Komoly meglepetést okozott Dudás Gergely, az Index volt főszerkesztője, amikor a múlt év végén bejelentette, hogy közösségi finanszírozással előfizetéses modellre építő portált indít. A Politis.hu-ra az Indiegogo-n gyűjtenek, eddig valamivel több mint 100 ezer euró jött össze. A gyűjtést most egy videós kampánnyal is felpörgetik.
Nincs mögötte egyetlen médiacsoport vagy iparági befektető sem, kizárólag magánemberek előfizetéseiből gyűjti a megjelenéséhez szükséges tőkét a Politis. A kampány január 18-án zárul az Indiegogo-n, eddig több mint 3200 előfizetés és 106 ezer euró érkezett a projektre.
Az Index egykori első embere által tervezett lap célja egyszerű: valódi, független és minőségi újságírást akar nyújtani azoknak, akiknek elegük van, hogy különböző politikai vagy hirdetői érdekcsoportok akarják meghatározni, hogy mi juthat, és mi nem juthat az olvasók kezébe. Ha elindul a lap, akkor többet olvashatunk olyan témákról, mint az oktatás, az egészségügy, a nyugdíj vagy a környezetvédelem, és minden olyan közéleti kérdésről, ami a hirdetési bevételekre és tömegelérésre koncentráló médiában egyre nehezebben kerül napirendre.
A gyűjtés zárásáig minden este 19:00-kor egy egy ismert közéleti ember támogató videóját teszi közzé a Politis a Facebook oldalán. Az első anyag tegnap este jelent meg – Nyári Krisztiánnal.
A most elinduló kampány célja egyszerű. Fel akarja hívni a figyelmet a médiapiac anomáliára – és egyben megoldást is kínál rá. Az online kampányban szereplő újságírók, művészek, értelmiségiek arról beszélnek, hogy mit jelent számukra a független újságírás, miért dühösek azért, mert egyre szűkül a független sajtó biztosította nyilvánosság Magyarországon, illetve miért fizettek elő a Politisre.