Rengetegen voltak kíváncsiak A mi kis falunkra, ami a 18-49 évesek körében a múlt hét legnézettebb produkciója volt. Az elmúlt héten jól szerepelt az RTL Klub és a TV2 esti hírműsora, az M4 Sport pedig egy meccsnek köszönhetően kapaszkodott fel a heti toplistára.
Az elmúlt héten az RTL Klubnak kicsit jobban jött ki a lépés, mint a TV2-nek. A 18-49 évesek körében és főműsoridőben az RTL Klub 18,9 százalékos közönségaránnyal zárta a hetet, ami 2,1 százalékpontos javulás a korábbi héthez képest. A TV2 pedig 9,4 százalékos heti közönségarányt produkált, ami 1,5 százalékpontos csökkenés a korábbi héthez viszonyítva.
Minden estét megnyert az RTL Klub. A legnagyobb előnyük csütörtök este volt, amikor 15,2 százalékponttal voltak a TV2 előtt (24,9 vs. 9,7 százalék). A legkisebb pedig szombaton, amikor 5 százalékpont volt a differencia (15,3 vs. 10,3 százalék).
A 18-59 évesek körében és főműsoridőben* az RTL Klub 18,3 százalékos, a TV2 9,9 százalékos heti share-t ért el. A 18-59 éveseknél és teljes napon pedig az RTL Klub 11,8 százalékot, a TV2 7,8 százalékot produkált, azaz ebben az összevetésben csak 4 százalékpont volt a kettejük közötti különbség.
A 18-49 és a 18-59 éveseknél ismét – immár harmadik héten – az RTL Klub A mi kis falunk című sorozata volt a legnézettebb. Ez a 18-49 éves korosztálynál kereken 400 ezer nézőt jelentett, ami egyébként több a sorozat korábbi héten mért 345 ezres nézőszámánál. A mi kis falunk a teljes lakosság körében is javított, 881 ezerről 909 ezerre nőtt a nézettsége.
A 18-49-es műsoros toplista első 11 helyét az RTL Klub különböző műsorai foglalják el. A 12. helyen végzett a TV2 legnézettebb műsora, ami a hétfői Tények volt 214 ezer nézővel. A TV2-es házi toplista második helyére pedig Az 50 milliós játszma keddi adása futott be 201 ezres nézettséggel.
A teljes lakosságnál az RTL Klub vasárnapi Híradója számít listavezetőnek 1 millió nézővel, a második helyen a Barátok közt végzett, A mi kis falunk a harmadik helyet foglalja el. A TV2 legnépszerűbb tartalma a teljes lakosság körében is a hétfői Tények volt, ami szám szerint 808 ezer nézőt jelentett.
A közmédia műsorai közül a 18-49 éveseknél a Bajnokok Ligájának keddi nyolcaddöntője teljesített a legjobban. Az M4 Sporton közvetített meccs a kereskedelmi célcsoportnál 162 ezer, a teljes lakosságnál 329 ezer nézőt vonzott. A teljes lakosság körében viszont A Dal döntője végzett az MTVA toplistájának az élén. A műsorra 551 ezren voltak kíváncsiak.
A tíz legnézettebb műsor a 18-49 éveseknél:
A tíz legnézettebb műsor a teljes lakosságnál:
Heszler Róbert
Adatok forrása: RTL és TV2 / Nielsen Közönségmérés
Megjegyzés: a 18-49 évesekre és a teljes lakosságra vonatkozó adatok magukban foglalják az időeltolásos tévézést is. Amennyiben nem jelezzük egy adatnál a célcsoportot, akkor az a 18-49 évesekre vonatkozik. A top 10-es táblázatokban a műsorok legnézettebb heti epizódjai szerepelnek.
* Főműsoridő: az RTL és a TV2 más-más időszakot tekint főműsoridőnek és ennek megfelelően publikálják az adataikat is. Ezért a 18-49 évesek körében főműsoridő alatt a 19:00 és a 23:00 közötti időszakot, a 18-59 éveseknél pedig a 18:00 és 22:59 közötti időszakot értjük.