Az Akadémiai Kiadó gondozásában a közelmúltban jelent meg a Marketing sorozat legújabb tagjaként a PR esetek haladóktól című kötet, amely igazi újdonság a felsőoktatásban. A több mint harminc esetet bemutató könyv az elmúlt 2 évtized kiemelkedő kommunikációs megoldásaiból mutat be nagyszerű programokat, amelyek mindegyikéhez stratégiai szemléletet segítő feladatokat és a gyakorlati életet bemutató interjúkat is kínál. A kötetet Horváth Magyary Nóra szerkesztette.
Hiánypótló könyvet kínál az Akadémiai Kiadó a PR szakma jelen és jövőbeli szakemberei, valamint a kommunikáció iránt érdeklődők számára. Az esetek a verseny és a civil szférából egyaránt hoznak kimagasló megoldásokat, amelyeket nem csak érdemes, de kifejezetten hasznos is behatóbban megismerni, a mögöttük lévő stratégiát átlátni és a gondolkodásmódot megérteni.
A kötet újítás a PR oktatásában, hiszen első ízben kínál a piaci életből vett példatárat esetekkel, feladatokkal és elméleti fejezetekkel. A felsőoktatás nagykorúságát mutatja az elméleti ismeretanyag gyakorlati tudással való kölcsönhatásba helyezése oly módon, hogy immár nem külföldi referenciákat sorakoztat fel, hanem száz százalékban a hazai kommunikációs iparág tapasztalatára és teljesítményére épít. Mivel az oktatás versenyképes kommunikátorokat kíván kínálni, így egy egészséges szakmai ökoszisztéma alakul ki, ahol a piac egyre képzettebb diplomás fiatalokat kaphat. A gyakorló szakma a megszerzett tudást felelős piaci magatartás mentén pedig visszaforgatja a képzésbe. „A pr mint szakma felnőtt. S mint a felnőtteknek általában, a szakma felnőttjeinek is felelőssége az értékek átadása, az általuk megtanult és megszerzett tudás és tapasztalat megosztása. Ezt személy szerint fontos felelősségnek tartom. A könyvvel a szakmában most indulókat kívánjuk segíteni, hogy jobban el tudják képzelni, milyen is a nagybetűs kommunikációs élet.” – emelte ki a szerkesztő, Horváth Magyary Nóra.
„A könyv célja, hogy a felsőoktatásban megszerezhető magas elméleti tudás gyakorlati ismerettel bővülhessen azáltal, hogy a mintegy 30 megvalósult és jól teljesített PR megoldás részleteiben megismerhető.” – fogalmazott Dr. Veres Zoltán, a Pannon Egyetem Marketing Intézeti Tanszék – tanszékvezető egyetemi tanára, a Marketing Szakkönyvtár sorozatszerkesztője. „Az egyes eseteket elméleti ismeretanyaggal vezetjük be és a példákat követően olyan kérdéseket fogalmaz meg a szerkesztő, amelyek stratégiai gondolkodásra inspirálják az olvasót.”
„A kötetben a szakma elmúlt két évtizedének legremekebb esetei közül szemezgettünk. Fontos rendezőelv volt, hogy csak hazai esetek szerepeljenek benne és csak olyanoktól, akik maguk vezényelték le ezen programokat. A hazai szakma bőséges példát kínál mind a civil, mind pedig az üzleti szférából, mind a hétköznapi ember számára jól látható, mind pedig a kevéssé egyértelmű területekről egyaránt. Így a kiváló szakmai minőség mellett a kommunikációs iparág izgalmas és sokoldalú világát is érzékeltetik.” – mondta el Horváth Magyary Nóra.
A könyvbemutatón Simon Krisztián, a Marketing&Media főszerkesztője beszélgetett az alkotókkal. Hogy milyen állapotban van a szakma? Horváth Magyary Nóra szerint változik a piac, élesedik a verseny, küzd a gazdaság, megváltozott a médiapiac, megváltoztak a fogyasztók, rengeteg az információ. De szakmai alapvetések nem változtak. A tartalom áll a középpontban, de új és új megközelítéseket kell keresni, új tartalmakat kell fejleszteni. Nóra úgy látja, a szakma összességében sokkal professzionálisabb, mint 20 évvel ezelőtt volt.
A médiával kapcsolatban azt hangsúlyozta: felértékelődik a professzionális médiamunkások felelőssége, azt prognosztizálta, hogy újra felértékelődnek a szerkesztőségi tartalmak. A közösségi média felületek, pletyka rovatok, illetve személyi hírek gyűjteménye felé mozdulnak az önkéntes, önkényes hírgenerálás folytán. Az ál- és valótlan hírek terjedése gyakori. A szerkesztőségi felületek vonhatók csupán felelősségre, hogy valós tartalmat kínálnak-e.