- Hirdetés -

Az RTL-vezér a legbefolyásosabb médiás

|

Idén is az RTL Magyarország vezérigazgatója, Vidus Gabriella végzett az első helyen a Marketing&Média „Top 50 – A legbefolyásosabb emberek a magyar médiaiparban” rangsorában. Az ebben az évben már 10. alkalommal elkészített listán Andy Vajna megtartotta pozícióját az élvonalban, a TV2 Csoport tulajdonosa idén is a második helyen végzett, míg Mészáros Lőrinc, a Mediaworks és az Echo Tv tulajdonosaként rögtön a harmadik helyen debütált a listán.

 

Tizedik alkalommal készítette el a Marketing&Média kommunikációs szaklap a magyar médiaipar legbefolyásosabb embereinek top ötvenes rangsorát, melynek szereplőit 2017-ben is szakmai zsűri választotta ki. Simon Krisztián, a Marketing&Média főszerkesztője a jubileumi lista kapcsán elmondta, hogy 10 év alatt mindössze hat olyan szakember volt, aki az összes rangsorban helyet kapott, ami jól mutatja a médiapiac folyamatos változását. Vidus Gabriella, Bayer József, Kolosi Péter, Somlói Zsolt, Németh Béla és Málnay B. Levente azok, akiket 10 év alatt mindig a befolyásos szakemberek között tarthattunk számon. Idén a politikához köthető személyek befolyása tovább erősödött, miközben a médiavállalatok, ügynökségek és szerkesztőségek vezetőié csökkent.

 

A zsűri értékelése alapján idén is Vidus Gabriella, az RTL Magyarország vezérigazgatója lett a legmeghatározóbb médiapiaci szereplő, aki a legjobb tízben egyedüli nőként szerepel. Andy Vajna, a TV2 Média Csoport tulajdonosa megőrizte tavalyi második helyét. A dobogó harmadik fokán Habony Árpádot, a Modern Media Group vezetőjét váltotta a listán először szereplő Mészáros Lőrinc, aki a Mediaworks Hungary és az Echo Tv megvásárlásával került a rangsorba. A Central Médiacsoport tulajdonos-vezérigazgatója, Varga Zoltán megtartotta előző évi pozícióját, továbbra is a negyedik helyen szerepel, az RTL-es Kolosi Péter pedig egy helyezést javítva, idén az ötödik lett.

 

Dirk Gerkens, a TV2 Média Csoport vezérigazgatója három helyet javított, így a hatodik lett, a Magyar Telekom vezér Christopher Mattheisen pedig egy hellyel került előrébb a listán, így a hetedik helyet szerezte meg a top tízben. Lukács Csaba, az Atmedia ügyvezető igazgatója nyolcadik helyen végzett a rangsorban, dr. Bayer József, a Ringier Axel Springer vezérigazgatója idén a kilencedik, Gulyás János, a MEC Hungary ügyvezetője pedig a tavalyi helyezéséhez hasonlóan a tizedik helyre került.

 

Szinte eltűntek a főszerkesztők

 

A toplistán csökkent a tartalom-előállítással foglalkozók befolyása: a főszerkesztők közül egyedüliként szerepel a listán Dudás Gergely az Indextől, pedig tavaly még a 444.hu-s Uj Péter és a Bors főszerkesztője, Pallagi Ferenc is a legmeghatározóbb szakemberek között volt. A lista pozíció szerinti bontásában a meghatározó szakemberek közül 48 százalék topmenedzser, 30 százalék egyéb vezető beosztásban van, 14 százalék tulajdonos. A top 50 legbefolyásosabb médiaipari személy rangsorának 8 százalékát alkotják azok, aki tulajdonosok és első számú vezetők is egyben.

 

Az RTL Magyarország és a TV2 uralja a mezőnyt

 

A „Top 50 – A legbefolyásosabb emberek a magyar médiaiparban” indulása óta mindig az RTL-esek közül kerültek fel legtöbben a listára. Ez idén sem változott, hiszen összesen négyen szerepelnek a toplistán, ketten közülük a top tízben. Az RTL-t a TV2 Csoport követi: Andy Vajna és Dirk Gerkens képviseli a médiavállalatot, valamint a TV2-t erősíti a részükre műsorokat gyártó Rákosi Tamás is. Hasonlóan sok vezetőt ad az Atmedia nevű társaság, amely 2016-ban hatalmasat nőtt azzal, hogy a TV2 és a MTVA csatornák reklámidejének értékesítését is megszerezte.

