Inviteles előfizetők összesen 127,3 millió forintos kompenzációhoz jutnak egy az NMHH és a szolgáltató között megkötött szerződés alapján.
Az NMHH és az Invitel között május 31-én megkötött hatósági szerződésben a szolgáltató vállalta, hogy összesen 127,3 millió forintot ír jóvá azoknak a vezetékes telefont használó ügyfeleinek, akik ilyen szolgáltatást 2015-ben is igénybe vettek, jelenleg is Invitel-ügyfelek, és tiltott módon emelt árat náluk a cég. A szerződés azt a hatósági felügyeleti eljárást zárja le, amelyet az NMHH a cég 2015-re vonatkozó kötelező adatszolgáltatásának alapján ez év januárjában indított, és amelyben a cég mindenben nagyon együttműködőnek bizonyult.
Az Invitel ugyanis jelentős piaci erővel rendelkező szolgáltatóként 2015-ben nem alkalmazhatott volna indokolatlanul, az infláció fölött megemelt díjakat a vezetékes telefonra vonatkozó előfizetési díjakra, mégis, árait a KSH által mért, 0 százalékos fogyasztói árindexhez képest 1,38 százalékponttal növelte abban az évben. Az így elért többletbevételt az Invitel és az NMHH megállapodása alapján a szolgáltató most visszafizeti az érintett előfizetőknek. A cég egyenlő arányban írja jóvá az összeget az érintett ügyfelek forgalmi díjaiból a júliusi és augusztusi számlákon. Erről külön értesítést is kapnak a szolgáltatótól, ami előfizetőnként összesen közel ezer forintos tételt jelent. Az NMHH és az szolgáltató abban is megállapodott, hogy a vezetékes telefonra vonatkozó előfizetési díjait csak a szerződésben előre meghatározott arányban – legfeljebb az idei fogyasztói árindex 1,38 százalékponttal csökkentett mértékével – emelheti.