Az autós témakörre szakosodott médiacégek közül az egyik szereplő nagyot kaszál. A többiek árbevétel és eredményesség terén is meglehetősen szolidan teljesítenek.
Megnéztük néhány autós témára szakosodott médiacég tavalyi üzleti beszámolóját. Nyilván ez nem számít teljes piaci áttekintésnek, hiszen egyes autós médiatermékek nagy kiadóvállalatokhoz tartoznak. Így például azt nem tudni, hogy mennyivel járul hozzá a cég teljes árbevételéhez az Auto Bild (Ringier Axel Springer), az Autó Magazin és a Vezess.hu (Central), valamint az Autó-Motor (Mediaworks).
A kifejezetten autós tematikára szakosodott médiatermékek közül magasan kiemelkedik a Schibsted tulajdonában lévő Használtautó Kft. Ez a cég nemcsak a névadó Használtautó.hu-t, hanem magazinos tartalmat nyújtó site-ot (Autónavigátor) is működtet.
A Használtautó Kft. nettó árbevétele tavaly 308 millió forinttal nőtt és így elérte az 1,59 milliárd forintot. A cég vastagon nyereséges: 2015-ben 438 millió, tavaly 532 millió forint adózott eredményt produkáltak.
Aztán egy nagy szakadék következik, a Totalcar.hu Kft. ugyanis majdnem pontosan tizedakkora éves árbevételt tud felmutatni, mint a Használtautó. Ez egészen pontosan az elmúlt évben 152 millió forintot jelentett, ami több a korábbi év 136 millió forintos bevételénél. A Totalcar nem egy nyereséggyár, 2015-ben 14 millió, 2016-ban 5,6 millió forint profittal örvendeztették meg a tulajdonost.
Az Autósport és Formula nevű magazint jelenteti meg, valamint könyvkiadással is foglalkozik a Beta Press Kft. Ahhoz képest, hogy milyen rétegterületre szakosodtak, nem is teljesít rosszul a cég, hiszen tavaly 136 millió forint volt a nettó árbevételük, ráadásul ez majdnem duplája a korábbi évi bevételnek. A nyereségük azonban elég szerény volt, 2015-ben 1,9 millió, tavaly 2 millió forint.
Az Auto News Kft. két fő termékének az Az Autó és a Retro Mobil havilapok számítanak. Az elmúlt évben ebből 82,2 millió forint bevételük volt, ami szolid – 2,3 millió forintos – növekedést jelent a korábbi évhez képest. Mindehhez azonban negatív előjelű adózott eredmény társul, ugyanis a tavalyi évet 11,3 millió forintos veszteséggel zárták.
Az Oldtimer Média Kft. jelenteti meg a Veterán Autó és Motor, valamint az Oldtimer and Youngtimer című lapokat. 2015-ben 58,7 millió forint nettó árbevételt ért el a kiadó, amit 2016-ban 63,3 millió forintra tudtak növelni. Mindehhez tavalyelőtt 6,2 millió, tavaly 2,1 millió forint eredmény társult.
Érdekességképpen megnéztük, hogyan teljesít egy sajtópiaci mikrovállalkozás. Az Autó és Stílus Kft. a névadó magazint adja ki, ami kéthavonta kerül ki a standokra. Ebből a tevékenységből tavaly 12,7 millió forintot hoztak összel, azaz lapszámonként 2,1 millió forint bevételük volt. Mindehhez 2016-ban 334 ezer forint veszteség társult.