- Hirdetés -

Telenor-vezér: Szeretnénk globálisabbá válni

|

Nagy átalakulás zajlik a Telenornál – hangsúlyozta a Marketing&Media magazinnak adott interjúban Alexandra Reich, a Telenor Magyarország vezérigazgatója. Beszélt arról: rá kell venni az embereket, hogy belépjenek a digitális világba, globálissá kell válniuk, és jelezte azt is, hogy nem az a fajta ember, aki keresi a konfliktusokat, de ha hisz valamiben, akkor ki kell állnia amellett.

 

– Az NMHH a közelmúltban netsemlegességi szabályokra hivatkozva elmarasztalta a Telenort, ami ellen fellebbezett a cég. Mi történt azóta?

 

– Először is hadd mondjam el, hogy nagyon tiszteljük a hatóságot, és igyekszünk megfelelni minden elvárásnak. Viszont Európa többi részével összehasonlítva, Magyarországon még nem igazán indult be a mobilos adathasználat, tennünk kell valamit, hogy rávegyük az embereket arra, hogy használják a mobilinternetet, a digitális szolgáltatásokat. Ezért olyan csomagokat kell kínálnunk, amelyek intenzívebbé teszik az adathasználatot. Kezdtük a tévével, hiszen Magyarországon mindenki imádja a tévét, aztán jött a zene. Nem akartuk megsérteni a netsemlegességi szabályokat, de rá kell venni az embereket arra, hogy belépjenek a digitális világba. Nem akartunk szembemenni a szabályozással, és természetesen együttműködünk az NMHH-val, hiszen közös a cél, hogy a magyar felhasználók is éljenek a mobiltechnológia kínálta lehetőségekkel. A konkrét ügy kapcsán pedig annyit mondhatok, hogy már megkaptuk a másodfokú ítéletet, de újabb fejlemény egyelőre nincs.

 

– Általában jellemző önre, hogy beleáll a kemény helyzetekbe, és vállalja a konfrontációkat?

 

– Nem az a fajta ember vagyok, aki keresi a konfliktusokat, de úgy vélem, ha valaki hisz valamiben és képes érvekkel alátámasztani az álláspontját, vitázni az adott kérdésről, akkor ki kell állnia amellett az ügy mellett. Ha a konkrét ügy kapcsán kérdezi, akkor, mint említettem, közös a célunk az NMHH-val, éppen ezért közösen elfogadott megoldás is kell, vagyis meg kell érteni a másik oldalt is.

 

– Komoly meglepetést okozott az elődje, Christopher Laska távozása. Ebben szerepet játszhatott, hogy nem úgy alakultak a piaci erőviszonyok, ahogyan remélték? Évek óta nincsenek nyilvános adatok a mobil-előfizetők számáról, lehetséges, hogy a Vodafone közelebb került a Telenorhoz?

 

– Nálunk az az eljárás, hogy a vezetők 3-4, legfeljebb öt évig vannak egy-egy országban. Arról persze lehetne vitatkozni, hogy nem túlságosan rövid-e ez az idő, mindenesetre nálunk ez az eljárás. Az elődöm 5,5 évig volt a Telenor Magyarország vezérigazgatója, vagyis még túl is teljesítette az átlagos megbízatási időt. Nagyszerű munkát végzett, sok remek terméket vezettünk be a piacra az irányítása alatt, és nagy szerepet játszott a Telenor digitális transzformációjában. A piaci erőviszonyok kapcsán pedig azt mondhatom, hogy megtartottuk a pozíciónkat, és nagyon stabil a fejlődésünk. Jelenleg sajnos nincs publikus statisztika a piacrészekről, bár mi örülnénk a nagyobb transzparenciának, nyitottak lennénk az adatközlésre, csakhogy ehhez mindhárom mobilszolgáltató kell.

 

– Sőt hamarosan négy, hiszen a Digi is készül a piacra lépésre, azaz nagyobb lesz a verseny. Hogyan készül a megváltozott helyzetre a Telenor?

 

– Számunkra az ügyfeleink a legfontosabbak, rájuk összpontosítunk, a fogyasztói élményt akarjuk javítani, ennek megfelelően a saját szolgáltatásainkra kell koncentrálnunk. Persze egy új piaci szereplő új kihívást is jelent, de szerintem az a legfontosabb, hogy a saját feladatainkat jól elvégezzük. Egyébként eddig is komoly verseny volt, amit az is mutat, hogy a médiaköltésben élen jártak a mobilszolgáltatók. Egy új belépő csak izgalmasabbá teszi a helyzetet, de hangsúlyozom, nekünk az ügyfeleinkre kell fókuszálnunk.

