Összesen 680 millió forintnyi, reklámfilmekkel kapcsolatos szerződést kötött a budapesti olimpiai pályázatért felelős Budapest 2024 Zrt. a 24.hu beszámolója szerint. Az Umbrella Kreatív Műhely volt az egyik nagy nyertes, 230 millió forintos tétellel.
A Momentum Mozgalom kérte ki a Budapest 2024 szerződéseit annak érdekében, hogy megtudják, mire ment el a pályázat előkészítésére szánt 15 milliárd forint. A szervezet csak egy listát kapott a partnerek neveivel, a szerződések tárgyával és összegével, a szerződéseket viszont nem, így azokért perelnek. A 24.hu megkapta a listát, amiből kiderül, hogy összesen 680 millió forintnyi szerződést kötöttek a reklámfilmekkel kapcsolatban.
Az Umbrella Kreatív Műhely tíz darab Budapest etűdfilmet, illetve három országos imázsfilmet készített 230 millió forintért. Az Umbrella egy másik szerződés szerint egy kétperces filmvágatot is gyártott nagyjából 16 millióért. Egy harmadik szerződés értelmében a cég elkészített egy 20 perces filmet 31 millióért, egy 5 perces filmből készült vágatot 4,2 millióért és három 40 másodperces klipet 6,8 millióért – írja összeállításában a 24.hu.
A Network 360 Kft. 123 millió forint plusz áfáért vállalta, hogy nyolc budapesti helyszínen sportolók bevonásával biztosítja különböző sportágak kipróbálását. Ugyanez a cég készített tíz rövidfilmet az olimpia népszerűsítésére, 61 millió forint plusz áfáért.
A 24.hu beszámolója szerint a Gyár Utómunka Kft. 66 millió forintért készítette el a Budapest 2024 kampány egyperces reklámfilmjeit. Szintén ez a cég gyártott 82 millióért egy újabb adag reklámfilmet. Egy harmadik szerződés értelmében két filmet készítettek 3,2 millióért, a filmek egyikéből pedig 912 ezer forintért vágtak klipet.
A CineSuper Kft. nyolc prezentációs filmre szerződött – ezek az infrastruktúrát, az olimpiai helyszíneket, illetve sporteseményeket mutattak be – 80 millió forint plusz áfáért. Egy másik szerződés alapján egy nyolcrészes filmet gyártott le a cég 98 millióért.
A Graphasel Design Studio nyolc prezentációs filmet készített, 800 ezer forintért, emellett 20 darab háromdimenziós logót 250 ezerért. A cég autogramfüzeteket is gyártott csaknem kétmillióért.
A Brick Visual is filmek készítésére szerződött, de több nem derül ki, így nem tudni, hány és milyen hosszú filmet készítettek, mindenesetre elment erre is 4,8 millió forint. Egy újabb szerződés már megnevezi, hogy egy legalább hatperces filmért kapnak 1,45 millió forintot.