- Hirdetés -

Nagyot újít a P&G

|

Vízparti műanyaghulladékok felhasználásával alkotta meg a világ első újrahasznosítható samponos flakonját a P&G – Head & Shoulders. A hajápolási iparág először készít olyan fenntartható üzleti modellt, amely előremozdítja a körkörös gazdaság működését. 2018-ig évente fél milliárd Procter & Gamble hajápolási termék kerül újrahasznosított műanyag flakonokba.

 

A Procter & Gamble bejelentette, hogy a Head & Shoulders (H&S) számára megalkotja a világ első számú újrahasznosítható samponos flakonját, amely 25 százalékban vízparti műanyaghulladékot tartalmaz.

 

Az innováció a TerraCycle és a SUEZ újrahasznosító vállalatok szakértőivel szoros együttműködésben valósul meg és elsőként 2017 nyarán, limitált kiadású H&S flakonok formájában érkezik majd Franciaországba. Az új csomagolású termékek a Carrefour, a világ vezető kiskereskedelmi áruházláncának polcain lesznek elérhetőek. Ez az innováció nemcsak a világ legnagyobb olyan gyártási sorozata lesz, amely az óceánok és tengerek partjain eldobott műanyag hulladékokat használja alapanyaként, hanem az első nagy lépést is jelenti egy olyan ellátási lánc megalkotása felé, amely több ezer önkéntes és több száz civil szervezet palackgyűjtő aktivitására épül.

 

“Úgy gondoltuk, hogy egy piacvezető hajápolási márkának a fenntarthatósági innovációban is úttörőnek kell lennie, tudva és remélve, hogy további követőkre találunk az iparágban”- mondta Lisa Jennings, a Procter & Gamble alelnöke, a Head & Shoulders és a globális hajápolási iparág fenntarthatósági vezetője. “Szerencsésnek érezzük magunkat, hogy olyan nagyszerű partnerekkel dolgozhatunk együtt, mint a TerraCycle és a SUEZ, segítségükkel elképzelésünkből valóság lett.”

 

A P&G továbbá bejelentette, hogy 2018 végére Európában évente több mint fél milliárd olyan flakont állít elő, amely 25 százalékban a fogyasztóktól származó, újrahasznosított műanyagot tartalmaz. Ez a mennyiség a P&G által Európában forgalmazott hajápolási márkaportfólió kiemelt termékeinek (mint a Pantene és a Head & Shoulders) 90 százalékát jelenti.

 

A projekt kivitelezéséhez évente 2600 tonna újrahasznosított palackra lesz szükség, ami nyolc teljesen megpakolt Boeing 747 jumbo repülőgép súlyával egyezik meg. A P&G több mint 25 éve használ fogyasztóktól származó újrahasznosított műanyaghulladékot csomagolásainak előállításához, a mostani bejelentés pedig a vállalat 2020-as célkitűzésének – hogy megduplázzák a csomagolás során felhasznált újrahasznosított műanyag mennyiségét – következő fontos állomása.

 

Az Ellen MacArthur Alapítvány felmérései szerint a műanyag csomagolóanyagok 95 százaléka, azaz évi 80-120 milliárd dollár, gazdasági veszteség és a jelenlegi tendenciát követve 2050-re több műanyag palack lesz az óceánokban, mint hal (azok súlyát tekintve).

 

“A Procter & Gamble-nél hiszünk abban, hogy a tettek többet mondanak a szavaknál. A hajápolási márkáink portfóliójában felhasznált, megnövelt mennyiségű műanyaghulladék felhasználása a valódi változások iránti elköteleződésünket mutatja.” – mondta Virginie Helias, a P&G globális fenntarthatósági alelnöke. – “A hajápolási iparágon belül világelsőnek számít a Head & Shoulders újrahasznosítható flakonja. Kiemelt hajápolási termékeink csomagolásakor megnövelt mennyiségű újra feldolgozott műanyagot használunk, amely lehetővé teszi, hogy a fogyasztók kompromisszumok nélkül választhassanak fenntartható termékeket. Miközben büszkék vagyunk az eddig elért eredményeinkre, tudjuk, hogy még sok munka áll előttünk.”

 

“Jelen együttműködés fontos előrelépést jelent a TerraCycle számára is. Büszkék vagyunk, hogy egy világvezető márkával közösen tudtunk úttörő terméket létrehozni. A világ első újrahasznosítható flakonjának előállítása egy fontos út kezdete. Abban bízunk, hogy a körkörös gazdaságok egyre nagyobb térnyerésével még több globális márka fog fenntartható gazdaságokból érkező beszállítókat választani és befolyásukat a környezetkímélés támogatására fogják használni.” – mondta Tom Szaky, a Terra Cycle vezérigazgatója.

