A pályakezdők nem ismerik az SSC-k kínálta lehetőségeket, miközben azok szinte mindent megadnak a leendő Y és Z generációs munkavállalóknak. A jelenleg SSC-ben dolgozók további 5-10 évre biztosan maradnának a szektorban – derül ki a Jobsgarden kutatásából.
A Shared Service Centerekben (SSC) dolgozók 70 százaléka az elkövetkező 5-10 évben is szolgáltató központokban vagy multinacionális vállalatnál tervezi építeni karrierjét, hiszen a korrekt fizetés mellé kiszámítható munkakörülményeket és értékes szakmai továbbképzéseket biztosít neki munkáltatója. További vonzó eleme az SSC-s munkavállalásnak, hogy a dolgozók akár nemzetközi karriert is építhetnek a vállalaton belül. Igaz ez a pályakezdő fiatalokra is, akik rövid időn belül szép pályaívet tudnak befutni a szolgáltató központokban, ráadásul változatos és izgalmas szakmai feladatok, fiatalos csapat és megannyi fejlődési lehetőség várja őket. A bökkenő csak az, hogy a pályakezdők 65 százalékának fogalma sincs arról, mi is az SSC.
A közel 17 éve a HR-iparág élvonalába tartozó, magyar tulajdonban lévő Jobsgarden saját, nem reprezentatív kutatása során két célcsoportot – pályakezdés előtt álló egyetemistákat és már SSC-ben dolgozó munkavállalókat – kérdezett meg a szolgáltató központok vélt és valós munkavállalói értékajánlatáról, a szervezetek ismertségéről.
Az SSC-k (Shared Service Center) szolgáltató központok, ahova nagy multinacionális cégek bizonyos üzleti folyamataikat kiszervezik. Jellemzően magasan képzett, több nyelven beszélő munkaerőt foglalkoztatnak, és gyakran keresnek pályakezdőket is. Amit cserében kínálni tudnak, az a mindennapi idegennyelv-használat, átlagnál magasabb bérezés, modern munkakörnyezet és professzionálisan szervezett munkaközösség.
A végzős egyetemisták több mint fele nem is hallott még az SSC-kről!
„A kutatás eredménye azért is érdekes, mert a jelenleg még felsőoktatási tanulmányokat folytató diákok jövőbeni munkavállalási terveikkel kapcsolatban az a kép rajzolódott ki a válaszok alapján, hogy több mint 85 százalékuk Magyarországon szeretne elhelyezkedni a diploma megszerzését követően, több mint felük kifejezetten multinacionális nagyvállalatnál kíván pályakezdőként munkát keresni. Ezeknek a kritériumoknak pedig a szolgáltató központok pontosan megfelelnek.” – mondta el Paulovics Éva, a Jobsgarden ügyvezető igazgatója.
Az SSC-k meghatározását követően a válaszadók 40 százaléka gondolta úgy, hogy az SSC-k jó lehetőséget biztosítanak a nemzetközi karrierépítéshez; ezek a munkahelyek biztosítják a szakmai továbbképzést. A fiatalok jelentős része gondolta úgy, hogy a szolgáltató központok változatos feladatokat kínálnak az ott dolgozóknak, és nagy hangsúlyt fektetnek a csapatépítésre is. Az is az SSC-k mellett szól a válaszadók szerint, hogy a nyelvtudás aktívan tartható (55 százalék) és versenyképesek a fizetések (48 százalék). Hátrányként szintén közel 50 százalék emeli ki azt, hogy vélhetően nehéz megtartani a munka-magánélet egyensúlyát, és hogy személytelen a munkavégzés.
A szolgáltató központokban dolgozók tapasztalatai cáfolják a diákok félelmeit
A jelenlegi SSC-dolgozók válaszai ezekre a félelmekre rácáfolnak: 56 százalékuk gondolja úgy, hogy rugalmas munkakörnyezetben dolgozik és a viszonylag gyakori csapatépítő tréningeknek (79 százalékuknak félévente, 14 százalékának havonta szerveznek ilyen eseményt) köszönhetően elmondható, hogy az SSC környezet kiemelt hangsúlyt fektet a munkatársak közötti jó kapcsolatra.
A munkavállalók szerint SSC-ben dolgozni jó!
