- Hirdetés -

Ezek a rádiók hozták a legtöbb pénzt

|

Megnéztük, hogy az elmúlt évben melyik volt a tíz, legmagasabb árbevételt elérő rádió Magyarországon. A Class FM-nek a közelébe sem ért senki, nagyon jól teljesített a Sláger FM és üzletileg hatalmas startot vett Andy Vajna rádiója.

Tavaly amit lehetett, kisajtoltak a Class FM-ből. A rádiót működtető Advenio Zrt. még úgy is 3,34 milliárd forint nettó árbevételt ért el, hogy a Class FM-nek november 19-én véget ért az analóg földfelszíni sugárzása. Ráadásul ez 385 millió forinttal több volt az Advenio 2015-ös árbevételénél. Az adózott eredményük ugyanakkor némileg csökkent, a tavalyelőtti 837 millió forintos profitjuk után 2016-ban 553 millió forint nyereséget termelt a cég.

Egy érdekes párhuzam: a Sláger Rádió 2008-ban, az utolsó teljes üzleti évében úgy produkált 4,1 milliárd forint árbevételt és 1,2 milliárd forint adózott eredményt, hogy közben egy országos konkurenssel, a Danubius Rádióval is meg kellett küzdeniük.

A rádiót működtető társaságok közül az elmúlt évben a második legmagasabb árbevételt a Sláger FM Hálózat Zrt. produkálta. A társaság bevétele elérte az egymilliárd forintot, ami jelentős növekedést jelent a korábbi esztendő 762 millió forintjához képest. A Sláger FM tulajdonosának profitja is nagyobb lett: 135 millióról 214 millió forintra nőtt.

A bevétel szempontjából nem volt rossz éve a Music FM-et üzemeltető Prodo Voice Zrt.-nek. Az 571 millió forintos nettó árbevételük majdnem 100 millió forinttal több a 2015-ös bevételi szintjüknél. Azonban nem sikerült még így sem nyereségessé tenni a céget, bár a 2015-ös 79 millió forint veszteségükből lefaragtak, de még így is 38 millió forintos mínusszal zárták az évet.

Figyelemre méltó az Andy Vajna tulajdonában lévő, – a Rádió1-et működtető – Radio  Plus Kft. startja. Ahhoz képest, hogy csak tavaly nyáron kezdte meg a rádió a működését és 2016-ban még a hálózatos terjeszkedéssel sem haladtak túl gyorsan, máris 416 millió forint bevétellel zárták az első üzleti évüket. Ez még úgy is szép teljesítmény, hogy 140 millió forintot tett ki a veszteségük.

A szöveges tartalmat nyújtó kereskedelmi rádiók közül az InfoRádió Kft. teljesített tavaly a legjobban. Összességében 393 millió forint folyt be a társasághoz. Igaz, ez csökkenést jelent a 2015-ös 465 millió forinthoz képest. Emiatt a nyereségük is elolvadt, pusztán egy jelképes – 7,3 millió forintot kitevő – adózott eredményt tudtak felmutatni.

A Klubrádió Zrt. értékesítésből származó bevétele ugyan csak 83 millió forintot tett ki az elmúlt évben, de ehhez hozzáadódott 289 millió forint egyéb bevétel. Így összességében 372 millió forint bevétele volt a fővárosi frekvenciával rendelkező rádiónak.
Az egyéb bevételre szükségük is volt, mert a korábbi évhez képest majdnem 20 millió forinttal kevesebb reklámbevételt értek el. Az „egyéb bevétel” a Klubrádiót támogató Szabad Sávért Alapítványtól és a Hadd Szóljon Egyesülettől származik, továbbá ide sorolták az NMHH-tól kapott kártérítés összegét is.

Zömében a Lánchíd Rádióból kivált stábbal tavaly indították el a Karc FM-et. Ahhoz képest, hogy ez volt az első és nem teljes évük, egészen magas, 311 millió forintos nettó árbevételt értek el. Ilyenkor még szinte természetes a veszteség, de ezen a téren sem állnak rosszul, az adózott eredményüknél mindössze egy 15 millió forintot kitevő mínusz látszik.

A kecskeméti székhelyű Gong Rádió Kft.-nél sem panaszkodhatnak a tavalyi évükre. A 2015-ös 148 millió forintos nettó árbevételük 181 millió forintra nőtt az elmúlt évben. Ezzel párhuzamosan duplázódott a profitjuk is, ami így elérte a 42 millió forintot.

A Lánchíd Rádiónál valahogy mostanában nem tolonganak a hirdetők. Pedig nemcsak Budapesten, hanem országszerte további 13 frekvencián is szól a műsoruk. Több mint 100 millió forinttal csökkent egyetlen év alatt a bevételük, ami így tavaly 166 millió forintot tett ki. Nem csoda, hogy a veszteségük is tovább hízott. Már 2015-ben is 65 millió forintos mínuszt produkáltak, ami tavaly 102 millió forintra nőtt.