 

top5017_listav1

 

A teljes Top50 lista:

1. Vidus Gabriella, RTL Magyarország, vezérigazgató

2. Andy Vajna, TV2, tulajdonos, Radió 1, tulajdonos

3. Mészáros Lőrinc, Mediaworks Hungary Zrt., tulajdonos, Echo Hungária Tv Zrt., tulajdonos

4. Varga Zoltán, Central Médiacsoport, vezérigazgató

5. Kolosi Péter, RTL Magyarország, programigazgató, vezérigazgató-helyettes

6. Dirk Gerkens, TV2 Csoport, vezérigazgató

7. Christopher Mattheisen, Magyar Telekom, vezérigazgató

8. Lukács Csaba, Atmedia, ügyvezető igazgató

9. dr. Bayer József, Ringier Axel Springer, ügyvezető igazgató

10. Gulyás János, MEC Hungary, ügyvezető igazgató

11. Habony Árpád, Modern Media Group Zrt., társtulajdonos

12. Tombor András, Visus Invest Kft., ügyvezető-tulajdonos

13. Somlói Zsolt, Mindshare, ügyvezető

14. Bánhegyi Zsófia, Magyar Turisztikai Ügynökség Zrt., marketingkommunikációért felelős vezérigazgató-helyettes

15. Heal Edina, Google Magyarország, igazgató

16. Liszkay Gábor, Mediaworks Hungary Zrt., elnök-vezérigazgató, Magyar Idők, kiadóigazgató, tulajdonos

17. Rákosi Tamás, IKO Műsorgyártó Kft., tulajdonos, TV2, igazgatósági tag

18. Karas Monika, NMHH, elnök

19. Guttengéber Csaba, Atmedia, ügyvezető-igazgató-helyettes

20. Mező László, MediaCom Magyarország, ügyvezető igazgató

21. Németh Béla, Mediabrands Budapest Group, elnök, IPG Mediabrands, közép- és kelet-európai regionális igazgató

22. Szabó Béla, Magyar Telekom csoport, kommunikációs igazgató

23. Dudás Gergely, R-Time, ügyvezető igazgató, RTL Magyarország, kereskedelmi igazgató

24. Alexandra Reich, Telenor Magyarország, vezérigazgató

25. Bartosz Witak, Viacom International Media Networks, kelet-európai és izraeli ügyvezető igazgató

26. Kotroczó Róbert, RTL Magyarország, hírigazgató

27. Baráth Péter, Vodafone Magyarország, márkaigazgató

28. Vaszily Miklós, MTVA, vezérigazgató

29. Lengyel András, Atmedia, kereskedelmi igazgató

30. Szollár Domokos, Mol csoport, kommunikációs igazgató

31. Nagy Zoltán Péter, OTP Bank, marketing- és kommunikációs igazgató

32. Málnay B. Levente, AMC Networks Central Europe, vezérigazgató

33. Száraz István, Origo–NWM csoport, vezérigazgató

34. Barnóth Zoltán, GroupM, digitális vezető, IAB Hungary, elnök

35. Pajor Attila, GroupM Hungary, kereskedelmi és stratégiai igazgató

36. Teszári Zoltán, RCS&RDS S.A., tulajdonos-elnök, Digi Kft., tulajdonos

37. dr. Király Mária, Ringier Axel Springer Magyarország, operatív ügyvezető

38. Dudás Gergely, Index, főszerkesztő

39. Aczél László, Young & Rubicam, ügyvezető igazgató, MAKSZ, elnök

40. Jonathan Cooper, OMG Hungary, ügyvezető, OMD Hungary és PHD Hungary, társügyvezető

41. Bíró Pál, YouTube, magyarországi menedzser

42. Palocsay Géza, Jófogás.hu, Schibsted Classified Media Hungary, ügyvezető igazgató

43. Robert Redeleanu, UPC Magyarország Kft., vezérigazgató

44. Horváth Magyary Nóra, K&H csoport, kommunikációs ügyvezető igazgató

45. Beke Zsuzsa, Richter Gedeon Nyrt., PR- és kormányzati kapcsolatok vezető

46. Schmidt Mária, Figyelő, tulajdonos

47. Urbán Zsolt, HD Group Kft., ügyvezető igazgató, társtulajdonos, 1080p, head of creative department, Magyar Reklámszövetség, elnök

48. Turóczi András, Dentsu Aegis Network, COO operatív igazgató

49. Kádár Tamás, Sziget Kft., cégvezető, 1080P reklámügynökség, Dynamo Budapest, társtulajdonos

50. Kuna Tibor, Young & Partners, ügyvezető-tulajdonos, Trinity Communications, ügyvezető-tulajdonos

 

A BrandMania is foglalkozott a legbefolyásosabb hazai médiásokkal, a Top10-et bemutató, illetve a hazai médiapiac jelenlegi helyzetével is foglalkozó adást itt lehet megnézni.

