
Nem volt könnyű év 2025, és várhatóan 2026 is nagyon komoly kihívásokat tartogat majd. Az alábbiakban a Marketing&Media szerkesztőbizottsági tagjainak hagyományos évértékelőit és piaci előrejelzéseit közöljük.
Az out-of-home egyre hatékonyabb
JAMNICZKY TÍMEA, JCDecaux Hungary, vezérigazgató
Idén is két számjegyű növekedés
A 2025-ös év minden várakozásunkat felülmúlta: a tavalyi rekordév után az idén is két számjegyű növekedést értünk el, ami jól mutatja, hogy az out-of-home egyre vonzóbb és hatékonyabb csatorna. Különösen büszke vagyok arra, hogy elindult a kültéri digitális nagy formátumú hálózatunk kiépítése, és az OTC-szektor számára egy országos kampányban bizonyítottuk, hogy a hagyományosan lineáris televízióra építő kategóriában is hasonló, sőt még jobb eredmények is elérhetők az outdoor segítségével.
Folytatjuk a fejlesztéseinket
2026-ra mérsékelt, de stabil növekedést várunk. Folytatjuk a digitális fejlesztéseinket, és biztosak vagyunk benne, hogy továbbra is erős lesz az igény az olyan innovatív, nagyhatású megoldásokra, amelyek képesek kiegészíteni vagy akár új dimenzióba helyezni a klasszikus kampányokat.
Valódi értékek az ügyfeleknek
A jövő évi legnagyobb feladatunk az, hogy megőrizzük ezt a lendületet: a klasszikus megoldásainkon túl új ötletekkel, kreatív formátumokkal teremtsünk valódi értéket az ügyfeleink számára. Bízom benne, hogy az out-of-home szerepe tovább erősödik, és izgalmas, lehetőségekkel teli év előtt állunk.
Technológiai és MI-s fejlesztések
FURÁK ANDRÁS, Republic Group, chief operating officer
Bővültünk az idén
2025-ben is a proaktivitás és az agilis működés vitte előre a mindennapjainkat – ez közel 30 éve a Republic egyik legnagyobb erőssége. A hazai és nemzetközi gazdasági helyzetet adottságnak vesszük, és inkább arra koncentrálunk, hol vannak a lehetőségek. Az idén bővült az ügyfélkörünk, az árbevételünk is nőtt, ugyanakkor a működés finomhangolása egyre összetettebb feladat lett.
Óriási mérföldkő
Kiemelkedő eredménynek tartom, hogy a technológiai és MI-integrációs területen élen járunk: három olyan produkciót is készítettünk, ahol az MI nem kiegészítő, hanem kulcsszereplő volt. Emellett mérföldkő számunkra a Waves közösség elindítása – ez egy új, friss szemléletű, trendszetter platform, amely kifejezetten a fiatal kreatív közönséget szólítja meg, és inspirációt ad a szakmának is.
Fontos az edukáció
2026 az inspirációról és a tudásmegosztásról fog szólni. A belső képzésünk, az Adschool szintet lép, tovább építjük a gondolkodó közösségeinket és még jobban beemeljük a nemzetközi tapasztalatokat a mindennapi munkába. A szakma edukációja továbbra is fontos számunkra: ezt szolgálja a leadership és a stratégiai kérdésekkel foglalkozó BrandFestival – berlini szakemberekkel kiegészülve –, illetve a zeitgeistet megfogó és építő fi atalabb közösség, a Waves.
Megőrizni a lendületet
Nem számítunk nagyobb kihívásokra, mint amikkel eddig szembenéztünk. Az agilis működésünk és a proaktív szemléletünk mindig átsegített minden helyzeten. Amíg megőrizzük a Republic lendületét és a közösség erejét, addig 2026-ban is stabilan és magabiztosan megyünk tovább.
Rugalmasság és innovációk
HIDVÉGI KRISZTINA, New Land Media, ügyvezető
A 2025-ös a dinamikus fejlődés és az azonnali reagálás éve volt. Ügynökségi szinten 130 ügyfél közel 2000 kampánya diktálta a tempót. Fejlesztési és elemzői csapatunk bővítésével hatékonyabbá vált a médiatervezés és -vásárlás, valamint a kampányelemzés. Háttéradataink black-data mennyiségét 37 százalékkal csökkentettük, így nagyobb, pontosabban elemezhető adatállományt tudtunk bevonni a döntéshozatalba, megalapozva az MI-alapú adatfeltárás továbbfejlesztését. A digitális portfóliónkat úgy bővítettük, hogy a teljes vásárlói tölcsért lefedjük.
Nyár óta házon belül menedzseljük a programmatic megjelenéseket, és minden jelentős közösségimédia platformon kezeltünk kampányokat egy olyan évben, amikor öt kontinens 140 országában futtattunk hirdetéseket. A szolgáltatásfejlesztésben mérföldkő volt detektívtükrös piackutatási stúdiónk megnyitása, amely a kvalitatív kutatásokhoz eddig nem elérhető professzionális környezetet kínál.
