveseknél

Csatorna AMR (fő) SHR %
X-FAKTOR RTL 364 493 19,2
HÁZON KÍVÜL RTL 336 341 16,5
HÁZASSÁG ELSŐ LÁTÁSRA TV2 330 473 17,9
HÍRADÓ RTL 319 353 16,6
SZTÁRBAN SZTÁR ALL STARS TV2 277 618 14,2
PANDORA RTL 275 034 14,9
TÉNYEK TV2 259 814 13,6
FUTNI MENTEM RTL 251 770 12,5
MEGASZTÁR TV2 224 903 12,9
LEGYEN ÖN IS MILLIOMOS! TV2 213 757 12,5

A tíz legnézettebb műsor a teljes lakosságnál

  Csatorna AMR (fő) SHR %
HÁZASSÁG ELSŐ LÁTÁSRA TV2 788 574 21,2
SZTÁRBAN SZTÁR ALL STARS TV2 725 486 19,4
HÍRADÓ RTL 697 379 17,8
HÁZON KÍVÜL RTL 681 093 16,4
TÉNYEK TV2 661 076 17,0
LEGYEN ÖN IS MILLIOMOS! TV2 597 620 18,1
MEGASZTÁR TV2 577 946 16,7
TÉNYEK PLUSZ TV2 560 286 16,3
X-FAKTOR RTL 538 463 14,8
FUTNI MENTEM RTL 446 713 11,0

Heszler Róbert

Megjegyzés: a toplista a 10 percnél hosszabb műsorokat, a legnézettebb epizódot (duplikációmentesen) és a Nielsen által műsorcímmel rögzített műsorokat tartalmazza.

Főműsoridő alatt a 18:00 és 22:59 közötti időszakot értjük.

Adat: Live+As Live

Adatok forrása: Nielsen Közönségmérés / TV2 Kutatás