- Hirdetés -

Meghatározóvá vált a mobilos forgalom – interjú Rácz Brigittával

|

Egészen más cikkek iránt érdeklődik egy 50-es nő, aki desktopon nézi az oldalt és egy tizenéves, aki mobilon, nekünk pedig mindkét kört ki kell szolgálnunk – mondta el a Marketing&Media magazinnak adott interjúban Rácz Brigitta. Az április elején megújult Femina.hu főszerkesztője, a Femina Media portfólióigazgatója elmondta azt is, hogy mit gondol a reklámadó tervezett módosításáról.

 

– Hét év után újult meg a Femina.hu. Ez elég hosszú időnek számít az online piacon. Ennyire bevált a korábbi koncepció, vagy sokat őrlődtetek a fejlesztés irányán?

 

– Már legalább három éve felmerült, hogy a piaci trendeket követve meg kell újulnunk és át kell térnünk a reszponzív megjelenésre. Viszont a cég életében nagyon sok változás történt, két évvel ezelőtt a CEMP csoporthoz kerültünk át, elindítottuk a Femina Klubot, tehát a rendezvények terén is megvetettük a lábunkat. Mindig volt valami más teendő, és emiatt húzódott sokáig a megújulás.

 

– Ez csak formai megújulás, vagy tartalmi változással is együtt járt?

 

– Erőteljesen megváltoztattuk a tartalmat is, de nem most, hiszen ezt már négy-öt hónappal ezelőtt elkezdtük. Még színesebb tartalommal jelentkezünk, még több a képes összeállításunk. Több nagyinterjút készítünk és ráerősítettünk arra, hogy tudatosan készítsünk nagy, átfogó, informatív cikkeket, például egészség vagy kapcsolati témában. Utóbbiak a Google felől érkező forgalom szempontjából is nagyon fontosak.

 

– Mostanában az online tartalmak kapcsán egyre gyakrabban hallani arról, hogy elsősorban mobilra kell fejleszteni, mert a desktopmegjelenés másodlagossá válik. Ez mennyire igaz a Feminára?

 

– A mobilos forgalom nálunk is meghatározóvá vált az elmúlt években, a forgalom nagyjából felét adja. Ez egy kicsit meghasonlott állapotot idéz elő, hiszen miközben az olvasók egyre inkább mobilon böngésznek, addig a hirdetők még mindig a desktopot kedvelik, és az ott elhelyezett reklámok hozzák a bevétel jelentős részét.

 

– A női site-ok között most hol áll a Femina?

 

– A piacvezető a Nők Lapja Café, és mi vagyunk a másodikak. Utánunk nagy látogatottsági szakadékkal következik a többi piaci szereplő.

 

– Az mennyire reális célkitűzés lehet, hogy piacvezetők legyetek?

 

– Ez igazából soha nem volt célunk, hiszen mi garázscégként indultunk. Persze most, a CEMP hátterével akár realitás is lehetne. Az igazából már a vezetőségen múlik, hogy ez mennyire fontos számukra és szánnak-e erre erőforrásokat. Azért azt tegyük hozzá, hogy a CEMP-en belüli Dívány.hu-val együtt már igen komoly, a Nők Lapja Caféval is versenyképes elérést produkálunk.

 

– A női szájtoknál manapság van valamilyen trend a tartalmak terén?

 

– Tíz évvel ezelőtt az indulásunkkor a fő erényünket a nagyon informatív cikkek jelentették, amelyekből akkoriban hiány volt a piacon. Később mi hoztuk be először az „5 legjobb”-jellegű listázós cikkeket. Ez is nagy újdonság volt, mert akkor még a printlapos címadás volt divatban az online oldalaknál is. Ez sokáig remekül működött, ma már kevésbé lépi át az ingerküszöböt, és megint másban kell gondolkodnunk. Igazából nincs egyetlen tartalmi irányvonal, mert egészen más cikkek iránt érdeklődik egy 50-es nő, aki desktopon nézi az oldalt és egy tizenéves, aki mobilon, nekünk pedig minden nőt ki kell szolgálnunk a számukra érdekes cikkekkel.

 

A reklámadó esetleges emelése mennyire érintené érzékenyen a Feminát működtető céget?

 

– Nyilván a piaci szereplők közül senki nem örül annak, ha végül valóban emelik a reklámadót. Sokan azt hiszik, hogy itt pusztán egy kilencszázalékos adóról beszélünk, holott ez az egyéb adóterheken felül terheli a céget, amit senkinek sem egyszerű kigazdálkodni. Az ilyen különadók nem a fejlődés felé viszik a piacot, szerintem inkább támogatni kellene a médiavállalkozásokat és nem az adóterhet tovább növelni.

 

Az interjút teljes terjedelmében a Marketing&Media magazin legújabb számában olvashatja el.

