- Hirdetés -

Autós média: egy kivételével nem nagy biznisz

|

Az autós témakörre szakosodott médiacégek közül az egyik szereplő nagyot kaszál. A többiek árbevétel és eredményesség terén is meglehetősen szolidan teljesítenek.

Megnéztük néhány autós témára szakosodott médiacég tavalyi üzleti beszámolóját. Nyilván ez nem számít teljes piaci áttekintésnek, hiszen egyes autós médiatermékek nagy kiadóvállalatokhoz tartoznak. Így például azt nem tudni, hogy mennyivel járul hozzá a cég teljes árbevételéhez az Auto Bild (Ringier Axel Springer), az Autó Magazin és a Vezess.hu (Central), valamint az Autó-Motor (Mediaworks).

A kifejezetten autós tematikára szakosodott médiatermékek közül magasan kiemelkedik a Schibsted tulajdonában lévő Használtautó Kft. Ez a cég nemcsak a névadó Használtautó.hu-t, hanem magazinos tartalmat nyújtó site-ot (Autónavigátor) is működtet.

A Használtautó Kft. nettó árbevétele tavaly 308 millió forinttal nőtt és így elérte az 1,59 milliárd forintot. A cég vastagon nyereséges: 2015-ben 438 millió, tavaly 532 millió forint adózott eredményt produkáltak.

Aztán egy nagy szakadék következik, a Totalcar.hu Kft. ugyanis majdnem pontosan tizedakkora éves árbevételt tud felmutatni, mint a Használtautó. Ez egészen pontosan az elmúlt évben 152 millió forintot jelentett, ami több a korábbi év 136 millió forintos bevételénél. A Totalcar nem egy nyereséggyár, 2015-ben 14 millió, 2016-ban 5,6 millió forint profittal örvendeztették meg a tulajdonost.

Az Autósport és Formula nevű magazint jelenteti meg, valamint könyvkiadással is foglalkozik a Beta Press Kft. Ahhoz képest, hogy milyen rétegterületre szakosodtak, nem is teljesít rosszul a cég, hiszen tavaly 136 millió forint volt a nettó árbevételük, ráadásul ez majdnem duplája a korábbi évi bevételnek. A nyereségük azonban elég szerény volt, 2015-ben 1,9 millió, tavaly 2 millió forint.

Az Auto News Kft. két fő termékének az Az Autó és a Retro Mobil havilapok számítanak. Az elmúlt évben ebből 82,2 millió forint bevételük volt, ami szolid – 2,3 millió forintos – növekedést jelent a korábbi évhez képest. Mindehhez azonban negatív előjelű adózott eredmény társul, ugyanis a tavalyi évet 11,3 millió forintos veszteséggel zárták.

Az Oldtimer Média Kft. jelenteti meg a Veterán Autó és Motor, valamint az Oldtimer and Youngtimer című lapokat. 2015-ben 58,7 millió forint nettó árbevételt ért el a kiadó, amit 2016-ban 63,3 millió forintra tudtak növelni. Mindehhez tavalyelőtt 6,2 millió, tavaly 2,1 millió forint eredmény társult.

Érdekességképpen megnéztük, hogyan teljesít egy sajtópiaci mikrovállalkozás. Az Autó és Stílus Kft. a névadó magazint adja ki, ami kéthavonta kerül ki a standokra. Ebből a tevékenységből tavaly 12,7 millió forintot hoztak összel, azaz lapszámonként 2,1 millió forint bevételük volt. Mindehhez 2016-ban 334 ezer forint veszteség társult.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Rekord karácsonyi forgalomra készül a Kifli.hu

A Kifli.hu online szupermarket 400 futárral és 300 kiszállító gépkocsival készül a karácsonyi vásárlói rohamra. A normál időszaki forgalom nagyjából dupláját hozó ünnep előtti csúcsszezonban napi 80 ezer táskát készítenek majd össze a Kifli-raktárban,...

Különleges karácsonyi vásárok

A karácsonyi vásárokról talán legtöbbünknek ugyanaz jut eszébe: fagyos esték, forralt bor, sült gesztenye, fabódék és kézműves ajándékok. Akik azonban idén a megszokottól eltérően ünnepelnék a karácsonyt, és megismerkednének különböző kultúrák különböző karácsonyi tradícióival,...

Így segítünk az ünnepek idején

Karácsonykor legtöbben beteg, hátrányos helyzetű vagy nehéz sorsú gyermekek javára terveznek adományozni – derült ki a Yettel karácsonyi szokásokat vizsgáló friss országos reprezentatív kutatásából. Sokan szeretnék tudni, pontosan mi az, amire az adományozottnak szüksége...

Nagyot nőtt a mobilfizetések száma

Tíz hónap alatt 469 milliárd forintnál többet költöttek a K&H-sok az okoseszközökkel. Ez 58 százalékkal haladja meg az egy évvel korábbit, míg 2022 azonos időszakával összevetve 180 százalékos többletről van szó. Az Apple Pay-fizetések...

Jön a Marsra magyar! karácsonyi különkiadása

December 22-én karácsonyi különkiadással jelentkezik a Magyar Telekom és a KMH Film koprodukciójában készült Marsra magyar! sorozat. A speciális epizód kiemelt nézettségű műsorsávba került az RTL-en, és az RTL+-on is elérhető lesz. A Marsra...

