- Hirdetés -

Az ügyfélélmény a legnagyobb versenyelőny

|

Az ügyfélélmény nem csupán azt jelenti, hogy mindenáron hatékony, kényelmes, gyors kiszolgálásra törekszünk. Legalább ilyen fontos az ügyféllel folytatott, valóban személyes párbeszéd és az, hogy a vállalkozásunkhoz vezető csatornák között megfelelő átjárást biztosítsunk – állítja Arany János, az SAP Hybris üzletágvezetője.

 

Még mindig szép számmal akadnak vállalkozások, amelyek az elmúlt évezred „mindenkinek ugyanazt” jelszavával kínálják termékeiket és szolgáltatásaikat. Valamivel előrébb járnak, akik az ügyfél előző néhány vásárlása – vagy az ugyanazt a terméket vásárlók egyéb választásai – alapján tesznek ajánlatot, így próbálják némi extra költésre rábírni a fogyasztókat. Az ajánlatok azonban már sokkal pontosabban személyre szabhatók, különösen, ha más adatbázisokat és ügyfelek által maguk mögött hagyott digitális lábnyomokat is felhasználunk, például a közösségi médiából. Így ha valakiről ismerősei körében köztudott, hogy lelkes horgász, akkor ezt az a bank is tudhatja, amely személyihitel-ajánlatokkal bombázza ügyfeleit. Ha neki a terméket egy új motorcsónak képével próbálják „eladni”, az érdeklődés felkeltése, azaz a siker esélye sokkal nagyobb, mintha a sztenderd lakásfelújítás-zsánerekkel szembesítenék. Hasonlóan, az extrém sportok kedvelőinek érdeklődését nem biztos, hogy családi wellness-hétvégékkel lehet leginkább felkelteni.

 

De akár olyan jeleket és mintákat is felhasználhat a kereskedő, amelyek esetleg még az ügyfél számára sem tudatosak. Előfordulhat például, hogy ügyfelünk vásárlási kedve és az időjárási viszonyok között áll fenn korreláció, amit egy gépi tanulás alkalmazás a megfelelő adatbázisok összevetésével könnyen megállapíthat. Az ilyen információkat felhasználva még közelebb lehet kerülni az ügyfélhez, aki e figyelmet érezve nagyobb eséllyel válik a márka vagy a cég elkötelezettjévé.

 

Kössük össze az elérhető adatokat

 

A közösségi médiában való jelenlét fontosságát nem kell hangsúlyozni. A Pardot felmérése szerint az ügyfelek 80 százaléka nagyobb valószínűséggel fontolja meg az általuk követett cégek ajánlatait. A közösségi média ugyanakkor az érdeklődés fő csatornájává is vált: a megkeresések közel kétharmada (63 százalék) innen indul.

 

Az erőfeszítés nem hiábavaló, a lojális ügyfél ugyanis a legjobb vásárló. A „80/20” bölcsesség szerint a legtöbb cég bevételeinek 80 százaléka ügyfelei 20 százalékától – nyilvánvalóan a leglojálisabb ötödtől – származik. Ebben a körben a „cross-sell” vagy „up-sell” ajánlatok sokkal nagyobb valószínűséggel járnak sikerrel: míg egy átlagos ügyfél esetében ez a valószínűség 5–20 százalék, addig a márkahű vásárlóknál akár a 70 százalékot is elérheti. Mindezeket a Gallup egy tavalyi felmérése is megerősíti, amely szerint a lojálisabb ügyfélkör a B2B cégek árbevételét felével, nyereségességüket pedig harmadával növelheti.

 

Az ügyfélélmény sok cégnél még nem került a marketingstratégia középpontjába, holott ezen a területen viszonylag kis befektetéssel jelentős versenyelőnyre lehet szert tenni. A versenyben pedig nagyon könnyű lemaradni: egy elégedetlen ügyfél negatív marketinghatását tíz elégedett vásárló képes csak kompenzálni…

 

Az ügyfélélmény nem csupán a személyre szabott kommunikáción múlik. A XXI. században már alapvető elvárás, hogy a különböző értékesítési csatornák – maga az áruház, a raktár, a mobilalkalmazás, a webshop – között legyen átjárás, méghozzá a lehető legkényelmesebb. A Forrester Consulting felmérése szerint például minden második vásárló elvárása, hogy az online kiválasztott és kifizetett terméket személyesen is át lehessen venni az áruházban – miközben a cégeknek mindössze 30 százaléka automatizálta ezeket a folyamatokat.

 

Pedig a valóban személyre szabott, „omni-channel” ügyfélélmény informatikai-technológiai feltételei már rendelkezésre állnak – az egyik csatornán elkezdett interakciók más csatornán folytatása ma már nem science-fiction. Csak a vállalkozások kreativitásán múlik, hogy mekkora versenyelőnyt kovácsolnak maguknak.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

MI-vel tuningolt tévések

A hasznosításhoz szükséges tudás hiánya, a munkatársak aggályai és ellenállása – ezek a legnagyobb visszatartó erők a tévétársaságok körében a mesterséges intelligencia bevezetése kapcsán a Caretta Research kutatása szerint. A technológia már ott van...

