- Hirdetés -

Top50: felzárkózó hölgyek

|

Az idén kilenc hölgy került fel a Marketing&Media magazin Top 50-es listájára, ami eggyel több, mint tavaly. A nők növekvő befolyásoló erejét mutatja, hogy közülük öten a rangsor első felében kaptak helyet, csakúgy mint a múlt évben.

 

A Marketing&Media magazin idén Top50 listájára került hölgyek közül az elmúlt esztendőben öten is bekerültek a rangsorba (Vidus Gabriella, Bánhegyi Zsófia, Heal Edina, Karas Monika, dr. Király Mária), ketten már korábban is szerepeltek (Horváth Magyary Nóra, Beke Zsuzsa), míg ugyancsak ketten most először kaptak helyen listánkon (Alexandra Reich, Schmidt Mária). Az RTL Magyarország vezérigazgatója, Vidus Gabriella immár harmadik alkalommal végzett Top 50-es listánk élén. Az RTL-vezérek egyeduralkodása már legelső, 2008-as összeállításunk óta tart, hiszen Vidus Gabriellát megelőzően a korábbi RTL-vezető, Dirk Gerkens hét alkalommal végzett az első helyen. A Vidus Gabriella által irányított RTL nem csupán a nézettségi listákon végez az élen – kevés kivételtől eltekintve –, hanem árbevétel szempontjából is, hiszen az RTL érte el tavaly Magyarországon a legnagyobb bevételt, 104 millió eurót, amely négymillió euróval több, mint egy évvel korábban.

 

Bánhegyi Zsófia tavaly még a Magyar Telekom marketing- és kommunikációs igazgatójaként került fel listánkra, ám az idén váltott, és már a Magyar Turisztikai Ügynökségnél dolgozik marketingkommunikációs felelős vezérigazgató-helyettesként. Jó eséllyel idei rangsorunk előkelő, 14. helyére is korábbi munkahelye miatt került fel, hiszen tavaly a Magyar Telekom listaáron a hetedik legtöbb pénzt költötte el a hazai hirdetési piacon és számos szakmai elismerést is bezsebelt.

 

Az idén egy hellyel mögötte végzett a Google Magyarország igazgatója, Heal Edina, aki legelső összeállításunkban még a Sláger Rádió vezéreként szerepelt a Top 50-ben. Bár pontos adatok nincsenek a keresőóriás magyarországi bevételeiről, minden bizonnyal az RTL után a Google éri él a legmagasabb árbevételt a hazai piacon, becslések szerint a keresőcég bevétele húszmilliárd forint lehet.

 

Az NMHH és a Médiatanács aktuális elnöke szinte mindig képviseltette magát listánkon, hiszen befolyásoló erejével meghatározó jelentősége van a hazai médiapiacon. Tavaly Karas Monika valamint az általa vezetett hivatal nagy horderejű döntéseket hozott meg: elutasította a Class FM országos frekvenciajogosultságának meghosszabbítását, valamint nem engedélyezte az M-RTL Zrt. Central Digitális Média Kft.-ben való tulajdonszerzését.

 

Tavaly nyár óta vezeti a Telenor Magyarország Zrt.-t a 24. helyre került Alexandra Reich, aki a listánkon rendszeresen szereplő Christopher Laskát váltotta. A távközlési cég tavaly is ott volt a top 25 legtöbbet hirdető cég között, listaáron 11,13 milliárd forintos költésével.

 

Dr. Király Mária, a Ringier Axel Springer COO operatív ügyvezetője a 37. helyen végzett, ezzel ő lett a magyar sajtópiac legbefolyásosabb női vezetője. A RAS tavaly tíz százalékkal növelte az árbevételét, amellyel mintegy húszmilliárd forintos éves bevételt könyvelhet el. Ők adják ki a legnagyobb példányszámban megjelenő napilapot, a Blikket, két sikeres női magazint, a Glamourt és a Kiskegyedet, emellett a Profession.hu révén az online piacon is erősödtek.

 

Horváth Magyary Nóra négy év szünet után került fel újra a listánkra. Ő felelős a teljes K&H csoport magyarországi kommunikációs tevékenységéért, a bank pedig évek óta a hazai hitelintézeti szektor egyik legjelentősebb hirdetőjének számít. A szakember tavaly a lapunk által összeállított, A legsikeresebb marketingvezetők Magyarországon lista 2. helyén végzett.