 

– Amikor kinevezték a Telenor Magyarország élére, milyen célokat tűzött ki a Telenor Csoport vezetése?

 

– Egy nagy átalakulás zajlik a Telenornál. Bár globális szereplők vagyunk a mobilpiacon, nagyon lokalizált az egyes termékek, megoldások bevezetése. Szeretnénk globálisabbá válni abban, ahogyan egy-egy új szolgáltatást piacra dobunk. Én felelek a közép- és kelet-európai térségért is, és fontos feladat, hogy harmonizáljuk a feladatokat, agilisabbak, még inkább ügyfélcentrikusak legyünk. Vagyis nagyon komoly munka áll előttünk, hiszen újradefiniáljuk a módot, ahogy dolgozunk.

 

– Mit gondol arról, hogy Magyarországon a politika nagyon gyakran beleszól a piac működésébe? Itt van például a távközlési különadó kérdése, amely még mindig sújtja a nagy szolgáltatókat.

 

– Nem is olyan régen volt egy találkozóm Deutsch Tamással, a Digitális Jólét Programért felelős miniszterelnöki biztossal, és az volt az érzésem, hogy a kormánynak ugyanazok a céljai, mint nekünk. Digitalizálni akarjuk Magyarországot, a lakosság körében csökkenteni a digitális szakadékot, a vállalati szférában pedig megvalósítani a digitális átállást. Vannak persze aspektusok, amik nem igazán segítik ezt a folyamatot, és folyamatosan egyeztetünk ezekről a kérdésekről, mert azt tudomásul kell venni, hogy ahhoz, hogy megvalósulhassanak a digitalizációs elképzelések, beruházásokra van szükség, amiket megnehezít a távközlési különadó. Ez a Telenor Magyarország számára éves szinten 13 milliárd forintos tételt jelent, amit inkább az ország digitalizálásába fektetnénk. Nagyon fontosnak tartom azt is, hogy megtanítsuk az embereket, hogy mire tudják használni a fejlett hálózatokat és az okostelefonokat.

 

– Ezzel kapcsolatban nemrég azt nyilatkozta, hogy a hazai felhasználók alig élnek a mobilhálózat által nyújtott lehetőségekkel. Miért van ez így?

 

– Fantasztikus az infrastruktúra, éppen ezért sajnálatos számomra, hogy nem lényegesen intenzívebb a mobilhasználat. Hiszen gondoljunk csak bele, legyen szó akár nyelvi nehézségek leküzdéséről, tanulásról, vagy számos egyéb dologról, a mobiltechnológia könnyebbé teszi az életünket. Úgy gondolom, az emberek még nem igazán látják, hogy milyen lehetőségeik vannak. De ha tanítjuk őket, akkor változik a helyzet. Néhány hete egy 99 éves férfi sétált be az egyik üzletünkbe, és megvette élete első okostelefonját, mert rájött, hogy hasznos lehet számára. Mi meg akarjuk mutatni az embereknek, hogy miért hasznos a mobil, hogyan segít átugrani a korlátokat. Hadd mondjak egy személyes példát. Nekem évekbe tellett, mire sikerült rávennem a férjemet, hogy használja az okostelefont, és végül akkor sikerült, amikor rájött, hogy így könnyebb lesz tartania a kapcsolatot a másik országban tanuló lányunkkal.

 

Az interjút teljes terjedelmében a Marketing&Media magazin legújabb számában olvashatja el.

 

Kalocsai Zoltán

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Új sorozatokkal és sikerfilmekkel erősít a Direct Now

Merülj el az őszi hangulatban és fedezd fel a Direct Now app folyamatosan bővülő videótárának kínálatát! A hűvös estéken vadonatúj krimisorozatok és képernyő elé szegező sikerfilmek várnak rád. A klasszikus magyar filmek rajongói ezúttal...

Magyar focistáknak szurkolhatunk a hétvégén

Visszatérnek a magyar játékosok a pályára a klubcsapatuk színeiben - a hétvégén a Network4 öt bajnokságból közvetít magyar érdekeltségű meccseket. A Premier League-ben Szoboszlai Dominik és Kerkez Milos, a Championshipben Szűcs Kornél, a Bundesligában...

