A Suzuki idén januárban a teljes hazai gépjárműpiac abszolút nyertese 1.281 regisztrált autóval, 14,41 százalékos piacrésszel. A vezető modell az év első hónapjában továbbra is a Vitara 718 eladott autóval.
A Datahouse újautó-eladási statisztikái szerint januárban 1.281 Suzuki gépkocsit regisztráltak, amely 5,27 százalékponttal több a tavalyi év hasonló időszakához képest.
A márka a januári adatok alapján nem csupán a személygépkocsi értékesítésben áll az első helyen, de a teljes gépjárműpiacot (kishaszon-gépjárművekkel együtt) tekintve is átvette a vezetést.
A 2015 tavaszán bevezetett Vitara az idén januárban eladott 718 darabbal, valamint 22,23 százalékos szegmens-részesedéssel továbbra is toronymagasan vezeti a sport-szabadidő (SUV) kategóriát, és ezzel együtt a legkedveltebb hazai modell.
Az SX4 S-CROSS modellből 330 darabot értékesítettek, s ezzel a középkategóriában a második helyen áll. A Japánban készülő Swiftből pedig 101 darabot regisztráltak itthon. A további importmodellek közül a Balenoból 33 darabot, az Ignisből 44 darabot, a Celerióból 39 darabot értékesített a márka a 75 hazai márkakereskedésben.
A tavalyi évet egyébként óriási előnnyel vezette a Suzuki 15.161 eladott személygépkocsival és 13,04 százalékos piacrésszel. A Suzuki a legkedveltebb márka a hazai eladások toplistáján, a Vitara pedig a legnagyobb darabszámban értékesített modell Magyarországon.