A Suzuki az idén mintegy 11 780 új személyautó eladását tervezi Magyarországon, ami 2017-ben is 11 százalékot meghaladó piaci részesedést biztosítana a márkának a megközelítőleg 103 ezer darabosra prognosztizált újautó-piacon.
Tavaly a Datahouse statisztikái szerint 11 266 új Suzukit adtak el a márkakereskedések, ezzel a Suzuki 11,67 százalékos részesedésével az első volt a személygépjárművek eladási listáján. A márka legjobb éve 2008 volt, amikor 24 854 autót adtak el, a mélypont pedig 1598 darabbal 2011 – írja az MTI.
A Suzuki értékesítésében 60-40 százalék a magán-, illetve céges vevők aránya, miközben a teljes magyarországi újautó-piacon fordított a helyzet, az eladott autóknak mindössze 39 százaléka privát értékesítés.
A tavalyi jó eredmény elsősorban a Vitara váratlan sikerének köszönhető: 6538-at adtak el belföldön az Esztergomban gyártott modellből, amely a SUV-szegmensből 23,2 százalékos részesedést hasított ki. Népszerű volt a másik esztergomi modell, az S-Cross is, ebből 1643 darabot adtak el idehaza. A korábbi fő modell, a Swift gyártása decemberben leállt a magyarországi gyárban, az új variáció importból érkezik majd a piacra az első fél év végén.
A japán gyártó 2013-ban meghirdetett stratégiájának megfelelően évente legalább egy új modellel áll elő, az idei év az Indiában gyártott új Ignissel indul, ebből mintegy 1000 darab eladására számítanak az idén Magyarországon.
A bővülő eladásokhoz igazodik a márkakereskedői hálózat, tavaly négy új kereskedés csatlakozott a Suzukihoz.