MI-vel tuningolt tévések

A hasznosításhoz szükséges tudás hiánya, a munkatársak aggályai és ellenállása – ezek a legnagyobb visszatartó erők a tévétársaságok körében a mesterséges intelligencia bevezetése kapcsán a Caretta Research kutatása szerint. A technológia már ott van...

Ők kapták idén a Hégető Honorka Díjakat

2024-ben összesen 72 videós és 11 fotós nevezés érkezett az RTL korábbi szerkesztő-riportere, a 2001-ben elhunyt Hégető Honorka emlékére létrehozott pályázatra. A zsűri hat pályaművet díjazott, amelyek többek között a magyarországi iskolarendszer helyzetét, az...

Összecsaptak Európa legjobb e-sportolói

Százezer euró – ennyi volt az összdíjazása a Deutsche Telekom hétvégén lezárult e-sport bajnokságának, a T-esport Bajnokságnak. Az online eseményeken és a Budapesten, a Telekom PlayIT Show keretében megrendezett döntőben a legjobb Counter-Strike 2,...

Black Friday – így vásárolhatunk biztonságosan

Akkor is kaphatunk drága, utánvételes csomagot, ha nem rendeltünk semmit – de nem csak ezzel a módszerrel csalhatják ki a pénzünket az év végi vásárlási szezonban. Karácsony közeledtével egyre többen választják az online rendelés...

Extra fellépőkkel jön a Budapest Park első téli fesztiválja

Éjszakába nyúló fesztiválozásra számíthatnak azok, akik az ünnepek előtt egy hatalmas bulival zárnák le a 2024-es évet. A Budapest Park december 20-án és 21-én első alkalommal rendezi meg téli fesztiválját, a Winterfestet az MVM...

Csak átmeneti a megtorpanás az elektromos autók piacán

Lassulás tapasztalható idén a tisztán elektromos, hibrid és plug-in járművek (EV) iránti globális kereslet növekedésében — derül ki az EY 28 ország 19 000 fogyasztójának megkérdezésével készült nemzetközi felméréséből. Az elektromobilitás előretörése miatt a...

Kiderült, melyik a világ legnépszerűbb autója

A Toyota Corolla hosszú éveken át őrizte a világ legkelendőbb autójának címét, évről évre világszerte a legnagyobb darabszámban értékesített új autónak bizonyulva, összesített eladásban pedig egyetlen autómárka egyetlen modellje sem tud a tizenkettedik generációnál...

Az egyik leghíresebb karácsonyi dal történetét meséli el az Erste reklámfilmje

Idei karácsonyi reklámjával az Erste Csoport bemutatja a Csendes éj című karácsonyi dal születését, ami a legtöbbek számára a reményt és az összetartozást jelenti – még kétszáz évvel azután is, hogy először elhangzott. „Mindenki...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Megújult a Port

Letisztultabb dizájnnal, modern keresési funkciókkal jelentkezik Magyarország legismertebb kulturális programmagazinja, a Port. A közel 30 éves múlttal büszkélkedő site ettől a héttől még inkább felhasználóbarát formában köszönti olvasóit. A megújítás során figyelembe vették a...

Új sorozatokkal és sikerfilmekkel erősít a Direct Now

Merülj el az őszi hangulatban és fedezd fel a Direct Now app folyamatosan bővülő videótárának kínálatát! A hűvös estéken vadonatúj krimisorozatok és képernyő elé szegező sikerfilmek várnak rád. A klasszikus magyar filmek rajongói ezúttal...

Magyar focistáknak szurkolhatunk a hétvégén

Visszatérnek a magyar játékosok a pályára a klubcsapatuk színeiben - a hétvégén a Network4 öt bajnokságból közvetít magyar érdekeltségű meccseket. A Premier League-ben Szoboszlai Dominik és Kerkez Milos, a Championshipben Szűcs Kornél, a Bundesligában...

MI-vel tuningolt tévések

A hasznosításhoz szükséges tudás hiánya, a munkatársak aggályai és ellenállása – ezek a legnagyobb visszatartó erők a tévétársaságok körében a mesterséges intelligencia bevezetése kapcsán a Caretta Research kutatása szerint. A technológia már ott van...

Ők kapták idén a Hégető Honorka Díjakat

2024-ben összesen 72 videós és 11 fotós nevezés érkezett az RTL korábbi szerkesztő-riportere, a 2001-ben elhunyt Hégető Honorka emlékére létrehozott pályázatra. A zsűri hat pályaművet díjazott, amelyek többek között a magyarországi iskolarendszer helyzetét, az...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...