Forradalom zajlik a pénzügyekben Ákos Tamás, a CIB Bank lakossági üzletágért felelős vezérigazgató-helyettese szerint, aki az Internet Hungary-n tartott előadásában arról is beszélt, hogyan áll a pénzintézet a digitalizációval.
Viszonylag későn indult el saját mobilalkalmazásával a CIB Bank, azonban az eredmények biztatóak – derült ki Ákos Tamás előadásából. Az ügyfeleik 21 százaléka használja a megoldást, ami több mint 130 ezer felhasználót jelent. Ez a szám azért is figyelemreméltó, mert egy felmérés szerint a hazai bankok mobil applikációit átlagosan az ügyfeleik 11 százaléka használja.
Ákos Tamás szerint vannak olyan időszakok, amikor újraírják a szabályokat és most a pénzügyi szektor egy ilyen fázisban van. A CIB vezérigazgató-helyettese szerint azt nem lehet még látni, hogy mi lesz a folyamat vége, hogy jön-e egy Uberhez hasonló szolgáltató a pénzügyi szektorban és elveszi a hagyományos szolgáltatók elől a lehetőségeket, vagy éppen fordítva, újakat hoz a piacnak.
Az jól látszik, hogy a bankok „elaludtak”, hiszen volt nagyjából 20 évük, hogy átálljanak egy új modellre, azonban ezt nem tették meg.
Ákos Tamás beszámolt a jelentősebb fejlesztésekről, így például már távolról is lehet számlát nyitni, hitelt igényelni, a CIB-nél például a mobilalkalmazáson keresztül akár 7 perc alatt folyósíthatnak kölcsönt, ha minden feltétel adott.
Az is jól látszik ugyanakkor, hogy egy pontos túl nem megy egyedül, vagyis a bankoknak szövetségeseket kell keresniük az innovációban. Kellenek a fintech cégek, kisebb vállalkozások, akik ezt jobban, hatékonyabban csinálják.