A védjegyperben első fokon eljárt Fővárosi Törvényszék május 10-én hozott ítéletében megállapította, hogy a TV2 mind a nemzeti, mind a közösségi TV Paprika védjegyet bitorolja. A bíróság kötelezte a TV2-t, hogy 15 napon belül hagyja abba a Chili TV megjelölés használatát, e szolgáltatás chilitv.tv weboldalon történő reklámozását és a domain név használatát.
A bíróság indokolásában előadta, hogy nem kötik az ideiglenes intézkedést hatályon kívül helyező ítélőtáblai végzésben foglaltak. Emlékeztetőül: a védjegyper indításakor az elsőfokú bíróság által kiadott ideiglenes intézkedés azonnali hatállyal eltiltotta a TV2-t a Chili TV megjelölés használatától, a másodfokú bíróság azonban azt hatályon kívül helyezte azzal az indokolással, miszerint a fogyasztók nem tudják mi az a „chili” és így nem tévesztik össze a paprikával.
Az elsőfokú bíróság azonban nem tette magáévá az ítélőtábla véleményét, különös tekintettel az AMC által a perbe becsatolt bizonyítékokra, többek között egy közvélemény kutatási eredményre. A múlt hónapban ugyanis 1000 fő megkérdezésével készült egy országos, reprezentatív közvélemény kutatás, melynek során a kérdezőbiztosok nyitott kérdésére – „Ön szerint mi a chili?” – a válaszadók 95%-a a saját szavaikkal megfogalmazott válaszaikban a paprikát említették – derül ki az AMC Networks közleményéből. A TV Paprika csatorna műsorszolgáltatója, az AMC Networks érthető módon örül a bíróság döntésének.