- Hirdetés -

Ennyi céget érinthet a reklámadó változása

|

Közel kétszáz olyan médiavállalat van Magyarországon, amelynek 2015-ben 100 millió forint fölött volt a nettó árbevétele, igaz ezek között sok olyan van, ami nem csak reklámbevételekből tartja fenn magát – derül ki a Whitereport tanulmányából. A Magyar Reklámszövetség megbízásából készített elemzés arra is rámutat, hogy a reklámadó tervezett változtatása által potenciálisan érintett cégek mintegy 70 százaléka mikrovállalkozás.

 

A magyarországi médiapiacon több mint 6700 szervezet (cégek, önkormányzatok, alapítványok, egyházak stb.) több mint 11000 klasszikus médiumot (televíziót, rádiót, nyomtatott lapot, site-ot, mozit vagy köztéri reklámtáblát) üzemeltet a cross-médiás Whitereport.hu mediabrowser (WR) adatai szerint. Ezek közül 1150 tekinthető médiavállalatnak. A 2015-ös Whitereport-adatok szerint a hazai médiaszolgáltató vállalatok összesen 291 milliárd forint éves nettó összárbevétellel járultak hozzá a magyar gazdaság működéséhez – derül ki a cég elemzéséből.

 

A reklámadó a 100 millió feletti reklámárbevételű cégeket érinti, e szegmensben is igaz azonban, hogy a médiavállalatok éves nettó árbevétele tartalmazhat reklám-, terjesztési és egyéb bevételt is – ezért a Whitereport alábbi top line elemzése a 100 millió forint árbevétel feletti médiavállalatokra terjed ki, s azon belül a reklámfókuszúakat külön elemezzük. A legutóbbi lezárt üzleti év, 2015 adatai szerint összesen 194 médiavállalat – televíziós, rádiós, online, print- mozi- és köztéri médiumokat üzemeltető magyarországi vállalatok – éves nettó árbevétele haladta meg a 100 millió forintot, az elsősorban reklámbevételből működő online, rádiós és köztéri médiavállalatok száma 45, ehhez hozzájönnek a print és televíziós vállalatok, amelyeknek szintén lehet – akár igen nagy volumenű és arányú – reklámbevétele, lásd a kereskedelmi televíziókat és nagy printkiadókat.

 

Ezek esetében a reklámbevétel mértéke és összbevételen belüli aránya igen nagy szórást mutat, ezért e cégek pontos számát csak részletesebb elemzéssel lehet megállapítani (lehet 100 milliós médiavállalat tisztán reklámbevétellel és milliárdos médiacég 95%-ban terjesztési bevétellel; makroszinten a reklámbevétel a teljes piac kb. fele, de az átlag elmossa a vállalatok közti különbségeket).

 

Cégméret szerint a 194 darab, 100 millió forintnál nagyobb éves nettó árbevételű médiaszolgáltatóból 134 cég, azaz közel 70%-uk mikrovállalat. A 194 cégből 25 online médiaszolgáltató, közülük 20 mikrovállalati nagyságrendű. A 100 milliós árbevétel feletti 194 médiavállalat adózott eredmény / éves nettó árbevételarány átlaga 3% volt 2015-ben, üzemi eredmény / éves nettó árbevételi átlaguk pedig 5,2%. A reklámbevétel-fókuszú online-rádiós-köztéri médiavállalatoknál az átlag 7%, illetve 8% az adózott eredmény, illetve üzemi eredménytotálok összesített éves nettó árbevételéhez képesti arányt illetően.

 

A Whitereport elemzése megállapítja a fentiek alapján, hogy a reklámadó mértéke eddig is jelentős nehézséget jelentett a reklámpiacon (is) működő médiavállalatoknak.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Ez a legfontosabb a munkavállalóknak a fizetés mellett

A világtörténelemben a Z-generáció a valaha élt legnépesebb generáció, egyes kutatások szerint pedig néhány év múlva a munkaerőpiac közel 30 százalékát teszik majd ki. Éppen ezért rendkívül fontos, hogy a munkáltatók megfelelően illesszék őket...

Nagyot nőne Európában a luxusszállodalánc

A Hyatt jelentős növekedést tervez a közép- és kelet-európai térségben a következő években, folytatva ezzel a márka lendületét a régióban. A tervek szerint 2027-ig öt új Hyatt Regency szálloda és üdülőhely nyílik Horvátországban, Albániában,...

