Az IKO Holdingban és az Atmediában is részesedést szerzett a Mészáros Lőrinc érdekeltségi körébe tartozó Opus-csoport egy tőkealapon keresztül.
Az ügyletek eredményeként a tőzsdei társaság érdekeltségében lévő Status Capital Kockázati Tőkealap-kezelő Zrt. az IKO-csoport és az Atmedia Kft. fölött is 17-17 százalékos befolyást szerez. A tulajdonszerzések a társaságokban elővásárlási joggal rendelkező tagok lemondó nyilatkozataival hatályosulnak – idézi az MTI a BÉT honlapján közzétett bejelentést.
A Status MPE Magántőkealap a H-SK Reklám Kft. 17 százalékos, IKO Holdingban lévő üzletrészét vásárolja meg. Az IKO-csoportot – azon belül 5 céget – tulajdonló és irányító holding többek között műsorgyártással, értékesítéssel és kábeltelevízió-disztribúcióval, illetve hírességek közvetítésével foglalkozó médiavállalkozás. Az IKO a TV2 cégcsoport stratégiai partnere és legnagyobb beszállítója.
A Status Capital Magántőkealap 25,2 százalékos tulajdonszerzésének célja a Visus Invest Kft.-ben a Visus résztulajdonában lévő Atmedia Kft. fölötti 17 százalékos befolyás megszerzése volt. Az Atmedia Magyarország legnagyobb televíziós reklámértékesítő társasága, a cég értékesíti többek között az MTVA, a TV2-csoport, valamint számos tematikus gyermek-, sport-, szórakoztató-, film- és zenei televíziós kereskedelmi csatorna reklámidejét. Az Atmedia tavalyi nettó árbevétele meghaladta a 27,8 milliárd forintot, adózott eredménye pedig kevéssel több mint 1,1 milliárd forint volt. Az Atmedia a múlt héten jelentette be, hogy a jövő év elejétől az online hirdetési felületek értékesítésének piacán is megjelenik. Ügyfelei között lesz a Lapcom csoport, illetve a TV2-csoport és az MTVA internetes felületeit is ők értékesítik majd.
A Status MPE Magántőkealap nyilvántartásba vételét idén júliusban kezdeményezte a Status Capital, melynek a 6,5 milliárd forintos jegyzett tőkével működő Status MPE mellett kezelésébe tartozik a Status Energy Magántőkealap is. A Status Capital Zrt.-t 75 százalékban Mészáros Lőrinc, 25 százalékban pedig az Opus Global Nyrt. tulajdonolja.
- Hirdetés -
Tovább terjeszkedik a médiapiacon Mészáros Lőrinc
|
- Hirdetés -
A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI
Ilyen autóra elég a munkáshitel
A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...
A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány
Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...
Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén
Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...
Új tablettel erősít a Honor
December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...
Minden tizedik magyar állást keres
Nem fest túl jó képet a magyar munkavállalók elégedettségéről egy friss kutatás: alig 12% érzi úgy, hogy minden szempontból jó helyen van a munkahelyén, a kisebb városokban élők között az átlagosnál is többen elégedetlenek...
Black Friday: ekkora kedvezmény kell a sikerhez
Az idei Black Friday szezonban a fogyasztók várhatóan többet vásárolnak majd, mint tavaly, de mindenképpen felkészültebben: hiszen 38 százalékuk már használta, vagy tervezi használni a generatív mesterséges intelligenciát az akciós ajánlatok felkutatására - derül...
Még több európai kupameccs lesz a Sport TV-n
Tovább erősödik a Sport TV 2024-25-ös futballprogramja, az UEFA Bajnokok Ligája, illetve a portugál és török bajnokság mellé csatlakozik az UEFA Európa-liga és Konferencialiga. Még több nemzetközi sztárcsapat és magyar játékosok kerülnek ennek köszönhetően...
Átalakuló streamingvilág
A reklámmal támogatott konstrukciók bevezetése, az élő közvetítések számának növelése – többek között ezekkel a lépésekkel reagálnak a streamingpiac meghatározó szereplői az előfizetésekre épülő modellnél tapasztalt megtorpanásra. Bár itthon is egyre zsúfoltabb ez a...
Újabb díjat nyert a K&H
Díjat nyert az Euromoney pénzügyi folyóirat szervezésében megvalósuló Real Estate Awards versenyén a K&H, ismét elhódítva az ország legjobb ingatlanfinanszírozó bankja címet. A nívós brit szaklap több mint 30 éve ismeri el azokat a...
Szívmelengető reklámfilmmel kampányol a Gyermelyi
A Gyermelyi elindította legújabb, átfogó kampányát, amely az együtt töltött családi pillanatok szépségére és jelentőségére hívja fel a figyelmet. Az új szlogen, „Gyermelyi, amiben egyetértünk”, egyszerre tükrözi a márka értékeit, a minőséget és a...
- Hirdetés -