- Hirdetés -

Ezért eldobnánk az okosmobilt

|

Az okostelefonnak fontos szerepe van a szerelem lángra lobbantásában a magyarok szerint, a válaszadók közel háromnegyede üzenetekkel, 48 százalékuk pedig meghitt hanghívásokkal is „udvarol” kiszemeltjének – derült ki a Huawei és az Ipsos kutatásából. A magyarok 55 százaléka romantikus randevúért, 89 százalék pedig az intim együttlétért akár fél évig is lemondana okostelefonjáról.

A Huawei 12 európai országban több mint hatezer felhasználó – köztük 501 magyar okostelefon tulajdonos – bevonásával 2018 januárjában végzett kutatásában többek közt arra kereste a választ, hogyan használjuk az okostelefont a párkapcsolat során, és hogyan hat a kapcsolatunkra.

A magyarok ötöde sexting-gel udvarol

A felmérés szerint a párkeresésben és az udvarlás során egyaránt hasznos társunk a mobiltelefon.

A magyarok 38 százaléka szerint a párkeresésben, 50 százalékuk szerint pedig az udvarlás időszakában, a szerelem lángra lobbantásában is fontos szerepe van az okostelefonnak: a kutatásban szereplők negyede az internetnek, illetve a különböző randi applikációknak köszönheti jelenlegi párkapcsolatát. Az udvarlás során a megkérdezettek 48 százaléka a telefonálást, 70 százaléka az üzenetküldést, ötödük pedig a sextinget, azaz a pikáns mobilos üzengetést is beveti – utóbbiban egyébként jobbak vagyunk az európai átlagnál (18%) is.

Fontos fenntartani a tüzet

A párkapcsolat fenntartásában a magyarok 62 százaléka tartja fontosnak az okostelefon szerepét, amit jól mutat, hogy a válaszadók közel kétharmada legtöbbet a párjával kommunikál a telefonján keresztül – őket a szülők (60%), a barátok (46 százalék), a testvérek (30%) és a kollégák követik (19 százalék). A megkérdezettek 67 százaléka naponta legalább egyszer beszél a párjával telefonon, 50 százalékuk pedig napi többször vált üzenetet szíve választottjával. A távkapcsolatok terén még ennél is nagyobb szerepet kapnak az okostelefonok: a magyarok 78 százaléka szerint a telefon segít megőrizni a szerelem tüzét, ha a párja fizikailag távol tartózkodik. A válaszadók 58 százaléka szerint erre a legjobb módszer, ha SMS-ben vagy a Messengeren flörtölünk a párunkkal, 51 százalékuk a hosszú, meghitt telefonbeszélgetésekre esküszik, míg 27 százalékuk a sextingtől, azaz a pikáns üzenetektől sem riad vissza. A telefonszexnek ugyanakkor a távkapcsolatok terén egyelőre nincs nagy divatja Magyarországon és Európában sem: a válaszadók mindössze 12 százaléka él vele, és 15 százalékuk küld meztelen fotót a párjának magáról.

Baby, mucikám, kicsim

A romantikus szavak azonban annál gyakran szerepelnek az üzenetinkben: a megkérdezettek 41 százaléka a „Szeretlek” szót küldi legtöbbször a párjának, – a második helyen pedig a „Hiányzol” áll – az emotikonok közül a legnépszerűbb szívecskét vagy csókos szájat már kevesebben, mindössze 16 százalék használja. Mindössze a magyarok 20 százaléka nem vall ily módon szerelmet a párjának. A kutatásból az is kiderült, hogy általában valamilyen sajátos – egymás közt használt – becenéven mentjük el kedvesünket a telefonkönyvünkbe. A megszokott szerelmes becézések – például szerelmem, baby, kicsim, mucikám stb. – ugyanakkor lassan kezdenek kimenni a divatból, csak a válaszadók 22 százalékánál fordultak elő.

Inkább randizunk, mint mobilozunk

A kutatásból kiderült, hogy a magyarok kevés dolog miatt mondanának le hosszabb ideig az okostelefonjuk használatáról, válaszadók 42 százaléka nem tudná elképzelni az életét mobil nélkül, 29 százalék pedig egyenesen telefonfüggőnek tartja magát. A romantika azonban mégis kivételt képez: a magyarok 89 százaléka nem mondana le fél évig a szexről az okostelefonja kedvéért, 55 százalékuk pedig a randizást sem áldozná be a mobiljáért. Más a helyzet, ha a társas kapcsolatokon túl tekintünk. A megkérdezettek háromnegyede ugyanis fél évig inkább egy csepp alkoholt sem inna, csak hogy hozzáférjen a készülékéhez, 64 százalék pedig akár egy hónapig is örömmel lemondana az édességről az okostelefonja kedvéért.

Szexuálpszichológus: a mérték az érték

Hevesi Krisztina szexuálpszichológus szerint az okostelefon akkor árthat a társas kapcsolatainknak, ha azt nem kellő tudatossággal – a megfelelő helyen és időpontban – használjuk. Egyre gyakoribb jelenség például a phubbing, vagyis amikor az okostelefonunkat nyomkodjuk ahelyett, hogy a partnerünkkel foglalkoznánk. A szakember hangsúlyozza, hogy érdemes odafigyelnünk a környezetünk visszajelzéseire és az ismerőseink telefonhasználati szokásaira, amiből felismerhetjük, hogy mi magunk mikor esünk túlzásba. „Sokan szinte meztelenül érzik magukat a készülékük nélkül” – mondta Hevesi Krisztina, aki szerint intő jel, ha úgy érezzük, feszültek leszünk, mikor a készülékünket rövidebb ideig – 1 óra vagy kevesebb – nem nyomkodhatjuk. „Ebben az esetben is a mérték az érték. Az okostelefon segít kapcsolatban maradnunk azokkal, akik fontosak számunkra és ettől biztonságban érezzük magunkat. Az azonban már aggodalomra adhat okot, ha nem bírjuk megállni, hogy különösebb cél nélkül nyomkodjuk a készülékünket. Vannak olyan alkalmak, ünnepek, amikor félre kell tennünk az okoskütyüket, hogy élvezni tudjuk a másik társaságát. Szexuálpszichológusként úgy gondolom, a Valentin-nap fő üzenete is ez: figyeljünk oda a másikra és az ágyban már ne a telefont nyomkodjuk.”

