- Hirdetés -

Új ügyfél a Republic Groupnál

|

A hazai tulajdonosokból álló startup, a Souldrops a Republic Groupot választotta új és környezetbarát design mosó-és tisztítószer családjának piaci bevezetésére.

 

A magyar startuppal való együttműködés során teljes egészében a Republic Group felelt a márka tervezési folyamataiért. A munkát kimondottan szerencsés helyzetben kezdhette meg az ügynökség: már egészen korai szakaszban, azaz a tervezés nulladik fázisában bekapcsolódhatott a márkaépítés folyamatába. Ennek során menedzsment interjúkat készített, insight gyűjtéssel, kvantitatív kutatással, tervezéssel és versenytárs-elemzéssel támogatta a feltáró szakaszt lezáró attitűd alapú szegmentációt, a célcsoport-profiltervezést és a brand key vision megalkotását. Az elindulás előtt–a 4D branding, illetve a Siegel + Gale brand stratégiai toolokat használva – meghatározta a márka esszenciáját, megtervezte a márkaszemélyiséget, a márkaértékeket, valamint a stratégiai időtávon használható brand-kommunikációs üzeneteket. Az ügynökség teljesen szabad kezet kapott a kommunikáció minden egyes elemének megtervezésében, ami nagyban hozzájárult ahhoz, hogy minden bizonnyal egy új magyar sikersztori címre pályázó designer márka jöjjön létre.

 

A reklámügynökség kommunikációs stratégiájának középpontjában az egyszerűség és a tisztaság gondolata állt. A kreatív szakemberek nemcsak szakítani akartak a mosószereknél megszokott, hagyományos ábrázolásmóddal (koszos ruhából tiszta lesz), de a legnagyobb mértékben figyelembe akarták venni a rendelkezésre álló, életmóddal kapcsolatos kutatások eredményeit és a fogyasztási trendeket is. Ennek kapcsán az egyik legfontosabb felismerés az volt, hogy a termék elsődleges célcsoportját alkotó urbánus, környezettudatos és trendi fiatalok és családok egyre nagyobb figyelmet szentelnek annak, hogy kimondottan minőségi megjelenésű tárgyakkal vegyék magukat körül az otthonaikban. Ezek az esztétikai megfontolások ma már gyakran a konyhában és a fürdőszobában használt flakonok kiválasztásában is megjelennek. Ebből kiindulva a Republic Group olyan új és egyedi megjelenésű csomagolást tervezett, amelyik akár „ikonikus műalkotásként”, funkcionális design tárgyként is megállja majd a helyét a lakásokban.

 

A Souldrops alkotói fontosnak tartják, hogy a márka tökéletesen magán viselje a korszellem jegyeit. Ne legyen hivalkodó, de mégis büszke maradjon. Vállalja, hogy kimagaslóan jól teljesít a teszteken, és mindenki, aki csak a márkával kapcsolatba kerül, megérezhessen valamit annak letisztultságából és érthetőségéből. „A tervezés során fontos volt, hogy olyan márkát alkossunk, amely már az első ránézésre is megmutatja, hogy nem egy »sokadik tömegmárkáról« van szó, hanem egy olyan termékről, amelyik tud és akar is szakítani az unalomig ismert kommunikációs mintákkal. Úgy »mainstream«, hogy közben mégis egyedi és különleges. A termék megalkotásánál arra törekedtünk, hogy friss, ugyanakkor időtálló csomagolás szülessen. Olyan, ami szerethető és ki mer lógni a sorból. Így esett a választásunk a könnyedén dekódolható flakonformára és a minimalista designra, ami juice-oknál, különféle élelmiszereknél egyre inkább jellemző, ugyanakkor a hagyományos tisztítószereknél kuriózumnak számít. A spektrum színei a márka sokszínűségét is hivatottak jelképezni, aminek termékpalettája a jövőben folyamatosan bővülni fog” – nyilatkozta Magó Zsolt a termékdesignját megalkotó art director.

 

Ez a gondolkodásmód és filozófia köszön vissza a csomagolásokon is. Nevezetesen, hogy a termékek„beszélő címkékkel” szólítják meg a vásárlókat, és a használati utasításokon felül a márka filozófiájába is bepillantást engednek. A versenytársak által leggyakrabban alkalmazott matricaként felragasztott címkék helyett a Souldrops címkéi szitanyomással kerülnek a flakonok hátoldalaira, ami elsősorban a design miatt volt szimpatikus megoldás az alkotók számára.

 

A termék bevezető kampányának középpontjában a márkanév mögött álló filozófia megismertetése áll: a mosó- és tisztítószerek a megszokott ún. „funkcionális előnyök” mellett egy olyan titkos receptúrával is („drops”) rendelkeznek, amelynek összetevői nemcsak a tisztítószer magas hatékonyságért felelnek, de a környezetünket is óvják. Ezt fejezi ki a termékcsalád kreatív üzenete is: „A Souldrops termékei hatékonyak és vigyáznak a környezetünkre is, miközben egy sohasem látott, különleges világot teremtenek körülöttünk.”

 

A márkaszemélyiség megalkotása és a teljes körű kreatív tervezés mellett a Republic Group felel a Souldrops kommunikációs stratégiájáért, így annak bevezető kampányáért is. A bevezető szakasz célja a márkaismertség felépítése, illetve a termék kipróbálásának ösztönzése, ami az imázsépítő szakasz után ezért azonnal a vásárlásösztönző szakasszal célozza meg a fogyasztókat. A kampányban a trade marketing eszközök, az eladáshelyi megjelenések, a trade hirdetések mellett digitális és PR-kampány támogatja a piaci bevezetést.