A jelenleg is SSC-ben dolgozó megkérdezettek nagyobb része (77 százaléka) Magyarországon képzeli el a további karrierjét. Több mint egyharmaduk mondta azt, hogy inkább szolgáltató központban maradna (36 százalék), hasonló arányban pedig azt nyilatkozták, hogy maradnának nagyvállalatnál, de nem feltétlenül SSC-ben (35 százalék). Hazai közepes- és kisvállalkozáshoz 16 százalékuk menne tovább, egyéni vállalkozást pedig 11 százalékuk indítana a jövőben.
Előnyként a kiemelten jó fizetést (a válaszadók 72 százaléka elégedett a jelenlegi bérezésével), a munkakörnyezet minőségét és a közösséget (36 százalék) említették. A továbbképzések, oktatások a válaszadók 87 százalékának lényeges elem, ennek ellenére csupán 58 százalékuk nyilatkozott úgy, hogy jelenlegi munkahelye biztosít erre keretet.
„Az SSC munkáltatók rugalmas munkaidővel próbálják elősegíteni, hogy dolgozóik a munka-magánélet egyensúlyát sikeresen fenn tudják tartani. A válaszadók 57 százaléka havi 1-2 alkalommal dolgozhat távmunkában, sőt 20 százalékuk számára havonta 3-4 nap home office lehetőség van biztosítva.” – emelte ki Gárdus Zsuzsa, a Jobsgarden társ-ügyvezetője.
Összességében a megkérdezett dolgozók 65 százaléka elégedett az SSC-vel, mint munkahellyel és 80 százalékuk szívesen ajánlaná jelenlegi munkahelyét ismerősének is.
- Hirdetés -
Ez a pályakezdők álma
|
- Hirdetés -
A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI
Összecsaptak Európa legjobb e-sportolói
Százezer euró – ennyi volt az összdíjazása a Deutsche Telekom hétvégén lezárult e-sport bajnokságának, a T-esport Bajnokságnak. Az online eseményeken és a Budapesten, a Telekom PlayIT Show keretében megrendezett döntőben a legjobb Counter-Strike 2,...
Black Friday – így vásárolhatunk biztonságosan
Akkor is kaphatunk drága, utánvételes csomagot, ha nem rendeltünk semmit – de nem csak ezzel a módszerrel csalhatják ki a pénzünket az év végi vásárlási szezonban. Karácsony közeledtével egyre többen választják az online rendelés...
Extra fellépőkkel jön a Budapest Park első téli fesztiválja
Éjszakába nyúló fesztiválozásra számíthatnak azok, akik az ünnepek előtt egy hatalmas bulival zárnák le a 2024-es évet. A Budapest Park december 20-án és 21-én első alkalommal rendezi meg téli fesztiválját, a Winterfestet az MVM...
Csak átmeneti a megtorpanás az elektromos autók piacán
Lassulás tapasztalható idén a tisztán elektromos, hibrid és plug-in járművek (EV) iránti globális kereslet növekedésében — derül ki az EY 28 ország 19 000 fogyasztójának megkérdezésével készült nemzetközi felméréséből. Az elektromobilitás előretörése miatt a...
Kiderült, melyik a világ legnépszerűbb autója
A Toyota Corolla hosszú éveken át őrizte a világ legkelendőbb autójának címét, évről évre világszerte a legnagyobb darabszámban értékesített új autónak bizonyulva, összesített eladásban pedig egyetlen autómárka egyetlen modellje sem tud a tizenkettedik generációnál...
Az egyik leghíresebb karácsonyi dal történetét meséli el az Erste reklámfilmje
Idei karácsonyi reklámjával az Erste Csoport bemutatja a Csendes éj című karácsonyi dal születését, ami a legtöbbek számára a reményt és az összetartozást jelenti – még kétszáz évvel azután is, hogy először elhangzott. „Mindenki...
Jövőre felpöröghet az ingatlanpiac
A szektor idei, visszafogott eredményei ellenére a jövő évi kilátások már biztatóak; 2024-ben elérte a mélypontot a piac, de megkezdődött a visszarendeződés. A töretlen lendülettel fejlődő hotelpiac mellett, a ma még gyengélkedő lakóingatlan-fejlesztések prognózisai...
Ilyen autóra elég a munkáshitel
A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...
A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány
Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...
Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén
Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...
- Hirdetés -