A piaci szereplőkre, a fogyasztókra és az államra nézve is káros a reklámadó, a most bejelentett adókulcs növelési terv pedig áremelést és csődöket hozhat – többek között ezeket közölte az mmonline.hu érdeklődésére Gulyás János, az MEC vezérigazgatója. A szakember szerint a változás visszavetné a reklámozást is.
Nagyon elszomorít a tervezet – mondta az mmonline.hu-nak Gulyás János, az MEC vezérigazgatója. A cégvezető hozzátette, hogy a reklámadó ötletének első felmerülése óta sokszor jelezte gyakorlatilag az összes szakmai szervezet, hogy miért rossz ez a teher lényegében mindenkinek, a médiavállalatoktól a hirdetőkön és a fogyasztókon át még magának az államnak is. „És most itt van újra egy rögtönzés, egy olyan megoldás, amelynek európai kultúrközegben nem kellene megtörténnie” – fűzte hozzá Gulyás János.
A tervezett változtatás hatásaival kapcsolatban az MEC vezetője jelezte, hogy azok a médiumok, amelyek nem jutnak annyival több állami bevételhez, mint amennyivel megnőnek a terheik, vagy árat emelnek, ami rossz a hirdetőknek és végső soron a fogyasztóknak, mert a végén ők fizetik ki, vagy tönkremennek, esetleg rosszabb minőséget produkálnak, mert ennyi plusz tartalék már rég nincs a szervezetekben. Ez nyilván szintén rossz a hirdetőknek és az embereknek is, hiszen kevesebb és gyengébb minőségű médiához férnek hozzá.
„Végül vissza fogja vetni a reklámozást, ami kimutatható – hatszoros – multiplikátor hatással pörgeti a gazdaságot. Elkeserítő, ha a javaslatból törvény lesz” – tette hozzá Gulyás János.