Legalábbis a kereskedelmi célcsoportnál, de a teljes lakosságnál sem lett első az Eurovíziós Dalfesztivál válogatóműsora. A mi kis falunk több mint 200 ezer nézőt vesztett, de még így is jól teljesített.
Az elmúlt héten a 18-49 évesek körében és főműsoridőben apróbb elmozdulások voltak az RTL Klub és a TV2 közönségarányában. A heti átlag tekintetében az RTL Klub 0,1 százalékponttal gyengült, a TV2 pedig 0,8 százalékponttal erősödött (ezek azért hibahatáron belüli változások), így előbbi 16,8 százalékot, utóbbi 10,9 százalékot ért el.
A kereskedelmi célcsoportnál minden estét megnyert az RTL Klub. A két csatorna között szerda este volt a legnagyobb a különbség (TV2 – 8,7 százalék, RTL Klub – 18,1 százalék), szombaton a legkisebb (TV2 – 10,1 százalék, RTL Klub 12,5 százalék).
A TV2 számára kedvezőbb, 18-59 éves célcsoportnál sem történtek drámai változások. Heti átlagban és főműsoridőben* az RTL Klub 16,7 százalékos, a TV2 11,3 százalékos share-t produkált.
Múlt héten azt írtuk, hogy az RTL Klub A mi kis falunk című sorozata szempontjából igazából a második rész nézettsége lesz mérvadó. Nos, az első epizódhoz képest viszonylag sok nézőt vesztett a sorozat, viszont még így is jól teljesített. Olyannyira, hogy a 18-49 és a 18-59 évesek körében is heti listavezetőnek bizonyult, a teljes lakosságnál pedig a műsoros toplista harmadik helyére futott be.
A 18-49 éveseknél ez 345 ezres nézettséget jelentett (ez 128 ezerrel kevesebb, mint az első epizód nézőszáma). A teljes lakosságnál pedig 881 ezres nézettséget produkált A mi kis falunk (egy héttel korábban ez 227 ezerrel volt több).
A 18-49-es műsoros toplista második helyére a Barátok közt hétfői epizódja, harmadikra – a szintén az RTL Klubon sugárzott – az Anyád napja című film futott be. A TV2 legnézettebb műsorának Az 50 milliós játszma keddi adása bizonyult, ami a kereskedelmi célcsoportból 235 ezer nézőt érdekelt.
A teljes lakosságnál kicsit másképp néz ki a toplista. Egymillió feletti nézőszámot egyetlen műsor sem ért el. A vasárnapi RTL Híradó bizonyult a legnézettebbnek 959 ezer nézővel, második a szerdai Barátok közt lett 908 ezres nézettséggel. A TV2 műsorai közül a hétfői Tények szerepelt a legjobban, 822 ezres nézőszámmal, majd Az 50 milliós játszma következett 717 ezres nézettséggel.
Érdekesen alakult a köztévés házi nézettségi toplista. A 18-49 éveseknél ugyanis az MTVA legnézettebb tartalmának a Szomszédok M3-on futó ismétlésének szerda esti epizódja bizonyult. A sorozat a kereskedelmi célcsoportból 112 ezer nézőt vonzott, 7,5 százalékos közönségarány mellett.
Már ebből is sejthető, hogy nem ez A Dal legsikeresebb szezonja, ugyanis nézettség terén lenyomta őket a Szomszédok. Az Eurovíziós Dalfesztivál válogatóműsora csak 84 ezres nézettséget és 5,6 százalékos share-t produkált a 18-49 éveseknél.
A teljes lakosságnál sem A Dal volt az első. A Magyarország szeretlek ugyanis több – 432 ezer – nézőt vonzott, mint a 428 ezres nézőszámot elérő A Dal.
A tíz legnézettebb műsor a 18-49 éveseknél:
A tíz legnézettebb műsor a teljes lakosságnál:
Heszler Róbert
Adatok forrása: RTL és TV2 / Nielsen Közönségmérés
Megjegyzés: a 18-49 évesekre és a teljes lakosságra vonatkozó adatok magukban foglalják az időeltolásos tévézést is. Amennyiben nem jelezzük egy adatnál a célcsoportot, akkor az a 18-49 évesekre vonatkozik. A top 10-es táblázatokban a műsorok legnézettebb heti epizódjai szerepelnek.
* Főműsoridő: az RTL és a TV2 más-más időszakot tekint főműsoridőnek és ennek megfelelően publikálják az adataikat is. Ezért a 18-49 évesek körében főműsoridő alatt a 19:00 és a 23:00 közötti időszakot, a 18-59 éveseknél pedig a 18:00 és 22:59 közötti időszakot értjük.