 

Heszler Róbert

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

MI-vel tuningolt tévések

A hasznosításhoz szükséges tudás hiánya, a munkatársak aggályai és ellenállása – ezek a legnagyobb visszatartó erők a tévétársaságok körében a mesterséges intelligencia bevezetése kapcsán a Caretta Research kutatása szerint. A technológia már ott van...

Ők kapták idén a Hégető Honorka Díjakat

2024-ben összesen 72 videós és 11 fotós nevezés érkezett az RTL korábbi szerkesztő-riportere, a 2001-ben elhunyt Hégető Honorka emlékére létrehozott pályázatra. A zsűri hat pályaművet díjazott, amelyek többek között a magyarországi iskolarendszer helyzetét, az...

Összecsaptak Európa legjobb e-sportolói

Százezer euró – ennyi volt az összdíjazása a Deutsche Telekom hétvégén lezárult e-sport bajnokságának, a T-esport Bajnokságnak. Az online eseményeken és a Budapesten, a Telekom PlayIT Show keretében megrendezett döntőben a legjobb Counter-Strike 2,...

Black Friday – így vásárolhatunk biztonságosan

Akkor is kaphatunk drága, utánvételes csomagot, ha nem rendeltünk semmit – de nem csak ezzel a módszerrel csalhatják ki a pénzünket az év végi vásárlási szezonban. Karácsony közeledtével egyre többen választják az online rendelés...

Extra fellépőkkel jön a Budapest Park első téli fesztiválja

Éjszakába nyúló fesztiválozásra számíthatnak azok, akik az ünnepek előtt egy hatalmas bulival zárnák le a 2024-es évet. A Budapest Park december 20-án és 21-én első alkalommal rendezi meg téli fesztiválját, a Winterfestet az MVM...

Csak átmeneti a megtorpanás az elektromos autók piacán

Lassulás tapasztalható idén a tisztán elektromos, hibrid és plug-in járművek (EV) iránti globális kereslet növekedésében — derül ki az EY 28 ország 19 000 fogyasztójának megkérdezésével készült nemzetközi felméréséből. Az elektromobilitás előretörése miatt a...

Kiderült, melyik a világ legnépszerűbb autója

A Toyota Corolla hosszú éveken át őrizte a világ legkelendőbb autójának címét, évről évre világszerte a legnagyobb darabszámban értékesített új autónak bizonyulva, összesített eladásban pedig egyetlen autómárka egyetlen modellje sem tud a tizenkettedik generációnál...

Az egyik leghíresebb karácsonyi dal történetét meséli el az Erste reklámfilmje

Idei karácsonyi reklámjával az Erste Csoport bemutatja a Csendes éj című karácsonyi dal születését, ami a legtöbbek számára a reményt és az összetartozást jelenti – még kétszáz évvel azután is, hogy először elhangzott. „Mindenki...

Jövőre felpöröghet az ingatlanpiac

A szektor idei, visszafogott eredményei ellenére a jövő évi kilátások már biztatóak; 2024-ben elérte a mélypontot a piac, de megkezdődött a visszarendeződés. A töretlen lendülettel fejlődő hotelpiac mellett, a ma még gyengélkedő lakóingatlan-fejlesztések prognózisai...

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Magyar focistáknak szurkolhatunk a hétvégén

Visszatérnek a magyar játékosok a pályára a klubcsapatuk színeiben - a hétvégén a Network4 öt bajnokságból közvetít magyar érdekeltségű meccseket. A Premier League-ben Szoboszlai Dominik és Kerkez Milos, a Championshipben Szűcs Kornél, a Bundesligában...

MI-vel tuningolt tévések

A hasznosításhoz szükséges tudás hiánya, a munkatársak aggályai és ellenállása – ezek a legnagyobb visszatartó erők a tévétársaságok körében a mesterséges intelligencia bevezetése kapcsán a Caretta Research kutatása szerint. A technológia már ott van...

Ők kapták idén a Hégető Honorka Díjakat

2024-ben összesen 72 videós és 11 fotós nevezés érkezett az RTL korábbi szerkesztő-riportere, a 2001-ben elhunyt Hégető Honorka emlékére létrehozott pályázatra. A zsűri hat pályaművet díjazott, amelyek többek között a magyarországi iskolarendszer helyzetét, az...

Összecsaptak Európa legjobb e-sportolói

Százezer euró – ennyi volt az összdíjazása a Deutsche Telekom hétvégén lezárult e-sport bajnokságának, a T-esport Bajnokságnak. Az online eseményeken és a Budapesten, a Telekom PlayIT Show keretében megrendezett döntőben a legjobb Counter-Strike 2,...

Black Friday – így vásárolhatunk biztonságosan

Akkor is kaphatunk drága, utánvételes csomagot, ha nem rendeltünk semmit – de nem csak ezzel a módszerrel csalhatják ki a pénzünket az év végi vásárlási szezonban. Karácsony közeledtével egyre többen választják az online rendelés...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...