 

A Top50 díjátadó gálán megjelent díjazottak:

top50dij_kep

 

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Csak átmeneti a megtorpanás az elektromos autók piacán

Lassulás tapasztalható idén a tisztán elektromos, hibrid és plug-in járművek (EV) iránti globális kereslet növekedésében — derül ki az EY 28 ország 19 000 fogyasztójának megkérdezésével készült nemzetközi felméréséből. Az elektromobilitás előretörése miatt a...

Kiderült, melyik a világ legnépszerűbb autója

A Toyota Corolla hosszú éveken át őrizte a világ legkelendőbb autójának címét, évről évre világszerte a legnagyobb darabszámban értékesített új autónak bizonyulva, összesített eladásban pedig egyetlen autómárka egyetlen modellje sem tud a tizenkettedik generációnál...

Az egyik leghíresebb karácsonyi dal történetét meséli el az Erste reklámfilmje

Idei karácsonyi reklámjával az Erste Csoport bemutatja a Csendes éj című karácsonyi dal születését, ami a legtöbbek számára a reményt és az összetartozást jelenti – még kétszáz évvel azután is, hogy először elhangzott. „Mindenki...

Jövőre felpöröghet az ingatlanpiac

A szektor idei, visszafogott eredményei ellenére a jövő évi kilátások már biztatóak; 2024-ben elérte a mélypontot a piac, de megkezdődött a visszarendeződés. A töretlen lendülettel fejlődő hotelpiac mellett, a ma még gyengélkedő lakóingatlan-fejlesztések prognózisai...

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Minden tizedik magyar állást keres

Nem fest túl jó képet a magyar munkavállalók elégedettségéről egy friss kutatás: alig 12% érzi úgy, hogy minden szempontból jó helyen van a munkahelyén, a kisebb városokban élők között az átlagosnál is többen elégedetlenek...

Black Friday: ekkora kedvezmény kell a sikerhez

Az idei Black Friday szezonban a fogyasztók várhatóan többet vásárolnak majd, mint tavaly, de mindenképpen felkészültebben: hiszen 38 százalékuk már használta, vagy tervezi használni a generatív mesterséges intelligenciát az akciós ajánlatok felkutatására - derül...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Extra fellépőkkel jön a Budapest Park első téli fesztiválja

Éjszakába nyúló fesztiválozásra számíthatnak azok, akik az ünnepek előtt egy hatalmas bulival zárnák le a 2024-es évet. A Budapest Park december 20-án és 21-én első alkalommal rendezi meg téli fesztiválját, a Winterfestet az MVM...

Csak átmeneti a megtorpanás az elektromos autók piacán

Lassulás tapasztalható idén a tisztán elektromos, hibrid és plug-in járművek (EV) iránti globális kereslet növekedésében — derül ki az EY 28 ország 19 000 fogyasztójának megkérdezésével készült nemzetközi felméréséből. Az elektromobilitás előretörése miatt a...

Kiderült, melyik a világ legnépszerűbb autója

A Toyota Corolla hosszú éveken át őrizte a világ legkelendőbb autójának címét, évről évre világszerte a legnagyobb darabszámban értékesített új autónak bizonyulva, összesített eladásban pedig egyetlen autómárka egyetlen modellje sem tud a tizenkettedik generációnál...

Az egyik leghíresebb karácsonyi dal történetét meséli el az Erste reklámfilmje

Idei karácsonyi reklámjával az Erste Csoport bemutatja a Csendes éj című karácsonyi dal születését, ami a legtöbbek számára a reményt és az összetartozást jelenti – még kétszáz évvel azután is, hogy először elhangzott. „Mindenki...

Jövőre felpöröghet az ingatlanpiac

A szektor idei, visszafogott eredményei ellenére a jövő évi kilátások már biztatóak; 2024-ben elérte a mélypontot a piac, de megkezdődött a visszarendeződés. A töretlen lendülettel fejlődő hotelpiac mellett, a ma még gyengélkedő lakóingatlan-fejlesztések prognózisai...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...