A Ferrero egy 2,8 milliárd dollár értékű ügylet keretében megvásárolja a Nestlé egyesült államokbeli édesipari részlegeit. A Nestlé édesipari tevékenysége az Egyesült Államokban megközelítőleg 900 millió dolláros eladást jelentett 2016-ban.
A Ferrero több mint 20, gazdag múlttal és erős ismertséggel rendelkező amerikai márkára tesz szert, a portfolió részévé válnak olyan klasszikus csokoládémárkák mint a Butterfinger, BabyRuth, 100Grand, Raisinets, Wonka továbbá a Crunch márka egyesült államokbeli kizárólagos jogai édesipari és más meghatározott kategóriákra, valamint a SweeTarts, LaffyTaffy és Nerds cukorkamárkák.
Az ügylet eredményeként a Ferrero a harmadik legnagyobb csokoládé- és édesipari vállalattá válik az Egyesült Államokban, ahol eddig a Tic Tac leheletfrissítő cukorkákkal, Ferrero Rocher pralinékkal, Nutella mogyorós krémmel, a Fannie May és Harry London csokoládékkal és a Ferrara Candy Company termékeivel – többek között a Trolli, Brach’s és Black Forest gumicukor-márkákkal, melyek egy közelmúltbeli akvizíció során kerültek a vállalathoz – szerzett magának ismertséget.
A Ferrero az ügylet részeként átveszi a Nestlé egyesült államokbeli gyártóüzemeit és azok dolgozóit Bloomingtonban (Franklin Park) és Itascában (Illinois). Az irányítás továbbra is a jelenlegi Glendale (California), Illinois és New Jersey irodákból történik
Az ügylet lezárása a szokásos feltételek és hatósági jóváhagyási eljárás hatálya alá esik és várhatóan 2018 első negyedévének végére zárul le.
A Ferrero tanácsadói a Credit Suisse Securities, a Davis Polk and Wardwell LLP és a Lazard vállalatok voltak.