Új zónát nyitott a repülőtéren a GreenGo

A GreenGo új repülőtéri zónájának megnyitása valós felhasználói igényekre reagál, hiszen egyre többen szeretnének közvetlen hozzáférést a budapesti légikikötőhöz, hogy gyorsan és kényelmesen érjék el járatukat, vagy hogy landolás után minél hamarabb autóba ülhessenek....

Advent első hétvégéje igazi művészeti csemegét kínál

Advent első hétvégéjén, november 29-december 1. között ingyenes programsorozattal várják a kortárs képzőművészetek kedvelőit. 2024-ben 31 galéria, műterem, kiállítótér és kulturális helyszín csatlakozott az ART WEEKEND BUDAPEST-hez (AWB), amelynek idei központi témája a mozgás,...

Megújult a Port

Letisztultabb dizájnnal, modern keresési funkciókkal jelentkezik Magyarország legismertebb kulturális programmagazinja, a Port. A közel 30 éves múlttal büszkélkedő site ettől a héttől még inkább felhasználóbarát formában köszönti olvasóit. A megújítás során figyelembe vették a...

Új sorozatokkal és sikerfilmekkel erősít a Direct Now

Merülj el az őszi hangulatban és fedezd fel a Direct Now app folyamatosan bővülő videótárának kínálatát! A hűvös estéken vadonatúj krimisorozatok és képernyő elé szegező sikerfilmek várnak rád. A klasszikus magyar filmek rajongói ezúttal...

Magyar focistáknak szurkolhatunk a hétvégén

Visszatérnek a magyar játékosok a pályára a klubcsapatuk színeiben - a hétvégén a Network4 öt bajnokságból közvetít magyar érdekeltségű meccseket. A Premier League-ben Szoboszlai Dominik és Kerkez Milos, a Championshipben Szűcs Kornél, a Bundesligában...

MI-vel tuningolt tévések

A hasznosításhoz szükséges tudás hiánya, a munkatársak aggályai és ellenállása – ezek a legnagyobb visszatartó erők a tévétársaságok körében a mesterséges intelligencia bevezetése kapcsán a Caretta Research kutatása szerint. A technológia már ott van...

Ők kapták idén a Hégető Honorka Díjakat

2024-ben összesen 72 videós és 11 fotós nevezés érkezett az RTL korábbi szerkesztő-riportere, a 2001-ben elhunyt Hégető Honorka emlékére létrehozott pályázatra. A zsűri hat pályaművet díjazott, amelyek többek között a magyarországi iskolarendszer helyzetét, az...

Összecsaptak Európa legjobb e-sportolói

Százezer euró – ennyi volt az összdíjazása a Deutsche Telekom hétvégén lezárult e-sport bajnokságának, a T-esport Bajnokságnak. Az online eseményeken és a Budapesten, a Telekom PlayIT Show keretében megrendezett döntőben a legjobb Counter-Strike 2,...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

A jövőben máshogy vásárolunk majd az IKEA-ban

Innovatív és izgalmas megoldásokkal járul hozzá a vásárlói élmény forradalmasításához az IKEA. A soroksári áruház új CGI videójával a jövő IKEA-élményét mutatja be, mindezt szórakoztató és figyelemfelkeltő módon a legújabb technológiák segítségével. A futurisztikus...

Ez a legfontosabb a munkavállalóknak a fizetés mellett

A világtörténelemben a Z-generáció a valaha élt legnépesebb generáció, egyes kutatások szerint pedig néhány év múlva a munkaerőpiac közel 30 százalékát teszik majd ki. Éppen ezért rendkívül fontos, hogy a munkáltatók megfelelően illesszék őket...

Nagyot nőne Európában a luxusszállodalánc

A Hyatt jelentős növekedést tervez a közép- és kelet-európai térségben a következő években, folytatva ezzel a márka lendületét a régióban. A tervek szerint 2027-ig öt új Hyatt Regency szálloda és üdülőhely nyílik Horvátországban, Albániában,...

Új zónát nyitott a repülőtéren a GreenGo

A GreenGo új repülőtéri zónájának megnyitása valós felhasználói igényekre reagál, hiszen egyre többen szeretnének közvetlen hozzáférést a budapesti légikikötőhöz, hogy gyorsan és kényelmesen érjék el járatukat, vagy hogy landolás után minél hamarabb autóba ülhessenek....

Advent első hétvégéje igazi művészeti csemegét kínál

Advent első hétvégéjén, november 29-december 1. között ingyenes programsorozattal várják a kortárs képzőművészetek kedvelőit. 2024-ben 31 galéria, műterem, kiállítótér és kulturális helyszín csatlakozott az ART WEEKEND BUDAPEST-hez (AWB), amelynek idei központi témája a mozgás,...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...