Magas kormány, menő grafika és műhelyszintű hozzáállás – a Harley-Davidson két vadonatúj Sportstert mutatott be. Az Iron 1200 és a Forty-Eight Special modellek a szemkápráztató megjelenést és a korszerű teljesítményt ötvözik.
A vállalat által 2027-ig bevezetni tervezett 100 vadonatúj, magas kormánnyal felszerelt Sportster motor a custom életformában megszokott látványos stílust kombinálja a Sportster platform szilárd alapjaival és az Evolution 1200 V-Twin motorblokk ütős teljesítményével.
Az 1957-es bemutatásuk óta a Sportster motorkerékpárokat már többször áttervezték, a Harley-nál is, és a tulajdonosok által is: A Sportster lehet egy Bobber, egy chopper, egy Scrambler és akár egy Café Racer is: egy hős a salakpályán, a dragster-egyenesen és a közúti versenypályákon; egy kedvező árú belépő modell az először motorozók számára, és egy egyedi custom cruiser is egyben.
„A kezdetektől fogva a Sportster a méret, a teljesítmény és a karakter olyan kombinációját nyújtja, amely vásárlók egészen széles körének tetszik” – mondta Brad Richards, a Harley-Davidson stílusért és tervezésért felelős alelnöke. „A Sportstert viszonylag könnyű lecsupaszítani, és teljesen újratervezni. Mi pontosan azt csináltuk az új Iron 1200 és Forty-Eight Special létrehozásánál, amit a Sportster-tulajdonosok már generációk óta tesznek a saját motorjaikkal.”
Az új tankgrafika különbözteti meg az Iron 1200-at és a Forty-Eight Specialt, és a merész színes sávokat a 70-es években népszerű formális betűtípussal, színnel és grafikai elemekkel kombinálja. „A két tankon látható műalkotások a custom motorokon manapság látható trendeket követik, egy kicsit eltávolodva a komplex és részletes művészettől egy letisztultabb, átláthatóbb megjelenés irányába.” – mondta Richards. „Fontos megjegyezni azt is, hogy ezek a grafikák követik a tank alakját, és a Sportster esetében a tank alakja eleve egy klasszikus dizájnelem.”
Iron 1200™
Az Iron 1200 receptje a teljesítménynél kezdődik. Az 1202 cm3-es Evolution® 1200 V-Twin motorblokk 36%-kal nagyobb nyomatékot ad le (99Nm. vs. 73Nm.), mint a 883 Evolution blokk, amely a Sportster motorkerékpárok közül az eredeti városi harcos, az Iron 883 motorja. Az Iron 1200 ütősebben segít az utcai „küzdőtéren” – nagyobb teljesítménnyel rugaszkodhatsz el a zöldnél, és nagyobb a teljesítmény a középtartományban is, hogy áthúzhass a forgalmi dugókon. A nagyobb erő pedig vadabb szórakozást jelent.
A szatén-fekete Mini Ape kormány jellegzetes eleme a „garázs-chopper” kinézetnek, amelyet azonnal megbámulnak az utcán. Ez az 1 colos kormánykar 8,75 col magas, 32 col széles, és 6,5 col hátradőlést biztosít, amely a motoros háromszöget egy széllel dacoló testhelyzetté nyitja szét. A fényszóró körüli fényes fekete idom egy nyugati parti stílusirányzat, amely kihangsúlyozza a magas kormány jellegzetességét, bizonyos mértékben légterelő funkciót is ellát a nagyobb sebességnél, és kiváló kiindulópontja a személyre szabott átalakításnak. A fekete Café Solo ülés áramvonalas alakja a hátsó sárvédőig ér, és kiválóan megtartja a vezetőt a pozíciójában, amikor az Evolution 1200 ütős nyomatéka kifejti hatását.
A klasszikus 3,3 gallonos Sportster tankon többszínű csíkokból álló grafika látható, amely körülöleli a tank profilját. A motorblokk sötét színe segít a tekintetet a tankgrafikára vonzani. A tankgrafika színopciói többek között Élénk fekete, valamint Cseresznye és billiárd fehér kombináció, amelyek kontrasztot képeznek az Élénk fekete mini szélvédőhöz képest.
A teljes hajtáslánc népszerű színt kapott: fekete felső és alsó szelepfedél, fekete kipufogó és hangtompító burkolatok, valamint fekete vezérmű, primerhajtás és kuplung fedelek. A króm nyomórúdcsövek és hidrotőke-fedelek viszont világos színűek, és kiemelik a V-Twin motorblokk alakját. Az Iron 1200 fekete 9 küllős kerekekkel rendelkezik (elöl 19, hátul 16 colos), valamint tömör fekete szíjvédővel és hátsó szíjkerékkel. A Harley-Davidson Smart Security rendszere és blokkolásgátló rendszere (ABS) gyárilag szerelt opciók az Iron 1200 esetén.
Forty-Eight® Special
A Forty-Eight Special nyomulós eleje – a 130 mm-es első abroncs, 49 mm-es villákkal, masszív, alumíniumöntvény villahidakkal – különösen fenyegetően néz ki a fényes fekete, 7,25 col magas Tallboy kormánnyal.
„A Tallboy-t kifejezetten az alakja miatt választottuk” – mondta Richards. „Kisebb hátradőlést biztosít, mint a Mini-Ape, és ez a megjelenés kifejezetten működik a gőzhengerszerű elejével, és a kisebb üzemanyagtankkal a Forty-Eight Special modellen.”
A 2,2 gallonos „mogyoró” Sportster üzemanyagtankon merész, vízszintes csíkok találhatók, amelyek egy egyszerű Harley-Davidson szöveges emblémát vesznek körül. Az üzemanyagtank három színben kapható: Élénk fekete, Veszedelmes piros és Billiárd fehér.
Az Evolution 1200 motorblokk hengerfejei feketék, lejjebb viszont csillogó krómszínű, beleértve a primerhajtás, az ellenőrző és a kuplung fedeleket, a tömör króm hangtompítót és a kipufogó hővédőket. A króm alsó szelepfedelek, nyomórúdcsövek és hidrotőke-fedelek kontrasztot biztosítanak a fekete hengereknek, és kiemelik a V-Twin motorblokk alakját. A nagy teljesítményű Michelin Scorcher 31 első és hátsó abroncsok Black Split 9 küllős alumíniumöntvény felnikre vannak szerelve (első és hátul is 16 colos). A Harley-Davidson Smart Security rendszere és blokkolásgátló rendszere (ABS) gyárilag szerelt opciók a Forty-Eight Special esetén.