 

 

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Magyar focistáknak szurkolhatunk a hétvégén

Visszatérnek a magyar játékosok a pályára a klubcsapatuk színeiben - a hétvégén a Network4 öt bajnokságból közvetít magyar érdekeltségű meccseket. A Premier League-ben Szoboszlai Dominik és Kerkez Milos, a Championshipben Szűcs Kornél, a Bundesligában...

MI-vel tuningolt tévések

A hasznosításhoz szükséges tudás hiánya, a munkatársak aggályai és ellenállása – ezek a legnagyobb visszatartó erők a tévétársaságok körében a mesterséges intelligencia bevezetése kapcsán a Caretta Research kutatása szerint. A technológia már ott van...

Ők kapták idén a Hégető Honorka Díjakat

2024-ben összesen 72 videós és 11 fotós nevezés érkezett az RTL korábbi szerkesztő-riportere, a 2001-ben elhunyt Hégető Honorka emlékére létrehozott pályázatra. A zsűri hat pályaművet díjazott, amelyek többek között a magyarországi iskolarendszer helyzetét, az...

Összecsaptak Európa legjobb e-sportolói

Százezer euró – ennyi volt az összdíjazása a Deutsche Telekom hétvégén lezárult e-sport bajnokságának, a T-esport Bajnokságnak. Az online eseményeken és a Budapesten, a Telekom PlayIT Show keretében megrendezett döntőben a legjobb Counter-Strike 2,...

Black Friday – így vásárolhatunk biztonságosan

Akkor is kaphatunk drága, utánvételes csomagot, ha nem rendeltünk semmit – de nem csak ezzel a módszerrel csalhatják ki a pénzünket az év végi vásárlási szezonban. Karácsony közeledtével egyre többen választják az online rendelés...

Extra fellépőkkel jön a Budapest Park első téli fesztiválja

Éjszakába nyúló fesztiválozásra számíthatnak azok, akik az ünnepek előtt egy hatalmas bulival zárnák le a 2024-es évet. A Budapest Park december 20-án és 21-én első alkalommal rendezi meg téli fesztiválját, a Winterfestet az MVM...

Csak átmeneti a megtorpanás az elektromos autók piacán

Lassulás tapasztalható idén a tisztán elektromos, hibrid és plug-in járművek (EV) iránti globális kereslet növekedésében — derül ki az EY 28 ország 19 000 fogyasztójának megkérdezésével készült nemzetközi felméréséből. Az elektromobilitás előretörése miatt a...

Kiderült, melyik a világ legnépszerűbb autója

A Toyota Corolla hosszú éveken át őrizte a világ legkelendőbb autójának címét, évről évre világszerte a legnagyobb darabszámban értékesített új autónak bizonyulva, összesített eladásban pedig egyetlen autómárka egyetlen modellje sem tud a tizenkettedik generációnál...

Az egyik leghíresebb karácsonyi dal történetét meséli el az Erste reklámfilmje

Idei karácsonyi reklámjával az Erste Csoport bemutatja a Csendes éj című karácsonyi dal születését, ami a legtöbbek számára a reményt és az összetartozást jelenti – még kétszáz évvel azután is, hogy először elhangzott. „Mindenki...

Jövőre felpöröghet az ingatlanpiac

A szektor idei, visszafogott eredményei ellenére a jövő évi kilátások már biztatóak; 2024-ben elérte a mélypontot a piac, de megkezdődött a visszarendeződés. A töretlen lendülettel fejlődő hotelpiac mellett, a ma még gyengélkedő lakóingatlan-fejlesztések prognózisai...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Új sorozatokkal és sikerfilmekkel erősít a Direct Now

Merülj el az őszi hangulatban és fedezd fel a Direct Now app folyamatosan bővülő videótárának kínálatát! A hűvös estéken vadonatúj krimisorozatok és képernyő elé szegező sikerfilmek várnak rád. A klasszikus magyar filmek rajongói ezúttal...

Magyar focistáknak szurkolhatunk a hétvégén

Visszatérnek a magyar játékosok a pályára a klubcsapatuk színeiben - a hétvégén a Network4 öt bajnokságból közvetít magyar érdekeltségű meccseket. A Premier League-ben Szoboszlai Dominik és Kerkez Milos, a Championshipben Szűcs Kornél, a Bundesligában...

MI-vel tuningolt tévések

A hasznosításhoz szükséges tudás hiánya, a munkatársak aggályai és ellenállása – ezek a legnagyobb visszatartó erők a tévétársaságok körében a mesterséges intelligencia bevezetése kapcsán a Caretta Research kutatása szerint. A technológia már ott van...

Ők kapták idén a Hégető Honorka Díjakat

2024-ben összesen 72 videós és 11 fotós nevezés érkezett az RTL korábbi szerkesztő-riportere, a 2001-ben elhunyt Hégető Honorka emlékére létrehozott pályázatra. A zsűri hat pályaművet díjazott, amelyek többek között a magyarországi iskolarendszer helyzetét, az...

Összecsaptak Európa legjobb e-sportolói

Százezer euró – ennyi volt az összdíjazása a Deutsche Telekom hétvégén lezárult e-sport bajnokságának, a T-esport Bajnokságnak. Az online eseményeken és a Budapesten, a Telekom PlayIT Show keretében megrendezett döntőben a legjobb Counter-Strike 2,...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...