- Hirdetés -

Pörög a hazai startup-világ

|

Új lehetőségek segítik a hazai startuppereket: magánbefektetők támogatásával elindul a Studio 1 Preseed Befektetési Zrt., valamint a saját startup alapítására és vezetésére felkészítő Drukka Startup Academy – hozták nyilvánosságra a harmadik alkalommal megrendezett Drukka Progress Bar meetupon. A múlt héten megszületett az első európai uniós forrásból finanszírozott kockázati tőkebefektetési döntés a Hiventures Alapkezelő magvető tőkeprogramjában.

 

Világszerte egyre terjednek az ún. startup-stúdiók, más néven startup gyárak – azok a szervezetek amelyek belső erőforrásokból hoznak létre innovatív cégeket gyors egymásutánban. A modell a legtöbb olyan kihívásra receptet kínál, amellyel manapság a kezdeti fázisban lévő vállalkozásoknak szembe kell nézniük. A Magyarországon is egyre nagyobb ismertségnek örvendő stúdió-modell fontos szereplői most sikeres hazai magánbefektetők támogatásával elindítják a Studio 1 Preseed Befektetési Zrt-t, amelynek segítségével további startup cégek épülhetnek, jelentették be a Drukka szervezésében megvalósuló rendezvényen.

 

A modell alapján az épülő startupok fő tulajdonosan a Studio 1 lesz, így a befektetők a megszokottól eltérően nem egy, hanem a portfólióba tartozó valamennyi startupra rálátást kapnak. A Studio 1 egyelőre 75 millió forinttal és négy befektetővel indul; az összeg és a befektetői kör azonban folyamatosan bővül. A Drukka számításai szerint 3-5 év alatt 30-40 új startup tud felépülni a Studio 1 támogatásával.

 

„A Drukka indulása óta eddig kb. 18 startupot építettünk, és a célunk, hogy a Studio 1 indulásával még több céget indíthassunk útjára. Nem elég ugyanis a jó ötlet, megfelelő attitűd és gyakorlatias munkamódszer szükséges a sikeres építkezéshez. A feladatunk, hogy kineveljük a következő generációs startup-vezetőket. Jelenleg nagyjából 10 CEO-nk van, de ha a következő években még 30-40 startupot szeretnénk felépíteni, akkor ahhoz ugyanennyi CEO is kell” – mondta el Szigeti Attila, a Drukka Startup Studio operatív vezetője.

 

Ebben a küldetésben nagy szerepet játszik a jövőben a Drukka Startup Academy is, amelynek indulását szintén az eseményen jelentették be. A Startup Academy célja, hogy tapasztalt startup-vezetők, befektetők és szakemberek segítségével készítsen fel a saját startup alapítására és vezetésére.

 

„Az elmúlt években sok olyan tudás halmozódott fel nálunk, amelyet kár lenne parlagon hagyni. Fontos, hogy a nagyvállalati vezetőket is elérjük, hiszen egyre több cég ismeri fel, hogy a „startup-os” módszerekkel lehet igazán áttörő, újszerű innovációkat életre kelteni. Ennek kiaknázására pedig a cégeknek szükségük lesz a megfelelő startup-szemlélettel rendelkező belső innovációs csapatokra” – mondta el Szigeti Attila, aki hozzátette, a Startup Academy első pilot programja április 21-én, a Startup Safary Budapest keretében indul.

 

 

Megszületett az első európai uniós forrásból finanszírozott befektetési döntés

 

A hazai startupoknak számos lehetősége adódik arra, hogy forráshoz jussanak. A stúdiókon túl több angyalbefektető és alapkezelő segíti az induláskor a cégeket. A Hiventures Alapkezelőhöz eddig közel 450 befektetési igény érkezett – hangzott el a Drukka rendezvényén.

