A hazai piac egyetlen magyar tulajdonban lévő barkácsáruház-lánca az idei évtől 20 áruházának összesen mintegy 20 ezer négyzetméterén biztosít teret a kertészeti termékeknek. A legnagyobb kertészeti centrumot a Váci úti áruházban alakították ki, az eladókat a szezonkezdet előtt átfogó szakmai képzéssel készítették fel országszerte. Az új kertészeti termékstratégia a tavaszi szezonkezdet első visszajelzései alapján sikeresnek mondható.
A kertészeti termékpaletta bővítését az elmúlt évek egyre erősödő fogyasztói tendenciája tette szükségessé: a vásárlók a kertet már nem csupán a gyep és a növények együtteseként tartják számon, a házhoz csatlakozó új nappaliként tekintenek rá. Ebben a térben pedig rendkívül felértékelődött a kerti bútorok, kényelmi eszközök szerepe, s ezzel párhuzamosan a kertészkedés, kertdekoráció az egyik kedvenc hobbi tevékenységgé vált Magyarországon. Az idei tavasz eddigi tapasztalatai visszaigazolják az irányváltás hangsúlyait: a kertészeti termékek esetében a vásárlói kosár csaknem háromszorosa az átlagvásárlásoknak. A legkeresettebb termékek a kerti szerszámok, köztük dobogós helyen állnak a metszőollók, az ágvágók, az ásók és a gereblyék. Az elektromos gépek között az ágaprítók, a talajlazítók és az ágazók viszik a prímet. A kedvező időjárás meghozta a virágültetési kedvet is, hatalmas a kereslet az egynyáriak és az évelő növények, valamint a kerti szerszámok praktikus tárolására alkalmas termékek iránt is.
„A Praktikernél jelenleg 3000 féle termék kapható, amely a kerthez kapcsolódik. Ebből a termékkörből a tavalyi évhez képest 30%-os a forgalomnövekedés. Idén ismét megfigyelhető, hogy vásárlóinknak nemcsak az ár, hanem a minőség is számít. Keresettebbek a jobban eltartható termékek, és a választásnál a korábbinál nagyobb szerepe van a kényelmi funkcióknak is” – mondta Nagy Szilvia, a Praktiker Kft. kategóriamenedzsere. Hangsúlyozta: a Praktiker a kertészeti termékek széles körét kínálja, a termékskála gyakorlatilag a teljes spektrumot lefedi, legyen szó kül- és beltéri növényekről, vetőmagokról, permetszerekről, kerti gépekről és szerszámokról, illetve öntözéstechnikai termékekről és kerti bútorokról. Érdekesség, hogy az új divatirányzatnak megfelelően már nemcsak a sötét, hanem a világos színű bútorok is keresettek. Immár alapelvárás a fogyasztók részéről, hogy a terasz vagy az erkély bútorait egész szezonban a szabadban lehessen hagyni, így a fából készült bútorokat egyre inkább felváltják a rattan vagy műrattan változatok.
„Kertészeti osztályainkon dolgozó értékesítő munkatársaink a szezonkezdet előtt átfogó szakmai képzésen vettek részt, így meg tudnak felelni az átlagon felüli vásárlói igényeknek is. A nagyobb látogatottságú áruházaknál a szállító cégekkel kötött megállapodás értelmében a beszállítók szaktanácsadókat is biztosítanak a tavaszi szezonkezdés idejére” – mondta Cseh László, a Praktiker értékesítési vezetője. Hozzátette: a vásárlás a Praktikernél az áruházakban, illetve webshopban történhet.
Áprilistól a cég weboldalán elérhetőek a teljes növény és kerti bútor kínálatot bemutató katalógusok is.
A Praktiker Magyarország meghatározó barkácsáruház-lánca, közel 1400 embernek ad munkát. 1998-ban nyitotta meg első áruházát, jelenleg 20 üzletegységet működtet idehaza, webshopjában mintegy 40 ezer féle árucikk elérhető.