
Szombaton az X-Faktor a kereskedelmi célcsoportnál és a teljes lakosságnál is a Megasztár előtt végzett. A teljes hetet nézve azonban ismét a TV2 ért el jobb eredményt. Hétköznap erősödött a Házasság első látásra és a Legyen Ön is Milliomos is, miközben a Pandora és az Exek csatája gyenge nézettséget produkált.
Egy héttel ezelőtt arról írtunk, hogy a 18-59 éveseknél, főműsoridőben egy százalékponton belülre csökkent az RTL és a TV2 közötti különbség. Múlt héten, a 44. héten viszont újra megnőtt a TV2 előnye, az említett célcsoportnál 2,4 százalékponttal végeztek az RTL előtt. Ezen belül a hétfőtől péntekig terjedő időszakot nyerte a TV2, a hétvége pedig az RTL-é volt.
A teljes csatornaportfóliókat nézve hasonló a helyzet. A 18-59 éveseknél, főműsoridőben a TV2 Csoport végzett az élen (TV2 Csoport: 27,7%, RTL Magyarország: 24,2%), de minden más bontásban is a TV2 Csoport ért el magasabb közönségarányt.
Csatornák heti közönségaránya (százalék) – 44. hét – Főműsoridő (18:00 – 22:59)
| 18-59 évesek | Teljes lakosság | |
| TV2 | 14,4 | 17,8 | 
| RTL | 12 | 10,7 | 
Csatornák heti közönségaránya (százalék) – 44. hét – Teljes nap
| 18-59 évesek | Teljes lakosság | |
| TV2 | 10,4 | 12,7 | 
| RTL | 7,3 | 6,6 | 
A legnagyobb csatornaportfóliók nézői részesedése (teljes nap, százalék)
| 18-59 évesek | Teljes lakosság | |
| TV2 Csoport | 25,4 | 26,5 | 
| RTL Magyarország | 19,4 | 16,5 | 
| AMC Networks | 5,0 | 4,8 | 
| MTVA | 4,3 | 8,2 | 
| Network4 | 3,5 | 5,0 | 
| Paramount Global | 2,5 | 1,9 | 
| Antenna Entertainment Group | 2,5 | 2,2 | 
| Warner Bros.Discovery | 2,5 | 3,2 | 
Napi műsorok heti átlagos közönségaránya (18-59 évesek / teljes lakosság, zárójelben a korábbi hét adatai)
TV2
Tények – 15,7% / 19,4% (15,5% / 18,9%)
Tények Plusz – 11,4% / 14,4% (11,8% / 14,7%)
Házasság első látásra – 18% / 20,2% (16,7% / 19,3%)
Legyen Ön is Milliomos – 14,2% / 19,6% (11,7% / 16,8%)
RTL
Híradó – 16,9% / 18,9% (16,6% / 19%)
Fókusz – 11,3% / 9,6% (11,6% / 10,5%)
Pandora – 9,8% / 8,1% (12,7% / 10,3%)
Exek csatája – 5,7% / 5,4% (korábbi héten a Tizenkét okos ember: 7,7% / 7,5%)
A hírműsorok versenyét a 18-59 éveseknél az RTL Híradó, a teljes lakosságnál a Tények nyerte. A korábbi héthez képest erősödött a Házasság első látásra és a Legyen Ön is Milliomos is. Minden egyes este lazán, jelentős előnnyel húzták be a műsorsávjukat.
Az RTL-en a Pandorából a korábbi héten csak három adás ment le a hosszú hétvége miatt. Már akkor látszott egy csökkenés a szerdai résznél és a múlt heti adatok alapján az nem csak egyszeri gyenge eredmény volt, a 44. hetet már 10 százalék alatti átlaggal zárta a Pandora. Az Exek csatáját korábban már leadták az RTL+ Premiumon, múlt héten került képernyőre a lineáris csatornán is, és ahogy látható, nem nagy sikerrel, mindössze 5,7 százalék volt az átlagos share-je. A korábbi héten a Tizenkét okos ember sem szerepelt valami jól, de az Exek csatája még attól is elmarad két százalékponttal. Még említést érdemel a péntek esti Lego Masters, ami 5,5 százalékos share-rel búcsúzott. Aligha lesz belőle újabb évad.
A hétvégén már jobban futott az RTL szekere. Az X-Faktor ugyanis megverte a Megasztárt, ráadásul nemcsak a 18-59 éveseknél, hanem a teljes lakosságnál is. A kereskedelmi célcsoportnál jelentős volt az X-Faktor előnye (20,4% vs. 11,3%), a teljes lakosságnál pedig 1,4 százalékponttal előzték a Megasztárt (15,6% vs. 14,2%).
Vasárnap a Sztárban Sztár All Stars 16 százalékos share-t hozott a 18-59 éveseknél. Eközben az RTL-en a Házon kívül 14 százalékot, a Sztárbox első blokkja 15,8 százalékot, a második része 19,1 százalékot ért el. Ugyanakkor a teljes lakosságnál a TV2-s produkció megnyerte a vasárnap estét.
A 18-59 éveseknél a hét legnézettebb műsora az X-Faktor volt (374 ezer néző). A teljes lakosságnál a Házasság első látásra számított listavezetőnek, méghozzá a csütörtöki adással (788 ezer néző).
A tíz legnézettebb műsor a 18-59 éveseknél
| Csatorna | AMR (fő) | SHR % | |
| X-FAKTOR | RTL | 373 900 | 20,4 | 
| HÁZASSÁG ELSŐ LÁTÁSRA | TV2 | 359 246 | 19,6 | 
| HÍRADÓ | RTL | 329 175 | 19,3 | 
| SZTÁRBOX | RTL | 325 206 | 15,8 | 
| SZTÁRBAN SZTÁR ALL STARS | TV2 | 302 835 | 16,0 | 
| HÁZON KÍVÜL | RTL | 265 990 | 14,0 | 
| TÉNYEK | TV2 | 244 821 | 17,2 | 
| LEGYEN ÖN IS MILLIOMOS! | TV2 | 226 945 | 14,8 | 
| MEGASZTÁR | TV2 | 200 207 | 11,3 | 
| FÓKUSZ | RTL | 197 070 | 12,2 | 
A tíz legnézettebb műsor a teljes lakosságnál
| Csatorna | AMR (fő) | SHR % | |
| HÁZASSÁG ELSŐ LÁTÁSRA | TV2 | 787 555 | 20,4 | 
| SZTÁRBAN SZTÁR ALL STARS | TV2 | 755 946 | 20,3 | 
| HÍRADÓ | RTL | 717 145 | 19,2 | 
| TÉNYEK | TV2 | 686 132 | 18,4 | 
| LEGYEN ÖN IS MILLIOMOS! | TV2 | 601 410 | 20,3 | 
| X-FAKTOR | RTL | 573 199 | 15,6 | 
| TÉNYEK PLUSZ | TV2 | 551 529 | 15,6 | 
| HÁZON KÍVÜL | RTL | 521 172 | 13,0 | 
| MEGASZTÁR | TV2 | 500 797 | 14,2 | 
| SZTÁRBOX | RTL | 492 809 | 11,9 | 
Heszler Róbert
Megjegyzés: a toplista a 10 percnél hosszabb műsorokat, a legnézettebb epizódot (duplikációmentesen) és a Nielsen által műsorcímmel rögzített műsorokat tartalmazza.
Főműsoridő alatt a 18:00 és 22:59 közötti időszakot értjük.
Adat: Live+As Live
Adatok forrása: Nielsen Közönségmérés / TV2 Kutatás