Már alulról nézegette a 100 millió forintos bevételi határt a Trend FM mögött álló Műsor-Hang Zrt. Közel 20 millió forinttal emelkedett 2015-höz képest a nettó árbevételük, így hoztak össze 93 millió forint bevételt. A korábbi 64 millió forintos veszteségük pedig szolid – 6,3 millió forintos – nyereségbe csapott át.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Új hirdetési lehetőség a márkáknak, gamerek millióihoz juthatnak el

Egyedülálló, interaktív hirdetési lehetőségeket hoz az élő gaming streaming világába Magyarországon a Publicis Groupe Hungary és az inStreamly platform együttműködése. A megállapodásnak köszönhetően az ország legnagyobb kreatív, média és digitális ügynökségének ügyfelei élő adásba...

Kiderült, mikor lesz jövőre a MOZ.GO

Jövőre június 18-án indul a négy napos MOZ.GO – Magyar Mozgókép Fesztivál a Veszprém-Balaton régióban közel 10 helyszínen. Az eseményen a legújabb hazai filmekkel, televíziós és streaming alkotásokkal, sztárokkal és életműdíj-átadóval várják az érdeklődőket....

Megható reklámfilmmel ünnepli a karácsonyt a Telekom

Az embereket egymástól elválasztó láthatatlan, de nagyon is érzékelhető falak áttöréséről szól a Telekom idei karácsonyi kampánya. Magyarország mellett a Deutsche Telekom Csoport kilenc másik európai országában bemutatott alkotás üzenete, hogy a bennünket körülvevő...

Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup

Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350...

Így várja az ünnepi rohamot a GLS

Az ünnepi időszak minden évben különleges felkészülést igényel – a GLS Hungary egész éves adatvezérelt működésének és előrelátó tervezésének köszönhetően idén is készen áll, hogy az ünnepi csúcsforgalom alatt is időben célba érjenek a...

Átalakul az ingatlanpiac: egyre nehezebb eladni az ilyen házakat

A szülők legyenek annyira közel, hogy tudjanak segíteni, de velük egy fedél alatt élni nem szeretnének a fiatalok - összegzi tapasztalatait Bognár Katalin a GDN Ingatlanhálózat - GARDEN City irodájának vezetője. A fővárosban és...

Komolyabban veszik a cégek a generációváltást

Az utóbbi évek felmérései azt mutatták, hogy ugyan foglalkoznak a magyar, magántulajdonú vállalkozások a generációváltás témájával, nem a téma fontosságának megfelelő súllyal teszik azt. Azonban a legfrissebb kutatás alapján a trend fordulni látszik. Egyre...

Kiderült, mi hajtja a zöldhiteleket

A Magyar Nemzeti Bank adatai szerint a teljes zöld vállalati és önkormányzati hitelállomány 2020 végi 69 milliárd forintról több mint kilencszeresére nőtt, elérve a 633,45 milliárd forintot 2024 közepére. A bank a vállalati szegmensben...

A jövőben máshogy vásárolunk majd az IKEA-ban

Innovatív és izgalmas megoldásokkal járul hozzá a vásárlói élmény forradalmasításához az IKEA. A soroksári áruház új CGI videójával a jövő IKEA-élményét mutatja be, mindezt szórakoztató és figyelemfelkeltő módon a legújabb technológiák segítségével. A futurisztikus...

Ez a legfontosabb a munkavállalóknak a fizetés mellett

A világtörténelemben a Z-generáció a valaha élt legnépesebb generáció, egyes kutatások szerint pedig néhány év múlva a munkaerőpiac közel 30 százalékát teszik majd ki. Éppen ezért rendkívül fontos, hogy a munkáltatók megfelelően illesszék őket...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Megvannak 2024 legjobb játékai

Az Ország Játéka verseny immár tizenegyedik alkalommal hívta játszani a kicsiket és a nagyokat. A JátékNet szervezésében a több hetes megmérettetés során nyolc kategóriában választhatta ki mind a zsűri, mind a közönség a kedvenceit....

Új hirdetési lehetőség a márkáknak, gamerek millióihoz juthatnak el

Egyedülálló, interaktív hirdetési lehetőségeket hoz az élő gaming streaming világába Magyarországon a Publicis Groupe Hungary és az inStreamly platform együttműködése. A megállapodásnak köszönhetően az ország legnagyobb kreatív, média és digitális ügynökségének ügyfelei élő adásba...

Kiderült, mikor lesz jövőre a MOZ.GO

Jövőre június 18-án indul a négy napos MOZ.GO – Magyar Mozgókép Fesztivál a Veszprém-Balaton régióban közel 10 helyszínen. Az eseményen a legújabb hazai filmekkel, televíziós és streaming alkotásokkal, sztárokkal és életműdíj-átadóval várják az érdeklődőket....

Megható reklámfilmmel ünnepli a karácsonyt a Telekom

Az embereket egymástól elválasztó láthatatlan, de nagyon is érzékelhető falak áttöréséről szól a Telekom idei karácsonyi kampánya. Magyarország mellett a Deutsche Telekom Csoport kilenc másik európai országában bemutatott alkotás üzenete, hogy a bennünket körülvevő...

Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup

Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...