Otthagyja a Cannes-i reklámfesztivált a Publicis, a társaság a bejelentéssel alaposan meglepte a piacot és persze azonnal megindultak a találgatások a rendezvény jövőjéről. Sir Martin Sorrell, a WPP vezetője szerint sem az ideális helyszín Cannes júniusban egy ilyen eseményhez, a fesztivál elnöke, Terry Savage viszont az mmonline.hu-nak azt nyilatkozta, hogy nem tudja elképzelni, hogy máshol legyen a Cannes Lions.
Alaposan meglepte a marketing világot az egyik legnagyobb médiaügynökség, a Publicis Groupe, ami a héten bejelentette, hogy jövőre nem vesz részt a Cannes Lions Festival nevű rendezvényen. A marketing és reklámipar legnagyobb eseményétől való távolmaradásról egyértelműen a spórolás jegyében döntöttek, legalábbis erre utal a Publicis-hez tartozó ügynökségek – köztük a Saatchi&Saatchi és a Leo Burnett – számára is megküldött belső körlevél.
A Publicis egyébként nem csak a Cannes Lions-t hagyja ki, de az SXSW-t és a CES-t is. A nagy eseményektől való távolmaradásnak köszönhetően megspórolt összegből mesterséges intelligencia fejlesztést indítanak, aminek egyik fő célja, hogy javítsák az együttműködést a céghez tartozó érdekeltségek között.
Sir Martin Sorrell, a világ legnagyobb reklám- és médiaügynöksége, a WPP első embere a Publicis döntése kapcsán elmondta, hogy nem helyes bojkottálni a Cannes Lions Festival-t, amit az ügyfelek nagyon szeretnek, és ami egy nagyszerű esemény. A Marketing&Media magazin és az mmonline.hu főszerkesztője, Simon Krisztián cannes-i beszámolója szerint hozzátette azt is, hogy ki kellene kérni az ügyfelek és ügynökségek véleményét a rendezvény jövőjével kapcsolatban. Sir Martin Sorrel szerint ugyanis nem biztos, hogy Cannes júniusban az ideális helyszín egy ilyen rendezvényhez, Londont, New York-ot, Párizst, Berlint említette olyan helyszínként, ami talán alkalmasabb lenne.
Terry Savage, a Cannes Lions Festival elnöke ugyanakkor az mmonline.hu-nak azt nyilatkozta, hogy nem tudja elképzelni, hogy máshol rendezzék meg az eseményt.