A Huawei a kutatáshoz kapcsolódóan idén Valentin-nap alkalmából #OdaVagyokÉrted hashtaggel indít közösségi média kampányt azért, hogy a felhasználók az okostelefonok világában se feledkezzenek meg azokról, akik számukra a legfontosabbak.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup

Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350...

Így várja az ünnepi rohamot a GLS

Az ünnepi időszak minden évben különleges felkészülést igényel – a GLS Hungary egész éves adatvezérelt működésének és előrelátó tervezésének köszönhetően idén is készen áll, hogy az ünnepi csúcsforgalom alatt is időben célba érjenek a...

Átalakul az ingatlanpiac: egyre nehezebb eladni az ilyen házakat

A szülők legyenek annyira közel, hogy tudjanak segíteni, de velük egy fedél alatt élni nem szeretnének a fiatalok - összegzi tapasztalatait Bognár Katalin a GDN Ingatlanhálózat - GARDEN City irodájának vezetője. A fővárosban és...

Komolyabban veszik a cégek a generációváltást

Az utóbbi évek felmérései azt mutatták, hogy ugyan foglalkoznak a magyar, magántulajdonú vállalkozások a generációváltás témájával, nem a téma fontosságának megfelelő súllyal teszik azt. Azonban a legfrissebb kutatás alapján a trend fordulni látszik. Egyre...

Kiderült, mi hajtja a zöldhiteleket

A Magyar Nemzeti Bank adatai szerint a teljes zöld vállalati és önkormányzati hitelállomány 2020 végi 69 milliárd forintról több mint kilencszeresére nőtt, elérve a 633,45 milliárd forintot 2024 közepére. A bank a vállalati szegmensben...

A jövőben máshogy vásárolunk majd az IKEA-ban

Innovatív és izgalmas megoldásokkal járul hozzá a vásárlói élmény forradalmasításához az IKEA. A soroksári áruház új CGI videójával a jövő IKEA-élményét mutatja be, mindezt szórakoztató és figyelemfelkeltő módon a legújabb technológiák segítségével. A futurisztikus...

Ez a legfontosabb a munkavállalóknak a fizetés mellett

A világtörténelemben a Z-generáció a valaha élt legnépesebb generáció, egyes kutatások szerint pedig néhány év múlva a munkaerőpiac közel 30 százalékát teszik majd ki. Éppen ezért rendkívül fontos, hogy a munkáltatók megfelelően illesszék őket...

Nagyot nőne Európában a luxusszállodalánc

A Hyatt jelentős növekedést tervez a közép- és kelet-európai térségben a következő években, folytatva ezzel a márka lendületét a régióban. A tervek szerint 2027-ig öt új Hyatt Regency szálloda és üdülőhely nyílik Horvátországban, Albániában,...

Új zónát nyitott a repülőtéren a GreenGo

A GreenGo új repülőtéri zónájának megnyitása valós felhasználói igényekre reagál, hiszen egyre többen szeretnének közvetlen hozzáférést a budapesti légikikötőhöz, hogy gyorsan és kényelmesen érjék el járatukat, vagy hogy landolás után minél hamarabb autóba ülhessenek....

Advent első hétvégéje igazi művészeti csemegét kínál

Advent első hétvégéjén, november 29-december 1. között ingyenes programsorozattal várják a kortárs képzőművészetek kedvelőit. 2024-ben 31 galéria, műterem, kiállítótér és kulturális helyszín csatlakozott az ART WEEKEND BUDAPEST-hez (AWB), amelynek idei központi témája a mozgás,...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Megható reklámfilmmel ünnepli a karácsonyt a Telekom

Az embereket egymástól elválasztó láthatatlan, de nagyon is érzékelhető falak áttöréséről szól a Telekom idei karácsonyi kampánya. Magyarország mellett a Deutsche Telekom Csoport kilenc másik európai országában bemutatott alkotás üzenete, hogy a bennünket körülvevő...

Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup

Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350...

Így várja az ünnepi rohamot a GLS

Az ünnepi időszak minden évben különleges felkészülést igényel – a GLS Hungary egész éves adatvezérelt működésének és előrelátó tervezésének köszönhetően idén is készen áll, hogy az ünnepi csúcsforgalom alatt is időben célba érjenek a...

Átalakul az ingatlanpiac: egyre nehezebb eladni az ilyen házakat

A szülők legyenek annyira közel, hogy tudjanak segíteni, de velük egy fedél alatt élni nem szeretnének a fiatalok - összegzi tapasztalatait Bognár Katalin a GDN Ingatlanhálózat - GARDEN City irodájának vezetője. A fővárosban és...

Komolyabban veszik a cégek a generációváltást

Az utóbbi évek felmérései azt mutatták, hogy ugyan foglalkoznak a magyar, magántulajdonú vállalkozások a generációváltás témájával, nem a téma fontosságának megfelelő súllyal teszik azt. Azonban a legfrissebb kutatás alapján a trend fordulni látszik. Egyre...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...