Ők kapták idén a Hégető Honorka Díjakat

2024-ben összesen 72 videós és 11 fotós nevezés érkezett az RTL korábbi szerkesztő-riportere, a 2001-ben elhunyt Hégető Honorka emlékére létrehozott pályázatra. A zsűri hat pályaművet díjazott, amelyek többek között a magyarországi iskolarendszer helyzetét, az...

Összecsaptak Európa legjobb e-sportolói

Százezer euró – ennyi volt az összdíjazása a Deutsche Telekom hétvégén lezárult e-sport bajnokságának, a T-esport Bajnokságnak. Az online eseményeken és a Budapesten, a Telekom PlayIT Show keretében megrendezett döntőben a legjobb Counter-Strike 2,...

Black Friday – így vásárolhatunk biztonságosan

Akkor is kaphatunk drága, utánvételes csomagot, ha nem rendeltünk semmit – de nem csak ezzel a módszerrel csalhatják ki a pénzünket az év végi vásárlási szezonban. Karácsony közeledtével egyre többen választják az online rendelés...

Extra fellépőkkel jön a Budapest Park első téli fesztiválja

Éjszakába nyúló fesztiválozásra számíthatnak azok, akik az ünnepek előtt egy hatalmas bulival zárnák le a 2024-es évet. A Budapest Park december 20-án és 21-én első alkalommal rendezi meg téli fesztiválját, a Winterfestet az MVM...

Csak átmeneti a megtorpanás az elektromos autók piacán

Lassulás tapasztalható idén a tisztán elektromos, hibrid és plug-in járművek (EV) iránti globális kereslet növekedésében — derül ki az EY 28 ország 19 000 fogyasztójának megkérdezésével készült nemzetközi felméréséből. Az elektromobilitás előretörése miatt a...

Kiderült, melyik a világ legnépszerűbb autója

A Toyota Corolla hosszú éveken át őrizte a világ legkelendőbb autójának címét, évről évre világszerte a legnagyobb darabszámban értékesített új autónak bizonyulva, összesített eladásban pedig egyetlen autómárka egyetlen modellje sem tud a tizenkettedik generációnál...

Az egyik leghíresebb karácsonyi dal történetét meséli el az Erste reklámfilmje

Idei karácsonyi reklámjával az Erste Csoport bemutatja a Csendes éj című karácsonyi dal születését, ami a legtöbbek számára a reményt és az összetartozást jelenti – még kétszáz évvel azután is, hogy először elhangzott. „Mindenki...

Jövőre felpöröghet az ingatlanpiac

A szektor idei, visszafogott eredményei ellenére a jövő évi kilátások már biztatóak; 2024-ben elérte a mélypontot a piac, de megkezdődött a visszarendeződés. A töretlen lendülettel fejlődő hotelpiac mellett, a ma még gyengélkedő lakóingatlan-fejlesztések prognózisai...

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Magyar focistáknak szurkolhatunk a hétvégén

Visszatérnek a magyar játékosok a pályára a klubcsapatuk színeiben - a hétvégén a Network4 öt bajnokságból közvetít magyar érdekeltségű meccseket. A Premier League-ben Szoboszlai Dominik és Kerkez Milos, a Championshipben Szűcs Kornél, a Bundesligában...

MI-vel tuningolt tévések

A hasznosításhoz szükséges tudás hiánya, a munkatársak aggályai és ellenállása – ezek a legnagyobb visszatartó erők a tévétársaságok körében a mesterséges intelligencia bevezetése kapcsán a Caretta Research kutatása szerint. A technológia már ott van...

Ők kapták idén a Hégető Honorka Díjakat

2024-ben összesen 72 videós és 11 fotós nevezés érkezett az RTL korábbi szerkesztő-riportere, a 2001-ben elhunyt Hégető Honorka emlékére létrehozott pályázatra. A zsűri hat pályaművet díjazott, amelyek többek között a magyarországi iskolarendszer helyzetét, az...

Összecsaptak Európa legjobb e-sportolói

Százezer euró – ennyi volt az összdíjazása a Deutsche Telekom hétvégén lezárult e-sport bajnokságának, a T-esport Bajnokságnak. Az online eseményeken és a Budapesten, a Telekom PlayIT Show keretében megrendezett döntőben a legjobb Counter-Strike 2,...

Black Friday – így vásárolhatunk biztonságosan

Akkor is kaphatunk drága, utánvételes csomagot, ha nem rendeltünk semmit – de nem csak ezzel a módszerrel csalhatják ki a pénzünket az év végi vásárlási szezonban. Karácsony közeledtével egyre többen választják az online rendelés...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...