Partnereink nyitottsága az idén számos formabontó megoldást tett lehetővé: egyedi fejlesztésű rich media formátumokkal, teljes felületet uraló kültéri és digitális installációkkal, valamint interaktív, reakcióidőt mérő DOOH-megoldásokkal bővítettük innovációs gyakorlatunkat. Emellett a cégcsoportszinten elért nemzetközi versenyeredményeink is visszaigazolták projektjeink hatékonyságát, tovább erősítve pozíciónkat a régiós és globális piacon. 2026-ban a technológiai fejlődés mellett az emberi kompetenciák értéke kerül fókuszba.
Bár a mesterséges intelligencia és a prediktív modellezés térnyerése megállíthatatlan, hisszük, hogy a kritikus gondolkodás, a kreativitás és a problémamegoldás adja a valódi versenyelőnyt. Új szervezetfejlesztési programot indítottunk, és átfogó klímaanalízist végeztünk, amelynek az eredményeit a működés és a munkatársi elégedettség további erősítésére használjuk. Az idei tapasztalatok világosan mutatják: az erősödő piaci turbulenciát csak rugalmassággal és bátor innovációkkal lehet kezelni.
Folyamatos bevételnövekedés
TURÓCZI ANDRÁS, Dentsu, ügyvezető igazgató
Újabb tendergyőzelmek
Noha a hazai gazdasági és politikai helyzet nem kifejezetten segít, és nemzetközi szinten sem a legerősebb éveit éli az ügynökségi piac (stagnálás, illetve alacsony egy számjegyű növekedés), a dentsu helyi képviselete 2025-ben zsinórban harmadszor két számjegyű bevételnövekedést tudott felmutatni. A médiaszolgáltatásaink területén továbbra is a kiemelkedő ügyfélelégedettség és a kiváló kereskedelmi kapcsolatok adják a motorját a bővülésnek, amik az idén is újabb tendergyőzelmekkel biztosították, hogy a jövőbe is bizakodóan tekinthessünk.
Az egyik legerősebb év
Kreatívoldalon az egyik legerősebb évünket zártuk bevételi szempontból, amit szintén sok kisebb és egy nagyobb tendergyőzelem támogatott, az experience csapatunk pedig már évek óta nemzetközi piacokra dolgozik és öregbíti a budapesti iroda hírnevét – nekik is kiemelkedően jó évet sikerült zárniuk. Összességében rájuk, az említett üzleti területekre, illetve az ügyfeleink felé kevésbé látható, de annál fontosabb munkát, a működésünk hátterét biztosító csapatainkra vagyok a legbüszkébb, hiszen egy finoman szólva sem támogató környezetben sikerült minden évben teljesítenünk a tulajdonosaink elvárásait, és egyik rekordévet hozni a másik után, ami óriási eredmény.
Nagyobb a bizonytalanság
A 2026-os évvel kapcsolatban alapvetően nem vagyok optimista, hiszen a cégcsoport célja továbbra is a növekedés, ugyanakkor a hazai környezet talán az eddigieknél is nagyobb bizonytalanságot jelent az egész piac számára. De hogy az optimista énem is szót kapjon: épp az elmúlt években mutatott ellenálló képességünk, a bármilyen negatív külső hatáshoz való alkalmazkodni tudásunk mondatja azt velem, hogy a dentsu 2026-ban is erős évet fog zárni Magyarországon.
Megerősített pozíciók
CSISZÁR GERGŐ, PFR Group, alapító-vezérigazgató
Biztos alap a növekedéshez
Egy tudatosan építkező, stratégiai szintlépésekkel teli év volt. Megerősítettük a pozíciónkat a digitális kommunikációs és talentvezérelt marketingpiacon, miközben olyan technológiai és szervezeti fejlesztéseket indítottunk el, amelyek hosszú távon is meghatározzák a működésünket. Az idei év fókuszában az integráció, a hatékonyságnövelés és a piaci szereplők közötti értékvezérelt együttműködések kialakítása állt. Ezeken túlmenően belekezdtünk egy nagyszabású social media listening és automatizált tartalomgyártó MI-szoftver fejlesztésébe, amit kifejezetten a PR- és a social media kommunikáció számára fejlesztünk, és várhatóan már a jövő év elején élesben is kipróbálhatjuk.
A Red Lemon Mediával való stratégiai együttműködésünk jelentős mérföldkőként tovább erősítette a cégcsoportunk kompetenciáit, ami új szintre emeli a kommunikációs szolgáltatásainkat. Ez pedig biztos alapot teremt a következő évek tudatos növekedéséhez.
Kulturálisan is megerősödtünk
Leginkább arra vagyok büszke, hogy a PFR Group képes volt a gyorsan változó piaci környezetben is megőrizni és erősíteni a stratégiai egységet. Az influenszer- és kommunikációs üzletágaink valódi, működő ökoszisztémává álltak össze, olyan rendszerré, amelyben a kreatív, adatvezérelt és technológiai kompetenciák nem különálló területek, hanem közös növekedési platformokként működnek. Emellett kiemelt érték számomra, hogy kulturálisan is megerősödtünk: egy olyan diverz csapatunk dolgozik együtt, amely képes komplex piaci kihívásokat egységes logika mentén megoldani.
