
A tavalyi évet mérföldkőnek tekinthetjük, mivel az volt az első, amikor három országos televíziós csatornának készítettünk műsorokat, és ezt azóta is tartani tudjuk – nyilatkozta lapunknak Ács Emese. Az UFA Produkció ügyvezetője jelezte azt is: szeretnének egy nemzetközi kreatív power hubot létrehozni Magyarországon.
- Sok változás volt nálatok az utóbbi időben, új név, új menedzsment. Milyen változások zajlottak azóta a cégnél?
- Tavaly és az idén is teljes kapacitással mentünk, megyünk, az idei év talán rekord is lesz az általunk gyártott műsorok darabszámában. Ezt ott is érezzük, hogy bár tavaly egy tágasabb székházba költöztünk, már azt is néha szűkösnek érezzük. A sok változás mellett kiemelném a stabilitást, hiszen sikerült megszilárdítanunk az eddigi pozícióinkat, vagyis a három nagy kereskedelmi csatornacsalád, az RTL Magyarország, a TV2 Csoport és az Antenna Entertainment, az idén is megrendelőink között volt.
- Bevált-e az új stratégia, kellett-e módosítani a korábbi terveken?
- Kiemelt célunk volt, hogy ne csak a hazai piacon mutassuk meg a tudásunkat, hanem úgynevezett nemzetközi hubprodukciókon keresztül. Az első fecske már adásba is került, hiszen az RTL-es Pandora – A szelence átka már egy ilyen projekt része volt, amit az RTL Magyarország kreatív csapatával együtt készítettünk el Máltán a holland Fremantle szakembereivel, akik a hubot szolgáltatták. De nem adtuk fel azt a célunkat sem, hogy a jövőben a külföldi partnerek műsorait itthon gyárthassuk le a mi infrastruktúránk és a magyarországi szakembergárdánk bevonásával. Az őszi MIPCOM-on, Cannes-ban több olyan tárgyalásom volt, ami ezt a tervet célozza. A másik fontos célkitűzésünk a saját fejlesztésű produkcióra való fókuszálás, ebben is előreléptünk az elmúlt egy évben, hiszen a Viasat 3 Útközben elmeséled is egy ilyen műsor volt.
- Azt mondtad legutóbb, hogy túl vagyunk a fikciós sorozatok iránti kereslet csúcsán, és inkább a szórakoztató tartalom felé mozdultok el. Bejött az irányváltás?
- Továbbra is azt látjuk, helyes döntés volt, hogy a szórakoztató műsorok gyártására helyezzük a hangsúlyt. De azt is mondtuk korábban, hogy nem kizárt, hogy egyszer visszatérünk a gyökereinkhez, és újra fogunk sorozatot is gyártani. Igazából az új működési struktúránkkal azt alapoztuk meg, hogy a dinamikusan változó nézői és megrendelői igényeknek minél gyorsabban, de a legjobb minőségben tudjunk megfelelni.
- Úgy tudjuk, hogy egy új lábat növesztett nemrég az UFA, és kifejezetten külföldi produkciók gyártásával foglalkozna ez a leányvállalat. Mit lehet erről tudni?
- A nemzetközi hubprojektek előkészítése során is azt tapasztaltuk, hogy nagy az igény a magas színvonalú, de a nyugat-európai árakhoz képest kedvezőbb költségvetésű produkciók hazai gyártására. Erre egy teljesen önálló szervizcéget hozunk létre. A fókusz a fikciós bérgyártáson lesz, és annyit már most elárulhatok, hogy az elmúlt időszakban és jelenleg is tárgyalunk potenciális partnerekkel. Ebben erősít bennünket az anyavállalatunk, az UFA GmbH is, nagyon támogatják ezt az üzleti águnkat is.
- Mik a rövid és középtávú terveitek?
- Cégvezetőként nem lehet más a cél, mint hogy a tulajdonos az év végén a számokkal meg legyen elégedve. De ez csak a számszaki része a munkánknak. Szeretnénk a műsorainkkal szórakoztatni, és azt, ha az általunk gyártott produkciók segítenék a nézők kikapcsolódását. A fő csapásirány a hazai piaci szerepünk további megszilárdítása és nemzetközi projektek bevonzása akár szórakoztató, akár fikciós területen. Az pedig csak hab lenne a tortán, ha a saját fejlesztésű projektjeink nem csak Magyarországon, hanem külföldön is minél több helyen jelenhetnének meg. Jó lenne, ha az UFA Produkcióra mint kreatív power hubra támaszkodhatnának a külföldi anyacégeink és a testvérvállalatok.
- Ute Biernat után is lesz német ügyvezetőtárs? Hogy néz ki a jövőben a cég vezetése?
- Ute távozásával sem változik az alapkoncepciónk, továbbra is páros ügyvezetése lesz a cégünknek. A partnerem a jövőben Sascha Kleinschmidt, aki a német UFA Show & Factual, az anyacégünk gyártási és üzemeltetési igazgatója. Vele a kezdetektől fogva együtt dolgozunk, kiváló televíziós szakember, akivel továbbra is a tavaly ősszel megfogalmazott stratégiai célokért fogunk dolgozni. Ute németországi szerepét két német szakember vette át, Vanessa Schmit és Sascha Rustmeier. Ők is támogatják a terveinket, állandó kapcsolatban vagyunk, hogy a német és a magyar kreatív, illetve gyártási erőinket minél jobban egyesítsük.
Az interjú teljes terjedelmében a Marketing&Media magazinban olvasható.










