Megtartotta a lendületet az utolsó negyedévben is az Alphabet, a Google anyacégének forgalma több mint ötödével bővült az október-decemberi időszakban. A növekedésben fontos szerepet játszottak a felhő alapú szolgáltatások. A cég nyeresége ugyanakkor csak minimális mértékben nőtt egy egyszeri tétel miatt.
A múlt év utolsó három hónapjában 26,06 milliárd dolláros bevételt ért el az Alphabet, a Google anyavállalata, ez 22 százalékos növekedést jelent az egy évvel korábbihoz képest. A társaság 6,64 milliárd dolláros üzemi eredménnyel zárta az időszakot, ami 19 százalékkal múlta felül az egy évvel korábbit. A cég nyeresége ugyanakkor csak valamivel kevesebb mint 8 százalékkal, 5,33 milliárd dollárra bővült. Ebben a társaság közlése szerint egy egyszeri, adófizetési tétel játszott szerepet.
Az Alphabet bevételeinek túlnyomó többségét a Google adja, 25,8 milliárd dollárt hozott az anyavállalatnak a társaság. A reklámokból 22,4 milliárd dolláros bevételt szedett össze a cég, ez 17 százalékkal volt több, mint 2015 utolsó három hónapjában. A hirdetések mellett az egyéb szolgáltatások is komoly forgalmat produkáltak már a tavaly október-decemberi időszakban, összesen 3,4 milliárd dollárt, ami 62 százalékos bővülést jelent éves összevetésben. Az egyéb bevételek látványos növekedésében meghatározó szerepet játszottak a felhő alapú megoldások.
Az Alphabet 3,1 milliárd dollárt költött fejlesztésre a múlt év utolsó három hónapjában, ami 46 százalékkal múlta felül az egy évvel korábbit. Az Other Bets nevű részleg, vagyis a Google-ön kívüli tevékenységek 262 millió dollárt hoztak, ez közel 43 százalékos fejlődést jelent éves szinten. Ugyanakkor ez az üzletág még masszívan veszteséges, üzemi szinten 1,1 milliárd dolláros mínuszt hozott össze.