 

Rangsorunk 45. helyén található Beke Zsuzsa, aki ugyancsak visszatért listánkra. Cége, a Richter, amelynek ő a PR- és kormányzati kapcsolatok vezetője, tavaly listaáron 14,3 milliárd forintot költött el a hirdetési piacon, ezzel erősítve a hagyományosan nagy költőnek számító gyógyászati szektort.

 

Újoncként a 46. helyet szerezte meg Schmidt Mária, aki tavaly lépett a médiapiacra azzal, hogy decemberben megvásárolta a Figyelő kiadói jogát. A lépés megbolygatta a magazin életét, azóta nemcsak a főszerkesztő, hanem jó néhány újságíró is távozott a szellemiségében jócskán megváltozott laptól.

 

Baross Gábor

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Csak átmeneti a megtorpanás az elektromos autók piacán

Lassulás tapasztalható idén a tisztán elektromos, hibrid és plug-in járművek (EV) iránti globális kereslet növekedésében — derül ki az EY 28 ország 19 000 fogyasztójának megkérdezésével készült nemzetközi felméréséből. Az elektromobilitás előretörése miatt a...

Kiderült, melyik a világ legnépszerűbb autója

A Toyota Corolla hosszú éveken át őrizte a világ legkelendőbb autójának címét, évről évre világszerte a legnagyobb darabszámban értékesített új autónak bizonyulva, összesített eladásban pedig egyetlen autómárka egyetlen modellje sem tud a tizenkettedik generációnál...

Az egyik leghíresebb karácsonyi dal történetét meséli el az Erste reklámfilmje

Idei karácsonyi reklámjával az Erste Csoport bemutatja a Csendes éj című karácsonyi dal születését, ami a legtöbbek számára a reményt és az összetartozást jelenti – még kétszáz évvel azután is, hogy először elhangzott. „Mindenki...

Jövőre felpöröghet az ingatlanpiac

A szektor idei, visszafogott eredményei ellenére a jövő évi kilátások már biztatóak; 2024-ben elérte a mélypontot a piac, de megkezdődött a visszarendeződés. A töretlen lendülettel fejlődő hotelpiac mellett, a ma még gyengélkedő lakóingatlan-fejlesztések prognózisai...

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Minden tizedik magyar állást keres

Nem fest túl jó képet a magyar munkavállalók elégedettségéről egy friss kutatás: alig 12% érzi úgy, hogy minden szempontból jó helyen van a munkahelyén, a kisebb városokban élők között az átlagosnál is többen elégedetlenek...

Black Friday: ekkora kedvezmény kell a sikerhez

Az idei Black Friday szezonban a fogyasztók várhatóan többet vásárolnak majd, mint tavaly, de mindenképpen felkészültebben: hiszen 38 százalékuk már használta, vagy tervezi használni a generatív mesterséges intelligenciát az akciós ajánlatok felkutatására - derül...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Extra fellépőkkel jön a Budapest Park első téli fesztiválja

Éjszakába nyúló fesztiválozásra számíthatnak azok, akik az ünnepek előtt egy hatalmas bulival zárnák le a 2024-es évet. A Budapest Park december 20-án és 21-én első alkalommal rendezi meg téli fesztiválját, a Winterfestet az MVM...

Csak átmeneti a megtorpanás az elektromos autók piacán

Lassulás tapasztalható idén a tisztán elektromos, hibrid és plug-in járművek (EV) iránti globális kereslet növekedésében — derül ki az EY 28 ország 19 000 fogyasztójának megkérdezésével készült nemzetközi felméréséből. Az elektromobilitás előretörése miatt a...

Kiderült, melyik a világ legnépszerűbb autója

A Toyota Corolla hosszú éveken át őrizte a világ legkelendőbb autójának címét, évről évre világszerte a legnagyobb darabszámban értékesített új autónak bizonyulva, összesített eladásban pedig egyetlen autómárka egyetlen modellje sem tud a tizenkettedik generációnál...

Az egyik leghíresebb karácsonyi dal történetét meséli el az Erste reklámfilmje

Idei karácsonyi reklámjával az Erste Csoport bemutatja a Csendes éj című karácsonyi dal születését, ami a legtöbbek számára a reményt és az összetartozást jelenti – még kétszáz évvel azután is, hogy először elhangzott. „Mindenki...

Jövőre felpöröghet az ingatlanpiac

A szektor idei, visszafogott eredményei ellenére a jövő évi kilátások már biztatóak; 2024-ben elérte a mélypontot a piac, de megkezdődött a visszarendeződés. A töretlen lendülettel fejlődő hotelpiac mellett, a ma még gyengélkedő lakóingatlan-fejlesztések prognózisai...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...