Utolsó pillanatra hagyta az ajándékvásárlást, netán nem jut eszébe semmi igazán jó ötlet, de szeretné, ha az ajándéka valóban hasznos lenne? Nincs egyedül a gondjaival: sokak menedéke karácsony előtt az ajándékkártya.
Minden negyedik ember cserélt már vissza ajándékba kapott terméket az NRC Médiakutató és a MediaMarkt közös, októberi reprezentatív felmérése szerint. Elsősorban azért, mert az nem felelt meg számára (36%). A műszaki áruházak egyébként sem az impulzusvásárlás területei, hiszen ilyenkor számos, kifejezetten személyes tényezőt kell figyelembe vennie az ajándékozónak. Akik a kutatás szerint ezen felül a megajándékozott valamely márkához való vonzalma, valamint praktikus szempontok, mint a méret, teljesítmény, egyéb funkciók és az ár sajátos, egyéni metszete alapján szeretnek választani. A vásárlást tervezők 35%-a ezek alapján előre kiválasztja a megvásárolni kívánt terméket szeretteinek, 44%-a pedig, ha nem is dönt a konkrét készülékről, már legalább tudja mik lesznek a legfontosabb szempontjai.
Még így is előfordulhat, hogy nem ismerjük az ajándékozott pontos igényeit, esetleg nincs időnk kiválasztani és vásárolni, viszont nem szeretnénk csalódást okozni. Kézenfekvő döntés ilyen esetben az ajándékkártya, hiszen gyakorlatilag nem lehet vele tévedni, és a megajándékozott sem szórhatja el – a készpénzzel ellentétben – nagyon másra az így kapott összeget. „Az ajándékkártya értékesítés szempontjából egyértelműen a karácsonyi időszak a legkiemelkedőbb, ezt követi a ballagási, majd az esküvői szezon – ismerteti tapasztalatait Szánthó Balázs, a MediaMarkt Árkád ügyvezető igazgatója. – A kártya praktikus előnyeinek köszönhetően évről évre nő a kártyaértékesítések száma.”
Kifejezetten praktikus megoldás például családon belül, amikor különböző generációk szeretnék meglepni egymást valamilyen hasznos ajándékkal. Szánthó szerint akkor is jó megoldás, ha csak hozzájárulni szeretnénk, akár többen is a vásárláshoz, a kártya ugyanis a saját értékénél nagyobb vásárlásokhoz is felhasználható, ha a különbözetet megfizetik. A tapasztalatok szerint azok is szeretik ezt a megoldást, akik bár tudják, hogy a megajándékozott nagyon szeretne egy bizonyos műszaki cikket, de nem biztosak benne, hogy mások nem gondoltak-e már ugyanerre. A félelmük nem alaptalan: a kutatás szerint a visszacserélés negyedik leggyakoribb oka (21 %), hogy az illetőnek már volt ugyanolyan terméke.
Az ajándékkártyák MediaMarkt kínálatában szinte bármely termékre beválthatóak és többféle címletben elérhetőek. Ráadásul az egyenleget nem kötelező egyben levásárolni, a fennmaradó összeg pedig az utolsó vásárlást követően még 5 évig felhasználható.
- Hirdetés -
Karácsony: ez az ajándék egyre népszerűbb
|
- Hirdetés -
A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI
Ők kapták idén a Hégető Honorka Díjakat
2024-ben összesen 72 videós és 11 fotós nevezés érkezett az RTL korábbi szerkesztő-riportere, a 2001-ben elhunyt Hégető Honorka emlékére létrehozott pályázatra. A zsűri hat pályaművet díjazott, amelyek többek között a magyarországi iskolarendszer helyzetét, az...
Összecsaptak Európa legjobb e-sportolói
Százezer euró – ennyi volt az összdíjazása a Deutsche Telekom hétvégén lezárult e-sport bajnokságának, a T-esport Bajnokságnak. Az online eseményeken és a Budapesten, a Telekom PlayIT Show keretében megrendezett döntőben a legjobb Counter-Strike 2,...
Black Friday – így vásárolhatunk biztonságosan
Akkor is kaphatunk drága, utánvételes csomagot, ha nem rendeltünk semmit – de nem csak ezzel a módszerrel csalhatják ki a pénzünket az év végi vásárlási szezonban. Karácsony közeledtével egyre többen választják az online rendelés...
Extra fellépőkkel jön a Budapest Park első téli fesztiválja
Éjszakába nyúló fesztiválozásra számíthatnak azok, akik az ünnepek előtt egy hatalmas bulival zárnák le a 2024-es évet. A Budapest Park december 20-án és 21-én első alkalommal rendezi meg téli fesztiválját, a Winterfestet az MVM...
Csak átmeneti a megtorpanás az elektromos autók piacán
Lassulás tapasztalható idén a tisztán elektromos, hibrid és plug-in járművek (EV) iránti globális kereslet növekedésében — derül ki az EY 28 ország 19 000 fogyasztójának megkérdezésével készült nemzetközi felméréséből. Az elektromobilitás előretörése miatt a...
Kiderült, melyik a világ legnépszerűbb autója
A Toyota Corolla hosszú éveken át őrizte a világ legkelendőbb autójának címét, évről évre világszerte a legnagyobb darabszámban értékesített új autónak bizonyulva, összesített eladásban pedig egyetlen autómárka egyetlen modellje sem tud a tizenkettedik generációnál...
Az egyik leghíresebb karácsonyi dal történetét meséli el az Erste reklámfilmje
Idei karácsonyi reklámjával az Erste Csoport bemutatja a Csendes éj című karácsonyi dal születését, ami a legtöbbek számára a reményt és az összetartozást jelenti – még kétszáz évvel azután is, hogy először elhangzott. „Mindenki...
Jövőre felpöröghet az ingatlanpiac
A szektor idei, visszafogott eredményei ellenére a jövő évi kilátások már biztatóak; 2024-ben elérte a mélypontot a piac, de megkezdődött a visszarendeződés. A töretlen lendülettel fejlődő hotelpiac mellett, a ma még gyengélkedő lakóingatlan-fejlesztések prognózisai...
Ilyen autóra elég a munkáshitel
A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...
A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány
Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...
- Hirdetés -