A mi kis falunkat ismét egymillióan nézték és továbbra is jó nézettséget hoz a Piramis. Nyerte a hetet az RTL Klub, de a TV2 megint nagyon a nyakukban lohol.
Az elmúlt héten ismét szorosabbá vált a verseny a két vezető kereskedelmi csatorna, az RTL Klub és a TV2 között. A korábbi héthez viszonyítva az RTL Klub heti közönségaránya 0,8 százalékponttal csökkent, a TV2-é pedig 1,1 százalékponttal nőtt. A kettejük közötti differencia így 1,4 százalékpontot tett ki.
Pusztán a nyert esték számát nézve nem volt ez rossz hét az RTL Klub szempontjából, hiszen a TV2 pusztán csak kedden produkált magasabb közönségarányt (12,4% vs. 10,7%). Viszont a szombat kivételével nagyon kicsi különbséggel nyert az RTL Klub.
Szerda este 11,7 százalékos közönségarányt ért el az RTL Klub, amitől a TV2 csak 0,2 százalékponttal maradt el. Csütörtökön ugyanez volt a helyzet: az RTL Klub 12,9 százalékos share-jére a TV2 12,7 százalékkal válaszolt. Vasárnap pedig az RTL Klub kereken 10 százalékot, a TV2 9,9 százalékot produkált.
7. hét / 6. hét / 5. hét (heti főműsoridős share, 18-49 évesek)
RTL Klub – 12,7% / 13,5% / 12,9%
TV2 – 11,3% / 10,2% / 10,1%
Egyes napi műsorok heti átlagos közönségaránya (7. hét, 18-49 évesek, zárójelben a korábbi hét eredményei)
RTL Klub
Híradó – 19,7% (19,3%)
A Fal – 14,6% (15,7%)
Barátok közt – 11,4% (11,5%)
Éjjel-nappal Budapest – 11,6% (12,6%)
TV2
Tények – 14,5% (12,5%)
A Piramis – 16,7% (15,2%)
Áll az alku – 11,3% (11,2%)
Tények Extra – 5,5% (4%)
Az RTL Híradó továbbra is nagyon erős, heti átlagban közel 20 százalékos share-t hoz, de például pénteken a 23 százalékos szintet is elérte. A Fal ugyan a csatornaátlag felett teljesít, viszont a TV2-féle Piramis ennél magasabb közönségarányt hozott.
Az RTL-en a Barátok közt és az Éjjel-nappal Budapest még mindig alulról nézegeti a csatornaátlagot. Az Áll az alku éppen kicentizte a TV2-s átlagot, viszont a korábbi évad alapján ennél jobb eredményt lehetett várni a vetélkedőtől.
A 18-49 éveseknél és a teljes lakosságnál is ugyanaz a műsor volt a hét legnézettebb produkciója: az RTL Klubon futó A mi kis falunk. A kereskedelmi célcsoportnál 435 ezer nézőt, a teljes lakosságnál 1,04 millió nézőt vonzott a vígjáték. Gyakorlatilag mindkét célcsoportnál ugyanazt a nézőszámot hozta a sorozat, amit egy héttel korábban.
A 18-49 éveseknél a hét második legnézettebb műsora a Piramis hétfői adása volt, ami 259 ezer nézőt érdekelt. Harmadik helyre futott be a szombati Fókusz Plusz, szintén 259 ezres nézettséggel.
A teljes lakosságos toplistánál a dobogó második helyét a szerdai RTL Híradó foglalja el 905 ezres nézőszámmal. Harmadik a Piramis lett, amire 872 ezren voltak kíváncsiak.
Egy héttel korábban nem volt olyan műsor a köztévén, ami a 18-49 éveseknél bekerült volna a heti 50 legnézettebb produkció közé. Múlt héten már akadt ilyen, csak egy Bajnokok Ligája labdarúgó-mérkőzés kellett hozzá. Az M4 Sporton a Real-PSG meccs a hét 14. legnézettebb műsorának bizonyult, miután 162 ezer nézőt érdekelt. A teljes lakosságnál 365 ezer nézőt vonzott a meccs.
Az elmúlt héten talán még a szokottnál is erősebb vasárnap estét zárt az ATV. A teljes lakosságnál az esti share-jük elérte a 6,8 százalékot, ami az átlaguknak nagyjából a duplája. Az ATV legnézettebb műsora az Esti Frizbi volt (377 ezer néző), amit a Heti Napló (369 ezer néző) és a #Bochkor követett (329 ezer néző).
A tíz legnézettebb műsor a 18-49 éveseknél:
A tíz legnézettebb műsor a teljes lakosságnál:
Heszler Róbert
Adatok forrása: RTL / Nielsen Közönségmérés
Megjegyzés: a 18-49 évesekre és a teljes lakosságra vonatkozó adatok magukban foglalják az időeltolásos tévézést is. Amennyiben nem jelezzük egy adatnál a célcsoportot, akkor az a 18-49 évesekre vonatkozik. A top 10-es táblázatokban a műsorok legnézettebb heti epizódjai szerepelnek.
Főműsoridő alatt a 19:00 és a 23:00 közötti időszakot értjük.