A digitális piac nagyágyúi trendekről és feladatokról – 1. rész

Izgalmas változásokat hozott az elmúlt egy év a hazai digitális piacon. A jelen és a jövő trendjeiről, a legfontosabb feladatokról kérdeztük a digitális piac legmeghatározóbb személyeiségeit bemutató Top 50-es listánk élmezőnyében végzett vezetőket.   Az...

Elindult a Budapest Airport munkáltatói márka kampánya

A VINCI Airports által üzemeltetett Budapest Airport hisz abban, hogy a tehetség mindenkiben megvan, de akkor csillan meg igazán, ha megtalálja a helyét. Ahhoz azonban, hogy megtaláljuk azt a munkakört, amiben valóban szárnyalhatunk, először...

Megvannak a legjobb mobilfotók

Több mint 650 ezer nevezés közül választotta ki a zsűri a legjobb műveket a HUAWEI XMAGE Awards nemzetközi mobilfotós pályázatán. Az idei nyertes alkotások között olyan képek szerepelnek, amelyek a hétköznapi élet szépségét új,...

Ügynökséget választott a KÖKI Bevásárlóközpont

A hazai gyakorlatban nem túl gyakori, hogy egy ügyfél visszatér a korábbi ügynökségéhez. Márpedig a KÖKI Bevásárlóközpont esetében pontosan ez történt: 2020 és 2022 között az Insomnia egyszer már ellátta a KÖKI full service...

Keveset tesznek a cégek a globális felmelegedés lassításáért

A vállalatok még mindig nem fordítanak elegendő figyelmet a Párizsi Megállapodás kulcsfontosságú céljainak teljesítésére, amivel 1,5 Celsius-fok alatt maradhatna a globális felmelegedés mértéke – derül ki az EY nemzetközi klímaaktivitási barométeréből. Tízből csupán négy...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

A metaverzumban növelik beruházásaikat a vállalatok

Bár az ipari metaverzum megvalósulása még nem a mindennapok gyakorlata, már most egyre több vállalat számára válik valós üzleti előnyöket biztosító technológiai platformmá – mutat rá a Siemens, az S&P Global Market Intelligence és...

Rekord karácsonyi forgalomra készül a Kifli.hu

A Kifli.hu online szupermarket 400 futárral és 300 kiszállító gépkocsival készül a karácsonyi vásárlói rohamra. A normál időszaki forgalom nagyjából dupláját hozó ünnep előtti csúcsszezonban napi 80 ezer táskát készítenek majd össze a Kifli-raktárban,...

Különleges karácsonyi vásárok

A karácsonyi vásárokról talán legtöbbünknek ugyanaz jut eszébe: fagyos esték, forralt bor, sült gesztenye, fabódék és kézműves ajándékok. Akik azonban idén a megszokottól eltérően ünnepelnék a karácsonyt, és megismerkednének különböző kultúrák különböző karácsonyi tradícióival,...

Így segítünk az ünnepek idején

Karácsonykor legtöbben beteg, hátrányos helyzetű vagy nehéz sorsú gyermekek javára terveznek adományozni – derült ki a Yettel karácsonyi szokásokat vizsgáló friss országos reprezentatív kutatásából. Sokan szeretnék tudni, pontosan mi az, amire az adományozottnak szüksége...

Nagyot nőtt a mobilfizetések száma

Tíz hónap alatt 469 milliárd forintnál többet költöttek a K&H-sok az okoseszközökkel. Ez 58 százalékkal haladja meg az egy évvel korábbit, míg 2022 azonos időszakával összevetve 180 százalékos többletről van szó. Az Apple Pay-fizetések...

Don't Miss

Nemzetközi ügynökségi hálózat tagja lett a Positive Adamsky

A Positive Adamsky csatlakozott a MISSION HUBS független nemzetközi ügynökségi hálózathoz. Ez az együttműködés a cégcsoport régóta tervezett külpiaci stratégiájának kiemelt lépése, amely a nemzetközi jelenlét erősítését és a globális partnerkapcsolatok bővítését célozza.A londoni...

Fontos európai díjat nyert a magyar HR vezető

Komáromi Zsófiának, a Publicis Groupe Hungary Chief Talent Officerének és a Publicis Groupe CEE Talent Transformation Partnerének ítélték oda a 2024-es HR Diversity Champion of the Year kategóriadíját a European Diversity Awards-on. Az egyik...

Lengyel vezető a dentsu új régiójánál

A dentsu globális kreatív-, marketing- és médiaügynökségi hálózatának EMEA régiós vezetése bejelentette a DACH (Németország, Ausztria, Svájc) és a CEE (Közép-Kelet-Európa) piaci területek összevonását egy új, egységes Közép-Európa régió formájában. Az új Közép-Európa klaszter...

Logó és arculattervezést segítő könyvet adott ki a [brandguide]

Megjelent a legújabb logó- és arculattervezés témájú szakkönyv a kiadásában. Egy szokatlan és egyedi formátumban: feltett kérdésekkel segíti a könyv a logó- és arculattervezés folyamatát. A könyv nem csak szorosan szakmabeliekhez szól, hanem...

A hazai kortárs művészet előtt tiszteleg az ACG

Idén ünnepli 20. születésnapját a hazai kreatív szektor megkerülhetetlen szereplője, az ACG. Az évforduló apropóján az ügynökség egy egyedülálló kiadványban, az ACG TWENTY Bookazine-ban tiszteleg azon hazai kortárs alkotók előtt, akik munkásságából az elmúlt...