Hamisítványok nyomában a BrandMania

Világszerte óriási méreteket ölt a feketepiac, amely közel 500 milliárd dollárosra tehető, ez pedig egyben azt is jelenti, hogy a teljes kereskedelmi forgalom 2,5 százalékát teszi ki. A nagy márkák Magyarországon is komoly harcot vívnak a hamis termékekkel, a BrandMania pedig most annak járt utána, hogy is állnak ebben a küzdelemben.

 

A négy legnagyobb számban hamisított világmárka, a Rolex, a Ray Ban, a Nike és a Louis Vuitton. Az egyes termékkategórikát tekintve pedig a cipőkből hamisítják a legtöbbet, megelőzve a ruházati cikkeket és a bőrárukat. A hamisítók évente óriási károkat okoznak, és a BrandMania most utánajárt a trükköknek, illetve annak, hogyan lehet küzdeni a jelenség ellen.

 

A műsorból megdöbbentő adatokat tudhatunk meg arról, hogy milyen magas a hamisított mobilok aránya Magyarországon, vagy például arról, hogyan verik át az interneten a fogyasztókat. De az is kiderül a BrandManiából, hogy hol készül a legtöbb hamis termék a világon, illetve az Európai Unió importjának mekkora részét teszik ki a hamisítványok.

 

A BrandMania ma esti adásában megszólal többek között Berendi András, a Roland Divatház tulajdonosa, Nyilas Orsolya, a Samsung Electronics Magyar Zrt. vállalati kommunikációs vezetője és Szemán Mariann a Marionnaud WestEnd üzletvezetője.

 

BrandMania ma éjjel 0:55-kor az RTL Klub műsorán, az adás előzetesét itt nézheti meg.