
A LinkedIn népszerűsége az üzleti közösségben 2025-ben olyan robbanásszerűen nőtt, hogy Jelasity Radován, az Erste Bank vezérigazgatója még követőtáborát közel megduplázva is csupán egy helyet tudott előrelépni a LinkedIn TOP5 listáján. Az első helyet így idén is a Jabilt vezető Kékesi Sándor tartotta meg. Az ötven legnagyobb magyar vállalat felsővezetőjének LinkedIn toplistáját ötödik alkalommal készítette el az Uniomedia.
A Jabil Circuit Magyarország vezérigazgatója, Kékesi Sándor szerezte meg az első helyet a LinkedIn Top5-ben12 403 követővel –az elmúlt évben 31 százalékkal növelte követőinek számát. A TOP 5 vezérigazgató között Jelasity Radován az Erste Bank vezére 9 215 követővel a második helyet foglalja el, ami egy ugrás előre a tavalyi helyezéséhez képest, igaz, a követőszámában 92 százalékos növekedést ért el. Keszte Róbert, a Continental Automotive Hungary – ma már Aumovio – vezérigazgatója 7 790 követővel az összesített lista harmadik helyét foglalta el, 15 százalékkal növelve követőtáborát. Szászi Istvánt, a Robert Bosch cégcsoport magyarországi vezetője a 4., míg Solti Andrea, aki az adatfelvétel után köszönt le a Shell Hungary éléről, az 5. helyen végzett.
Ha nem csak a vezérigazgatókat hasonlítjuk össze követőszám szerint, hanem a kommunikáció, a HR és a pénzügyi területek vezetőit is vizsgáljuk, a legjobban teljesítők listája alig változik. A marketingkommunikációs területről az összesített toplistában a harmadik helyre került Szabó Béla, a Telekom márkakommunikációs igazgatója - az egyetlen az összesített ötös listában, aki nem a legfelsőbb vezetők közül kerül ki.
A TOP 5 vezető követőszám szerint:
1. Kékesi Sándor (Jabil Circuit, CEO) 12 403
2. Jelasity Radován (Erste Bank, CEO) 9 215
3. Szabó Béla (Telekom, Márkakommunikációs igazgató) 8 211
4. Keszte Róbert (Continental Automotive Hungary, CEO) 7 790
5. Szászi István (Robert Bosch, CEO) 6 191
Bőven van tér a fejlődésre
Hét régiós ország felsővezetőinek LinkedIn-közösségét nézve az látszik, hogy a magyar vezetők előtt jelentős fejlődési lehetőség áll, hiszen a hasonló méretű piacokon is - mint mondjuk Csehországban -, kétszer-háromszor akkora közösséget érnek el a top-cégek vezérigazgatói, mint a magyar élvonalban.
A Bulgáriában, Csehországban, Lengyelországban, Romániában, Szlovéniában, Szlovákiában és Magyarországon 400 felsővezető LinkedIn-profilját összehasonlító elemzés adatai szerint a régióban a bank- és pénzügyi, az autóipari, a kiskereskedelmi és az energiaszektor vezetői a legaktívabbak a LinkedIn-en.
A legnagyobb LinkedIn közösséget elérő felsővezetők hét régiós országban
1. Klaus Zellmer (ŠKODA AUTO A.S., CEO, Csehország) 52 317
2. Przemysław Gdański (BNP Paribas Bank Polska, CEO, Lengyelország) 39 030
3. Marco Hössl (Kaufland Romania SCS, CEO, Románia) 36 543
4. Tomáš Salomon (Česká spořitelna, a.s., CEO, Csehország) 27 988
5. Daniel Beneš (ČEZ, A.S., CEO, Csehország) 24 237
Belehúztak a kommunikációs vezetők
Az elmúlt év egyik legfontosabb felismerése, hogy az engagement-bővülés még a követőszám növekedésénél is erőteljesebb. A magyar CEO-k és HR-vezetők posztjai 20-30 százalékkal, míg a kommunikációs vezetők bejegyzései átlagosan 50 százalékkal több interakciót váltottak ki idén, mint tavaly.
Az engagement szerinti listát Keszte Róbert vezeti 4 727 interakcióval az elmúlt tíz posztjában, őt követi Solti Andrea (4 566) és Fehér Alexandra, a Shell kommunikációs vezetője (3476), majd Jelasity Radován (3476) az Erste és Orbán Gábor (3333), a Richter CEO-ja.
A TOP 5 engagement alapján:
1. Keszte Róbert (Continental Automotive Hungary, CEO) 4 727
2. Solti Andrea (Shell Hungary, CEO*) 4 566
3. Fehér Alexandra (Shell Hungary, Kommunikációs vezető) 3 603
4. Jelasity Radován (Erste Bank, CEO) 3 476
5. Orbán Gábor (Richter Gedeon, CEO) 3 333
Szabó Béla vezet a kommunikációs vezetők között
A kommunikációs vezetők rangsorában Szabó Béla (Magyar Telekom) továbbra is uralja a mezőnyt 8 211 követővel (15 százalékos növekedéssel), de bekerült az öt legjobb közé Hevesi Nóra a Tescotól (5 296), és Bodó Teodóra a Bosch-tól (4 848). A negyedik legjobb Radó András, a Wizz Air kommunikációs vezetője (4 772) és Horváth Magyary Voljc Nóra (3 820), a K&H Banktól, aki először szerepel a toplistán.
A kommunikációs szakemberek engagement szerinti listáját a shelles Fehér Alexandra vezeti. Radó András a Wizz Airtől a dobogó második fokára, míg Blaumann Debóra, az Erste marketingigazgatója a harmadikra fért fel. Gáspár Bence, az OTP, és Pantl Péter a MOL kommunikációjának irányítója jutott még be az ötös élmezőnybe.
„Kutatásunk számai azt mutatják, hogy az aktív LinkedIn-használat már nem opcionális a nagyvállalati felsővezetésben. Az elmúlt évet jellemző 15-30 százalékos követőszám-növekedés, illetve az 50 százalékos engagement-bővülés azt jelzi, hogy az online közösségépítés egyre tudatosabbá válik, ma már része az üzleti stratégiának. A Rothman & Roman hét országban elvégzett regionális LinkedIn kutatása ugyanakkor arra is rávilágít, hogy a cseh, a román és a lengyel üzleti világ előrébb jár a LinkedIn közösségépítésben” – mondta a kutatás adatai kapcsán Balatoni Zsófia, az Uniomedia alapítója és a Rothman & Roman nemzetközi stratégiai igazgatója.
Az Uniomedia 2025-ös LinkedIn Felsővezetői Toplistája az Opten listáján szereplő ötven legnagyobb magyar vállalat, valamint a kereskedelmi bankok felsővezetőinek körében készült, és több mint kétszáz vezető LinkedIn-profiljának elemzésén alapul.
*Solti Andrea az adatfelvétel után távozott a Shelltől.










