Egyre kevesebben vágynak táblagépekre, a legfrissebb adatok szerint tavaly az utolsó negyedévben 20 százalékkal zuhant a tabletek értékesítése éves összevetésben. Az Apple ugyan megtartotta piacvezető pozícióját, azonban a meghatározó gyártók közül a legnagyobb mértékben zuhant a forgalma.
Tavaly az utolsó negyedévben 52,9 millió táblagépet adtak el világszerte az IDC adatai szerint, ez 20,1 százalékos visszaesést jelent az egy évvel korábbihoz képest. A legtöbb készüléket az Apple értékesítette, 13,1 milliót, azonban ez is 18,8 százalékos zuhanást jelent éves összevetésben. Az amerikai társaság szenvedte el a legnagyobb mértékű visszaesést a meghatározó gyártók közül.
A második számú piaci szereplő, a Samsung 8 millió táblagépet értékesített tavaly október-decemberben, ez 11,4 százalékkal kevesebb, mint 2015 utolsó három hónapjában. A dél-koreai gyártó ennek ellenére növelni tudta részesedését, és tovább erősítheti pozícióját a február végén, a Mobile World Congress-hez kapcsolódóan érkező Galaxy Tab S3.
Az elmúlt negyedévekben ugrásszerűen nőtt az Amazon értékesítése éves összevetésben, azonban az év utolsó három hónapjában már magasabb bázissal lehetett összevetni a forgalmat, és ennek hatása érződött is, ha minimális mértékben is, de csökkent a cég által eladott tabletek száma.
Jól teljesített ugyanakkor a két feltörekvő kínai cég, a negyedik legnagyobb piaci szereplőnek számító Lenovo 14,8, míg az ötödik pozícióban lévő Huawei 43,5 százalékkal tudta növelni értékesítését éves összevetésben. Igaz, a két társaság együttes piaci részesedése a negyedik negyedévben még így sem érte el a 7 százalékot.