A fiatalok előnyben részesítik az elektronikus banki szolgáltatásokat, nagyobb arányban használják az internetbankot és a banki mobilalkalmazást az idősebbek.
A CIB Bank reprezentatív kutatása szerint a 18–24 éves korosztály sok szempontból mást vár el a pénzügyi szolgáltatóktól, mint általában a lakosság. Az okostelefonos applikációt a teljes lakosság nagyjából egyharmada tartja fontos követelménynek a bankjával kapcsolatban, miközben a 18–24 éveseknél 45 százalékos ez az arány. A kutatás szerint e generáció 93 százaléka szokott mobileszközön internetezni, míg a teljes lakosság körében az arány 77 százalék.
A 18–24 évesek 90 százalékának van okostelefonja, 87 százalékuk pedig szokott applikációkat letölteni rá. Azok, akiknek már van bankkapcsolatuk, a pénzintézetük mobilalkalmazását is nagyobb arányban használják, mint a teljes lakosság: a 18–24 év közöttiek 29 százaléka nyilatkozott úgy, hogy letöltötte bankja applikációját, míg a teljes lakosság körében ez az arány 19 százalék. A banki mobilalkalmazást még nem használó fiatalok 60 százaléka azonban nyitott arra, hogy egy éven belül elkezdje használni az applikációt.
Az internetbank is népszerűbb a fiatalok körében: a 18–24 évesek 73 százaléka intézett banki ügyet az elmúlt egy évben ezen a csatornán, míg a teljes lakosságra nézve ez az arány 69 százalék. A 18–24 évesek 53 százaléka szokott internetbankban átutalásokat végezni, 51 százalék ellenőrzi számlaegyenlegét, 12 százalék használja információszerzésre az internetbankot, 10 százalék pedig mobiltelefon feltöltésére.
A 18–24 évesek közel háromnegyede számára a bankválasztásban fontos szempont, hogy az adott pénzintézet milyen díjakon kínálja termékeit.