A Google javaslatot terjesztett elő egy önálló felületen elérhető vásárlói árösszehasonlító keresőprogram létrehozására az Európai Bizottság nagy összegű bírsága kifizetésének elkerülése érdekében. Az EB még júniusban rótt ki rekordösszegű, 2,4 milliárd eurós büntetést a cégre.
A Google olyan felület létrehozására tett javaslatot, amely más hasonló oldalakhoz hasonló módon a találati listában megjelenő valamennyi hirdetést a keresőoldal első lapján, annak tetején helyezi el a termék fényképeivel és árával együtt – írja az MTI. A lépésről Al Verney, a társaság szóvivője számolt be, egyben reményét fejezte ki, hogy a javaslat megfelel az uniós bizottság elvárásainak azáltal, hogy Google Shopping néven elérhető szolgáltatása lehetővé teszi a versenytársai számára, hogy neveik feltüntetése mellett az ő találatai is megjelenjenek a cég keresési eredményeiben.
A méltányosság érdekében a Google-től külön entitásként működő szolgáltatás a vállalatcsoport részét képezi, ugyanakkor saját bevételeit felhasználja hirdetésekre, valamint a többi versenytársával együtt, velük megegyező módon vesz részt a reklámaukciókon – tette hozzá a szóvivő.
A Google amerikai internetes óriásvállalat szeptember közepén fellebbezést nyújtott be az Európai Bizottság által a trösztellenes szabályok megsértése miatt kiszabott bírság ellen. Az uniós versenyjogi hatóság azért szabta ki júniusban a rekordösszegű, 2,4 milliárd eurós (több mint 2,7 milliárd dollár) büntetést, mivel úgy látta, hogy a Google visszaélt a keresőszolgáltatások piacán élvezett fölényével azzal, hogy saját kereskedelmi szolgáltatásait előrébb, a versenytársakét pedig hátrébb sorolta a találatok között. A határidő szeptember 28-án, csütörtökön jár le.
Az uniós hatóságok júniusban két másik, még vizsgálati szakaszban lévő ügyben is arra az előzetes következtetésre jutottak, hogy a Google visszaélt erőfölényével: az Android operációs rendszer és az AdSense hirdetési platform vonatkozásában.