 

“A SUEZ, a Terra Cycle és a P&G között létrejött együttműködés izgalmas lépés a világ első újrahasznosítható samponflakonjának megalkotásában. Bízunk benne, hogy további szervezetek és szolgáltatók segítik hasonló módon kooperálva az iparág és természetesen más iparágak környezetvédelmi változásait is. A Suez 9 európai műanyag-újrahasznosító létesítményével már 170 ezer tonna kiváló minőségű műanyagot állít elő.” – mondta Jean-Marc Boursier, A SUEZ európai újrahasznosítási és feldolgozási csoportjának felelős vezető alelnöke.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Kiderült, melyik a világ legnépszerűbb autója

A Toyota Corolla hosszú éveken át őrizte a világ legkelendőbb autójának címét, évről évre világszerte a legnagyobb darabszámban értékesített új autónak bizonyulva, összesített eladásban pedig egyetlen autómárka egyetlen modellje sem tud a tizenkettedik generációnál...

Az egyik leghíresebb karácsonyi dal történetét meséli el az Erste reklámfilmje

Idei karácsonyi reklámjával az Erste Csoport bemutatja a Csendes éj című karácsonyi dal születését, ami a legtöbbek számára a reményt és az összetartozást jelenti – még kétszáz évvel azután is, hogy először elhangzott. „Mindenki...

Jövőre felpöröghet az ingatlanpiac

A szektor idei, visszafogott eredményei ellenére a jövő évi kilátások már biztatóak; 2024-ben elérte a mélypontot a piac, de megkezdődött a visszarendeződés. A töretlen lendülettel fejlődő hotelpiac mellett, a ma még gyengélkedő lakóingatlan-fejlesztések prognózisai...

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Minden tizedik magyar állást keres

Nem fest túl jó képet a magyar munkavállalók elégedettségéről egy friss kutatás: alig 12% érzi úgy, hogy minden szempontból jó helyen van a munkahelyén, a kisebb városokban élők között az átlagosnál is többen elégedetlenek...

Black Friday: ekkora kedvezmény kell a sikerhez

Az idei Black Friday szezonban a fogyasztók várhatóan többet vásárolnak majd, mint tavaly, de mindenképpen felkészültebben: hiszen 38 százalékuk már használta, vagy tervezi használni a generatív mesterséges intelligenciát az akciós ajánlatok felkutatására - derül...

Még több európai kupameccs lesz a Sport TV-n

Tovább erősödik a Sport TV 2024-25-ös futballprogramja, az UEFA Bajnokok Ligája, illetve a portugál és török bajnokság mellé csatlakozik az UEFA Európa-liga és Konferencialiga. Még több nemzetközi sztárcsapat és magyar játékosok kerülnek ennek köszönhetően...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Csak átmeneti a megtorpanás az elektromos autók piacán

Lassulás tapasztalható idén a tisztán elektromos, hibrid és plug-in járművek (EV) iránti globális kereslet növekedésében — derül ki az EY 28 ország 19 000 fogyasztójának megkérdezésével készült nemzetközi felméréséből. Az elektromobilitás előretörése miatt a...

Kiderült, melyik a világ legnépszerűbb autója

A Toyota Corolla hosszú éveken át őrizte a világ legkelendőbb autójának címét, évről évre világszerte a legnagyobb darabszámban értékesített új autónak bizonyulva, összesített eladásban pedig egyetlen autómárka egyetlen modellje sem tud a tizenkettedik generációnál...

Az egyik leghíresebb karácsonyi dal történetét meséli el az Erste reklámfilmje

Idei karácsonyi reklámjával az Erste Csoport bemutatja a Csendes éj című karácsonyi dal születését, ami a legtöbbek számára a reményt és az összetartozást jelenti – még kétszáz évvel azután is, hogy először elhangzott. „Mindenki...

Jövőre felpöröghet az ingatlanpiac

A szektor idei, visszafogott eredményei ellenére a jövő évi kilátások már biztatóak; 2024-ben elérte a mélypontot a piac, de megkezdődött a visszarendeződés. A töretlen lendülettel fejlődő hotelpiac mellett, a ma még gyengélkedő lakóingatlan-fejlesztések prognózisai...

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...