 

Az MFB Csoporthoz tartozó Hiventures Alapkezelőnek összesen 50 + 6,5 milliárd forint áll rendelkezésére, hogy új alapokra helyezze az innovatív kkv-k finanszírozását, támogassa a hazai startup ökoszisztémát, vállalkozói kultúra fejlesztését és ezáltal növelje Magyarország versenyképességét. Ebből az összegből 30 milliárd forintot európai uniós forrásból, további 20 milliárd forintot pedig a Magyar Fejlesztési Bank Zrt. meglévő alapjaiból biztosítanak. Utóbbira vonatkozóan már tavaly megkezdődtek a kihelyezések: 2016 augusztusa óta összesen 2,2 milliárd forintról döntöttek, melyből 0,73 milliárd forint tőkeösszeget folyósítottak is.

 

„Múlt héten megszületett a 2014-2020 fejlesztési időszak első európai uniós forrásból finanszírozott kockázati tőkebefektetési döntés a magvető tőkeprogramunkban. A tőkeprogramok népszerűségét az is bizonyítja, hogy augusztus óta több mint 400 befektetési igény érkezett a Hiventures Alapkezelőhöz. Az eddigi tapasztalatok alapján számos hasznos tippet tudunk adni a hazai startup-közösségnek arról, hogy mely sikertényezők szükségesek egy eredményes befektetéshez” – mondta el Katona Bence, a Hiventures vezérigazgató-helyettese.

 

A Drukka rendezvényén a hazai startup-szcéna meghatározó alakjai, Balogh Péter, a világ egyik legnépszerűbb navigációs rendszerének társalapítója, a rendszert fejlesztő cég korábbi tulajdonos-vezérigazgatója, valamint Faix Csaba, a Prezi regionális PR-vezetője is hangsúlyozták az első generációs startupperek támogató szerepét a most indulók sikerében.

 

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Minden tizedik magyar állást keres

Nem fest túl jó képet a magyar munkavállalók elégedettségéről egy friss kutatás: alig 12% érzi úgy, hogy minden szempontból jó helyen van a munkahelyén, a kisebb városokban élők között az átlagosnál is többen elégedetlenek...

Black Friday: ekkora kedvezmény kell a sikerhez

Az idei Black Friday szezonban a fogyasztók várhatóan többet vásárolnak majd, mint tavaly, de mindenképpen felkészültebben: hiszen 38 százalékuk már használta, vagy tervezi használni a generatív mesterséges intelligenciát az akciós ajánlatok felkutatására - derül...

Még több európai kupameccs lesz a Sport TV-n

Tovább erősödik a Sport TV 2024-25-ös futballprogramja, az UEFA Bajnokok Ligája, illetve a portugál és török bajnokság mellé csatlakozik az UEFA Európa-liga és Konferencialiga. Még több nemzetközi sztárcsapat és magyar játékosok kerülnek ennek köszönhetően...

Átalakuló streamingvilág

A reklámmal támogatott konstrukciók bevezetése, az élő közvetítések számának növelése – többek között ezekkel a lépésekkel reagálnak a streamingpiac meghatározó szereplői az előfizetésekre épülő modellnél tapasztalt megtorpanásra. Bár itthon is egyre zsúfoltabb ez a...

Újabb díjat nyert a K&H

Díjat nyert az Euromoney pénzügyi folyóirat szervezésében megvalósuló Real Estate Awards versenyén a K&H, ismét elhódítva az ország legjobb ingatlanfinanszírozó bankja címet. A nívós brit szaklap több mint 30 éve ismeri el azokat a...

Szívmelengető reklámfilmmel kampányol a Gyermelyi

A Gyermelyi elindította legújabb, átfogó kampányát, amely az együtt töltött családi pillanatok szépségére és jelentőségére hívja fel a figyelmet. Az új szlogen, „Gyermelyi, amiben egyetértünk”, egyszerre tükrözi a márka értékeit, a minőséget és a...

Ez lehet a digitális bankolás jövője

A COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez – derül ki a Deloitte legfrissebb, Digital Banking...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Minden tizedik magyar állást keres

Nem fest túl jó képet a magyar munkavállalók elégedettségéről egy friss kutatás: alig 12% érzi úgy, hogy minden szempontból jó helyen van a munkahelyén, a kisebb városokban élők között az átlagosnál is többen elégedetlenek...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...