A vállalatok 77 százaléka szenvedett el informatikai támadást az elmúlt 12 hónap alatt. A DDoS és a POS rendszerek elleni támadások növekvő száma – különösen a karácsonyi időszakban, amikor nő a vásárlók száma is – tovább súlyosbítja a helyzetet és csak még vonzóbb célponttá teszi a kiberbűnözők számára – derül ki a Kaspersky Lab IT Security Economics jelentéséből.
A kutatások azt mutatják, hogy robbanásszerű növekedés volt mind a DDoS támadások, mind a POS terminálok elleni támadások számában. Ez azt jelenti, hogy idén is nagy valószínűséggel ilyen típusú támadásokra számíthatunk az ünnepi szezon alatt.
Idén számos nagy horderejű kiberbiztonsági feltörést láthattunk nagy márkák fizetési rendszere ellen, például a Chipotle, a Hyatt Hotels és a Forever 21 oldalát is meghekkelték. A Kaspersky Lab legfrissebb DDoS jelentése szerint is jelentős növekedést tapasztalhatunk a botnetes DDoS támadások számában és földrajzi terjedésében: a harmadik negyedévben 98 országban detektáltak ilyen támadásokat.
A helyzet kifejezetten releváns az év végi időszakban, amikor a kereskedelem intenzív rohamokra számít nemcsak a boltokban, hanem az online felületeken is. Épp ezért ez nemcsak a kereskedőknek kifizetődő időszak, hanem a kiberbűnözőknek is, akik egy sikeres támadás következményeként – például a POS terminálokat belépési pontként használhatják célzott támadásokhoz – busás haszonnal gazdagodhatnak.
„Tekintettel az idei támadások nyilvánvaló növekedésére, javasoljuk a vállalkozásoknak, – kiváltképp a kereskedőknek – hogy legyenek éberek az ünnepi szezonban, amikor megnőnek a fizetési rendszerek kockázatai köszönhetően a DDoS támadásoknak. Ezek a támadások magukban foglalhatnak váltságdíj követelést, vagy egyszerűen megakadályozhatják a szolgáltatást, amivel pénzügyi veszteséget és/vagy ügyfél elégedetlenséget okozhatnak. A nyilvánvaló kockázatoktól függetlenül ez egy jó alkalom lehet a cégeknek, hogy átgondolják a számítástechnikai védelmüket és fejlesszék kiberbiztonsági kultúrájukat, befektetéseiket.” – mondta Alessio Aceti, A Kaspersky Lab Vállalati Divíziójának vezetője.
Annak érdekében, hogy a kiskereskedelmi, valamint az e-kereskedelmi cégek bevételei ne csökkenjenek ezalatt a roppant jövedelmező időszak alatt a kiberbiztonsági támadások miatt, a Kaspersky Lab számos speciális megoldást nyújt és az alábbiakat javasolja:
· E-kereskedelmi felületeiket tartsák naprakészen, hiszen minden egyes frissítés kritikus javításokat tartalmazhat, amelyek által kevésbé sérülékenyek az informatikai rendszerek
· Győződjön meg arról, hogy a POS terminálok a legújabb szoftvereket futtatják, valamint változtassa meg az alapértelemezett jelszavakat
· Használjon vállalkozására szabott eredményes biztonsági megoldást, mint például a Kaspersky Embedded Systems Security programot, amely megvéd a malware támadásoktól
· Találjon megbízható szolgáltatót, aki megfelelően tudja garantálni a védelmet a kifinomult DDoS támadások ellen. Ez nem minden esetben egyenértékű a belső IT részleggel, érdemes speciális szakértőt is megbízni a feladattal. Bővebb információt a KKV-k és nagyvállalatok számára fejlesztett Kaspersky DDoS Protection-ről ezen a linken olvashat
· Képezze munkatársait a kibercsapdák elleni védelemről, valamint a kockázatok csökkentéséről
- Hirdetés -
Várják a karácsonyt a kiberbűnözők
|
- Hirdetés -
A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI
Extra fellépőkkel jön a Budapest Park első téli fesztiválja
Éjszakába nyúló fesztiválozásra számíthatnak azok, akik az ünnepek előtt egy hatalmas bulival zárnák le a 2024-es évet. A Budapest Park december 20-án és 21-én első alkalommal rendezi meg téli fesztiválját, a Winterfestet az MVM...
Csak átmeneti a megtorpanás az elektromos autók piacán
Lassulás tapasztalható idén a tisztán elektromos, hibrid és plug-in járművek (EV) iránti globális kereslet növekedésében — derül ki az EY 28 ország 19 000 fogyasztójának megkérdezésével készült nemzetközi felméréséből. Az elektromobilitás előretörése miatt a...
Kiderült, melyik a világ legnépszerűbb autója
A Toyota Corolla hosszú éveken át őrizte a világ legkelendőbb autójának címét, évről évre világszerte a legnagyobb darabszámban értékesített új autónak bizonyulva, összesített eladásban pedig egyetlen autómárka egyetlen modellje sem tud a tizenkettedik generációnál...
Az egyik leghíresebb karácsonyi dal történetét meséli el az Erste reklámfilmje
Idei karácsonyi reklámjával az Erste Csoport bemutatja a Csendes éj című karácsonyi dal születését, ami a legtöbbek számára a reményt és az összetartozást jelenti – még kétszáz évvel azután is, hogy először elhangzott. „Mindenki...
Jövőre felpöröghet az ingatlanpiac
A szektor idei, visszafogott eredményei ellenére a jövő évi kilátások már biztatóak; 2024-ben elérte a mélypontot a piac, de megkezdődött a visszarendeződés. A töretlen lendülettel fejlődő hotelpiac mellett, a ma még gyengélkedő lakóingatlan-fejlesztések prognózisai...
Ilyen autóra elég a munkáshitel
A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...
A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány
Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...
Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén
Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...
Új tablettel erősít a Honor
December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...
Minden tizedik magyar állást keres
Nem fest túl jó képet a magyar munkavállalók elégedettségéről egy friss kutatás: alig 12% érzi úgy, hogy minden szempontból jó helyen van a munkahelyén, a kisebb városokban élők között az átlagosnál is többen elégedetlenek...
- Hirdetés -