Jövőre nagyjából egymilliárd dollárt szán műsorgyártásra az Apple, a társaság valószínűleg a streaming videó piacból hasítana ki magának nagyobb szeletet. Nem lesz ugyanakkor könnyű dolga, hiszen az HBO például kétszer ennyit fordít műsorok készítésére egy évben, míg a Netflix hatmilliárd dollárt szán erre a célra.
A tervek szerint az Apple egyedül jövőre tíz showműsort gyárt, vagy vásárol majd. Eddie Cue alelnök az HBO Trónok harca című sorozatához hasonló zsánerű, jó minőségű műsorokat ígér, s ehhez várhatóan videóra összpontosító új szolgáltatást is indít – írja az MTI a The Wall Street Journalre hivatkozva.
A tartalomgyártást két hollywoodi veterán, a Sonytól elcsábított Jamie Erlicht és Zack Van Amburg irányítja majd. A két szakember júniusban csatlakozott az Apple Los Angeles-i irodájához, ahol az Apple zenei részlegétől vették át a műsorgyártással és -vásárlással kapcsolatos feladatokat. Sajtóhírek szerint már tárgyalnak Hollywood ismert színészeivel leendő forgatásokról.
Az Apple-nek egyébként már benne van az online videó üzletben a digitális zenei és videóanyagok lejátszására alkalmas iTunes szolgáltatás révén. Ez tavaly több mint 4 milliárd dolláros bevételt hozott a cégnek, ám a bevétel a Netflix és az Amazon streaming tartalomszolgáltatásainak bővülésével párhuzamosan folyamatosan csökken.
Elemzők felhívják a figyelmet arra, hogy az internetes streaming szolgáltatások térhódítása lassan teljesen véget vet a blu-ray- és a DVD-kölcsönzéseknek. Az Amazon például éppen a napokban zárta be egyik európai kölcsönző-szolgáltatását, a Lovefilmet. A streaming szolgáltatások – mint a Netflix vagy a Hulu – sikere pedig egyre több céget indít arra, hogy ezen a piacon is próbálkozzék. A Walt Disney nemrégiben jelentette be: mozifilmjeit kivonja a Netflixről és saját streaming szolgáltatást indít.