A konszolidáció éve jön
Meglátásom szerint számunkra 2026 a piac konszolidációjának az éve lesz, és mi erre a PFR Groupnál előnyként tekintünk. A fókusz – akár akvizíciókon keresztül is – a skálázáson, a technológiai automatizáción és a nemzetközi piacnyitáson lesz. Célunk, hogy olyan szolgáltatási rendszert építsünk fel, amely nem követi, hanem formálja is a hazai és regionális trendeket, így a 2026-os a tudatos építkezés és a piaci pozíciónk megerősítésének éve lesz. A legnagyobb kihívás a legerősebb lehetőség is: megmutatni, hogy a területeink komplexitásának köszönhetően, azokat szinergiába hozva, összehangoltan reagálunk a piaci változásokra, és ezzel tartós előnyt építünk.
Jót tenne egy kis megnyugvás
NAGY BÁLINT, IBS, marketingtanszék-vezető
Oktatás az MI-vel
Az idei év pont olyan volt, amire számítani lehetett, tele bizonytalansággal és egy új világ erősödő intenzitású dörömbölésével. Az oktatásban is kezdtük megtanulni az MI kezelését, beépítettük a feladatokba és a tananyagba, nem mondom, hogy szeretjük, de okosan elviseljük. Kellemetlen percek csak akkor vannak időnként, amikor a hallgatók rádöbbennek, hogy nem mindent lehet és engedünk MI segítségével megoldani. E különbségtétel is a kultúránk részévé kezd válni.
Szigorú elvárások
A legbüszkébb arra vagyok, hogy a magammal szemben támasztott szigorú elvárásokkal együtt is merek marketinget tanítani. Még. Egy diszciplínát, ami már csak a nevében ugyanaz, ami akkor volt, amikor magam is aktívan gyakoroltam. Igaz, a lépéstartásra egyre többet kell áldoznom, az estéimből rendszeresen 1-2 óra külföldi hírlevelek és anyagok olvasására megy rá.
Nyugtalanabb év lesz
Nem tudom, milyen év lesz 2026, és csak mosolygok a jósok sokszor magabiztos állításain. Társadalmilag nyugtalanabb, mint az idei, de ezt évek óta elmondhatjuk. Szakmailag nem számítok jelentős változásokra, dolgozzuk fel az elmúlt pár év földrengésszerű történéseit – például az MI-használatot, az influenszerek, avagy kreátorok vagy az adatalapú marketing térhódítását.
Tradicionális vs. digitális
Jót tenne a szakmának egy kis megnyugvás és kreatív lassulás meg a való világ óvása, netán (újra)építése. Ezért a marketingesek is tehetnek, a digitális univerzumban való jelenlét mellett a tradicionális csatornák újrafelfedezésével és a digitális inga némi visszabillentésével. Jelzem, a Z-sek antialkoholos trendje után az alfa generáció további meglepetésekkel fog szolgálni.
Izgalmas és intenzív év
DUDÁS GERGELY, RTL Magyarország, bevételekért felelős vezérigazgató-helyettes
Új bevételi forrásokat építünk
Az idei intenzív és izgalmas év volt számunkra. A piaci környezet folyamatosan változik, miközben mi új bevételi forrásokat építünk. Büszke vagyok arra, hogy a csapatunk nemcsak reagált a kihívásokra, hanem proaktívan alakította a trendeket – legyen szó lineáris televíziózásról, streamingről, digitális hirdetési megoldásokról, valamint partnerségekről. Bevezettük az új kampányfoglalási rendszerünket, amely mindig a legfrissebb nézettségi adatok alapján optimalizál, a hirdető számára legfontosabb paramétereknek megfelelően. A rendszer tudatosabb és rugalmasabb reagálást tesz lehetővé. Fontos előnye, hogy ugyanazt az eredményt kevesebb reklámmegjelenésből tudjuk biztosítani, ezáltal csökken a reklámzaj, növekszik a hatékonyság.
Pluszértékek
A másik nagy előrelépés a Connected TV-fejlesztéseink és a partnerségeink összeérése volt. A Bajnokok Ligája mellett az RTL Saleshouse portfóliója kiegészült a Sky Showtime és a Sweet.TV inventoryjával, valamint az RTL+ Premium reklámokkal is elindult az idei évben. Mindezek olyan pluszértéket képviselnek, amely versenyelőnyt jelent számunkra.
Növekedés és innováció
Jövőre a fókusz továbbra is a növekedés és az innováció lesz. A legnagyobb kihívást a gazdasági környezet és a fogyasztói szokások gyors változása jelenti, de hiszem, hogy az RTL ökoszisztémájának rugalmassága és megbízhatósága a közös sikerünk alapja, a növekedés motorja. Köszönjük, hogy 2025-ben minket választottatok, jövőre folytatjuk!









