Az anyacég dízelbotránya nem érintette a Porschét. Kínában viszik az autóikat, mint a cukrot.
A Porsche AG története során a legjobb féléves eladási adatokról számolt be, 7 százalékkal növelte az értékesítését – írja a Világgazdaság. A mostani növekedés mögött a friss modell és a kínai piac áll, ahol olyan érdeklődés van e típus iránt, hogy csak az első fél évben 36 ezer autót értékesítettek. Ez óriási, 18 százalékos bővülést jelent csak a kínai piacon, amit az Egyesült Államok és Európa lemaradva követ.
Az autógyártó másik nagy dobása a Panamera, amelynek új változatából 54 százalékkal többet rendeltek. Mindez azt mutatja, hogy a Porschénak sikerült jól elkapnia a piaci trendet.
Mivel a vállalat a Volkswagen csoporthoz tartozik, kínosan hatott rájuk is a 2015-ös dízelbotrány, de a számok azt mutatják, hogy a vevők emiatt nem pártoltak el a márkától. Sőt, azóta mindenhol előtérbe került az elektromos motorok fejlesztése, így nem tűnik olyan távolinak, hogy a Panamera adhatja mind teljesítmény, mind hatótáv alapján a Tesla közvetlen versenytársát.